Hoe lang veulenbrok voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Hoe lang veulenbrok voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 22:06

Een vriendin van me heeft een Fjordenveulentje van een half jaar wat ze tot nu toe steeds veulenbrok gevoerd heeft. Maar wat wij ons afvroegen: hoe lang moet een veulen eigenlijk veulenbrok krijgen?


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:10

Ik heb Pavo veulenbrok.
Dat kan je geven tot 2,5 a 3 jaar.
Maar er is ook veulen opfokkorrel en dat is tot 6 maanden.
Als je het zelf koopt dat staat het op de zak.
Anders zoek je even uit welk merk het is en dan ga je naar de site(die is er vast wel een te vinden).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 00:46

Er zit altijd verschil tussen merken voer, maar vaak zul je zien dat de samenstelling van de veulenbrok hetzelfde is als een andere brok uit het assortiment, met alleen een verschil in de korrelgrootte.
Vergelijk de samenstelling eens, als ze gelijk zijn dan kan het veulentje over naar de andere brokken zodra ze de grotere korrels kan eten.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:46

Wodan heb ik tot dat hij een jaar was aan de veulenbrok gehad. Daarna ben ik overgestapt op havens basis brok. Gewoon omdat ik vond dat hij die veulenbrok niet meer nodig had en ander bix net zo goed voor hem is.

Wodan en ik onderweg in de M2

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 17:35

Het veulen in kwestie krijgt veulenbrokjes van Hippostar. Ik heb net even op de site gekeken maar helaas was die nog in aanbouw. Het veulen eet al wel echt veulenBROKJES dus daar hangtde overgang niet vanaf.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 17:55

Ik heb Danno ook 1 jaar veuelbrok gegeven en ben toen ovegestapt op een basis brok.

Ik vind de veulen brok erg duur en ik heb genoeg veulens groot zien worden met en basis brok , goed hooi en goede weidegang.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KDonna, Lui_ en 99 bezoekers