Wintec zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 14:23

Ik ga misschien een Wintec zadel kopen en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen daarmee. Ik hoorde over dit zadel iets van dat de boom verstelbaar/verwisselbaar is. Klopt dat? en hoe werkt dat precies?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:34

gebruik de zoekfunctie is.. Zijn veel topics over geweest..
De boom is iid verstelbaar..Je kan het laten verstellen bij de zaak waar je je zadel gaat kopen.. Standaard heb je een middelmaat boom en die kan je laten verbreden of versmallen natuurlijk..
Ik heb de wintec pro 2000 met equisuede en die bevalt goed.. Ik heb een jong paard en die is nog in de groei.. dus over een jaar of 2 ga ik pas over op leer !!
Maar het is een fijn zadel ..

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 14:50

Ik heb de zoekfunctie geproberd maar die kon niets vinden.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:51

Gewoon alleen het woord Wintec invullen en dan gelijk op zoeken klikken. Werkt heel goed!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:54

MirandaB schreef:
Ik heb de wintec pro 2000 met equisuede en die bevalt goed..


Same here! Mijn bijrijdpaard heeft ook zo'n zadel! Zit echt onwijs lekker! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:09

Zoeentje heb ik ook, de wintec pro dressuur. Zit prima!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:44

Zijn er ook springzadels van wintec?

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:17

Rocco schreef:
Zijn er ook springzadels van wintec?


Ja, de Wintec Pro jumping en de Wintec close contact. Kijk eens op de site daar staan ze beschreven http://www.wintec.net.au/

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:30

Ik heb de Wintec 2000 veelzijdigheids met equisuede en daar valt super mee te dressuren en te springen.

Verder kan Cerise, lenig als ze is grlmb...aardig bokken, maar met dit zadel zit ik gelukkig heel wat beter! *LOL*

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:31

Den heeft een Wintec 500 vhz en Dien een Wintec Pro dresuur. Ik vind het hele fijne zadels.

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 02:13

wintec`s zadels zijn poedersuiker

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 03:51

heb een hele tijd op een oude wintec gereden ding zag er niet meer uit , maar ja dat mag als het al 10 jaar gebruikt is(op zijn minst)en dan ook nog intensief .
de boom is nog steeds heel, de bekleding(het is zo'n ouderwetse nylon bekleding) is nog redelijk, op de naden wel wat scheurtjes ed. en het zat geweldig
word nu nog steeds gebruikt trouwens

en ik wel eens een wintec pro dressuur onder mijn kont gehad en dat zat ook zeker niet verkeerd
mijn tip je moet het echt zelf proberen

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 09:57

smiley"]
[quote="Rocco schreef:
Zijn er ook springzadels van wintec?


Ja, de Wintec Pro jumping en de Wintec close contact. Kijk eens op de site daar staan ze beschreven http://www.wintec.net.au/
[/quote]
Dank je wel! En waar zijn die te koop en hoe duur zijn die?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:39

En hij moet op je paard passen! Wat ik nooit zo goed begrijp is dat ik met de keuze van een zadel dus echt maar uit 2 kon kiezen ivm de ligging. (Stubben en Euroriding). Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand een beperkt budget heeft maar als een zadel niet past dan past het toch gewoon niet? Heeft Wintec dan zoveel verschillende soorten modellen dat er voor elk paard (en bijbehorende ruiter) wel een passende te vinden is?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 16:33

Manon 2 schreef:
Heeft Wintec dan zoveel verschillende soorten modellen dat er voor elk paard (en bijbehorende ruiter) wel een passende te vinden is?


Bij de Wintec kun je de boom verwisselen, dus een brede, een smalle of een tussenin zeg maar. Drie keuzes.
Heb je een brede haflinger dan wordt het dus een brede boom.

Verder is de Wintec (althans mijn vzh 2000) van voren uitgesneden, wat ervoor zorgt dat paarden met hoge schoft daar al geen last van hebben.
Dat is mede de reden dat ik voor de Wintec koos! Lachen

Ik had dan ook een Kieffer tweedehands kunnen kiezen maar of die 'past' hangt ook af van de boom, en ook van hoe het zadel zich heeft 'gevormd' naar de vorige paardenrug waar hij op lag.
Mijn Wintec kocht ik dan ook nieuw.

Verder heb je Wintecs wat 'inch' betreft in alle maten, dus de billetjes van de ruiter moeten in principe wel kunnen passen hihi. Maar dat is met andere zadels ook. Voor mijn gevulde kontje was een 17,5 inch nodig. Die man wilde mij eerst een 18 aanpraten terwijl ik bijna verzoop in het 18 inch zadel van een vriendin! Gelukkig niet uitgeprobeerd en gezegd in de winkel dat ik eerst op een 17,5 wilde zitten: perfect.

Verder heb je bij de Wintec de keuze tussen een springzadel, dressuur en vzh. En ik ben blij met mijn vzh zadel, zit heerlijk!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 17:30

Bedankt voor de (positieve) reacties! Ik heb inmiddels een Wintec 500 gekocht met rode (wijde) boom voor op mijn Fjordje en vanavond kan ik kijken of die past. Is hij nu nog te smal dan kan er zo nog een breder maatje boom in. Die bomen zijn trouwens niet in drie maar in zeven verschillende maten te krijgen bij de Wintecs en je kan ze zo zelf verwisselen. Echt ideaal lijkt me!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:29

Ik rij altijd in een buitenbak, dus ook vaak in de regen.. het lijkt mij dat de zadels er dus echt niet mooier opworden (wintec..) is dat ook zo of valt het wel mee.. het zit lekker, heb ze al eens op een ander paard geprobeerd

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:43

marfiek schreef:
Ik rij altijd in een buitenbak, dus ook vaak in de regen.. het lijkt mij dat de zadels er dus echt niet mooier opworden (wintec..) is dat ook zo of valt het wel mee.. het zit lekker, heb ze al eens op een ander paard geprobeerd


Wintec moet je juist met WATER wassen.
Onder de douche bijvoorbeeld. }>

Ik rijd er vaak mee in de regen, al een jaar lang regelmatig buitenritten met o.a. hagelbuien, hoewel Cerise dat laatste niet geweldig vond. *LOL*
Maar goed: zadel kan zeer goed tegen water! Droogt goed op en is weer als nieuw.
Natuurlijk niet bij de verwarming o.i.d. hangen.. maar das logisch. Tong uitsteken

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 20:50

Ik heb net een nieuw wintec en de prijzen zijn rond de €300 die van mij tenminste Knipoog maar ze zitten geweldig vind ik. Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:30

Alweer een wintec topic...
maar goed ik heb een 500 dressuur ideaal zadel voor weinig geld. Ik heb wel moeite met de singel en de beugelriemen dat gaat allemaal erg stroef.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:43

Ik heb om precies dezelfde reden als Mirandab een Wintec zadel gekocht.

M'n oude zadel lag een half jaar nadat ik het gekocht had, niet goed meer op mijn paard. (ik ging haar net inrijden toen ik het zadel kocht) Ik had er niet op gerekend dat ik al zo snel een nieuw zadel nodig zou hebben. Dus ik had niet op zo'n grote uitgave gerekend. Ik kon niet zo maar even 1500 euro of meer (wat je al snel kwijt bent voor een leren kwaliteits zadel) uit m'n portemonee toveren. Dus dan moet je toch iets goeds zien te vinden met een wat beperkter budget. Aangezien mijn paard nog volop in ontwikkeling is, moet ik er rekening mee houden dat het zadel binnen niet al te lange tijd weer aangepast moet worden. En met een Wintec zadel kan je inderdaad de boom vrij eenvoudig aanpassen.
ik had een zadelmaker laten komen en heel wat tweedehands zadels van de betere merken gepast en ook een Wintec Pro dressuur Equisuede.
Er lagen slechts 2 zadels goed op mijn paard, waaronder het Wintec zadel.

Ik moest er zelf even aan wennen, maar het zit helemaal niet verkeerd. Je moet het niet met het allerduurste leren zadel gaan vergelijken, want alles heeft zijn prijs. En je moet ook niet verwachten dat een Wintec zadel 20 jaar meegaat. (uitzonderingen daargelaten) maar ik denk dat het een goede prijs/kwaliteit verhouding is. En zeker voor jonge paarden die nog in ontwikkeling zijn, erg handig zijn. Er zijn 6 of 7 verschillende boombreedtes. Elke breedte heeft zijn eigen kleur. Er is een soort kleurenschijf met een v-opening erin die je op de schoft van je paard kan zetten. Op die manier kan je bepalen welke kleur boom er in het zadel moet. Een losse boom kost ongeveer 20 euro. En de boom kan je met een schroevendraaier losmaken en verwisselen.
De equisuede zadels zijn wel wat duurder als de "gewone" Wintec zadels. Maar in de meeste types Wintec zadels zit een wisselbare boom.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:38

Ik heb al een tijdje een wintec dressuur en ik vind t super!!!
Ik heb op vrij veel verschillende zadels gereden maar ik vind deze voor die prijs super!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:41

Op jonge pony's rij ik het liefste met Winteczadels, daar ze niet zo zwaar zijn. Maar op oudere rij ik ook met Winteczadels. Ik geloof dat van de lespony's er zeker 10 zijn die een winteczadel hebben!