rijles voor kinderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
veulen
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-02-03

rijles voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 23:31

Hallo, ik heb een vraag.
mijn dochter van 8 jaar is autistisch en helemaal verliefd op paarden.
Nu wil ze op rijles, maar wat is nu ongeveer de goede leeftijd voor een kind met een stoornis?
De rijschool zegt : tja, dat moet u zelf weten,daar heb ik natuurlijk niks aan Verward
Wie weet het...? Ik denk dat ze het wel aan kan,maar ik ben zelf paardegek en zelf altijd gereden,dus waarschijnlijk denk ik te makkelijk...

elke dierenvriend is meegenomen.


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:43

De meeste kinderen beginnen als ze 7 jaar zijn, dat is ivm met de groei van de botten ofzo. Hoe het zit met autistische kinderen weet ik niet. Ik zou het anders een keer proberen voor een half uurtje onder begeleiding. Ze zeggen dat contact met dieren meestal wel wil helpen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 23:50

hmmz de stal die dat zo al gelijk zegt, weet ik niet of dat dan wel een goede stal is.. komt wat ongeintresseerd op mij over?
En misschien is het een idee om naar een site te gaan over autistische kinderen? Misschien kan je daar iets vinden over sporten of omgan met dieren voor kinderen met die stoornis?

Onderschriftloos :Y)

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 00:44

Ga op zoek naar een goede manegen. Er zijn wel maneges die ervaring hebben met kinderen met een handicap.
Jij weet denk ik toch echt het beste wat je dochtertje aankan en wat niet. Een keertje probreren kan iig geen kwaad toch. Een goede instructrice kan denk ik wel zien of ze het aankan.

Ook bekend als Kim20!

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:36

Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar in de meeste plaatsen worden ook gehandicaptenlessen gegeven. Ik zou daar eens naar op zoek gaan omdat ze dan toch wat specifiekere begeleiding kan krijgen.
Vooral als ze echt onverwachte bewegingen heeft heb je wel een bijzonder rustig lespaard nodig.

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:38

ik help op een gehandicapten manege en daar is een speciale les voor autistische kinderen. de jongste is voor zover ik weet 10, maar die zit er ook al wel 2 of 3 jaar op.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 02:16

Mijn zusje geeft rijles aan een autistisch meisje van 7 jaar, op onze shetlander. Dat gaat echt hardstikke goed, maar ze heeft dus wel individuele begeleiding nodig, en dat gaat waarschijnlijk moeilijk op een manege.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 02:52

Kijk eens of je een manege kan vinden waar ze echte therapie lessen geven! De paarden die hiervoor ingezet worden, zijn er speciaal voor getraind en de mensen die deze lessen geven, hebben er een opleiding voor gedaan!!
In mijn profiel staat Balou (Beer), hij is vroeger een therapie-paard geweest en was altijd super-lief met kinderen Lovers !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 12:18

bij ons op de manege rijden twee kindjes. het ene is blind en het andere slechtziend. er komen ook soms groepen met autistische kinderen. en zij zijn al heel vroeg begonnen het ene is nog maar 5 en het andere rijd ook al vanaf die leeftijd ofzo. dus ik denk dat 8 jaar zeker niet te jong is. dus ik zou er niet echt een probleem van maken en gewoon een leuke manege zoeken met toffe ponys.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:38

Ik zou ook een andere manege zoeken,ze komen echt niet geintereseerd over.Misschien idd 1 met speciale begeleiding.
Acht jaar vind ik niet te jong,zolang ze wel goed begeleid word,en niet in een les van 8 mensen wordt geplaatst.

veulen
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 10:50

bedankt allemaal.
Ik heb in de buurt inderdaad een manege gevonden die les geeft aan geestelijk/en of lichamelijk gehandicapten en ook individueel aan kinderen met een stoornis.
Het kind bloeit helemaal op tussen de paarde, ze vind het heerlijk....
Ik ga daar dus deze week heen voor een proefles,maar heb er alle vertrouwen in Lachen)

elke dierenvriend is meegenomen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:12

Fijn dat het gelukt is Lachen !

Ik heb via onze kleuterschool (waarin we 1 groep hebben waar ook kindjes met een handicap inzitten) 2 kinderen gehad die op Beer kwamen "rijden" Knipoog (5 & 6 jaar). Die vonden het ook altijd helemaal geweldig!
Het is leuk hoor, in nov. heb ik weer St. Maarten gespeelt met Beer. Toen ik bij de kleuterschool voorgereden kwam, kwamen die 2 kleine durfals helemaal opgewonden naar "hun" Beer Knipoog en voelde zich maar wat trots dat zij "zomaar" naar zo´n groot paard durfden Pling !
Helaas horen ook zulke momenten tot het verleden, ik heb Beer 14 Jan. moeten laten inslapen Verdrietig ....

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Evito_06 en 90 bezoekers