Hengst en hengstenstreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Hengst en hengstenstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 21:59

Ik ken een 7- jarige friese hengst, loopt bij een ruin in de wei. T is een imposant beest, groot, mooi behang, mooie gangen. Maar hij is zo 'dood' als n pier... Als r een ander paard langskomt haalt ie zn neus niet eens uit het gras.. En voor de rest heeft ie ook helemaal geen streken, traag van begrip; een beetje 'karakterloos', om het zo maar te noemen.

Ik heb geen ervaring met hengsten verder, maar k heb al zo vaak gehoord en gelezen 'tja, t is een hengst, he..', dat ik me nu afvraag of dit beest wel normaal is.. Komt zoiets vaker voor of istie niet helemaal in orde..?


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:06

Dat komt heus wel vaker voor maar is geen reden om hem niet meer als hengst te behandelen.
Mijn instructrice had vroeger een hengst bij haar op stal die ook zo mak was als een lammetje (zoals jij beschrijft) op een dag waren ze op wedstrijd en stond hij naast een merrie aan de trailer gebonden. Niets mis mee zou je denken, zo stonden ze wel vaker en altijd zonder problemen. Totdat de eigenaresse eventjes iets uit de auto ging halen ... toen ze terug kwam zat ie er mooi bovenop... (nooit eerder gebeurd, maar voor alles is een eerste keer ..)

Als ie ie dus nog zo mak, hengsten BLIJVEN hengsten!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 22:16

Hij s niet zo mak als n lammetje, hij is gewoon 'dood'.. Hij kijkt ook 'dood'. Zo droog en alsof nix m kan interesseren.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 02:25