Hengst en hengstenstreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Hengst en hengstenstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 21:59

Ik ken een 7- jarige friese hengst, loopt bij een ruin in de wei. T is een imposant beest, groot, mooi behang, mooie gangen. Maar hij is zo 'dood' als n pier... Als r een ander paard langskomt haalt ie zn neus niet eens uit het gras.. En voor de rest heeft ie ook helemaal geen streken, traag van begrip; een beetje 'karakterloos', om het zo maar te noemen.

Ik heb geen ervaring met hengsten verder, maar k heb al zo vaak gehoord en gelezen 'tja, t is een hengst, he..', dat ik me nu afvraag of dit beest wel normaal is.. Komt zoiets vaker voor of istie niet helemaal in orde..?


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:06

Dat komt heus wel vaker voor maar is geen reden om hem niet meer als hengst te behandelen.
Mijn instructrice had vroeger een hengst bij haar op stal die ook zo mak was als een lammetje (zoals jij beschrijft) op een dag waren ze op wedstrijd en stond hij naast een merrie aan de trailer gebonden. Niets mis mee zou je denken, zo stonden ze wel vaker en altijd zonder problemen. Totdat de eigenaresse eventjes iets uit de auto ging halen ... toen ze terug kwam zat ie er mooi bovenop... (nooit eerder gebeurd, maar voor alles is een eerste keer ..)

Als ie ie dus nog zo mak, hengsten BLIJVEN hengsten!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 22:16

Hij s niet zo mak als n lammetje, hij is gewoon 'dood'.. Hij kijkt ook 'dood'. Zo droog en alsof nix m kan interesseren.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 02:25

Heb gehoord dat het vaker voorkomt bij frieze hengsten, de dekhengst die vroeger bij ons opstal stond was het ook altijd een probleem om hem aan het dekken te krijgen.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 02:41

Mrietjesueel schreef:
Hij s niet zo mak als n lammetje, hij is gewoon 'dood'.. Hij kijkt ook 'dood'. Zo droog en alsof nix m kan interesseren.


Dan is er gegarandeerd iets anders aan de hand. Hij heeft het in elk geval niet naar zijn zin. Vast wel op te lossen, maar nogal moeilijk via bokt natuurlijk Knipoog (typt een beetje onhandig met die hoeven)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:31

Ik ken ook een meisje met een hengst,geen fries. Hij is in het rijden zo ontzettend traag en traag van begrip. Verder ziet hij er wel gezond uit, heeft wel een hengstennek. Ik denk dat hij gewoon behoorlijk lui en duf was.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:15

Als hij echt zo 'dood' is is er wat fout denk ik.
Den is ook heel mak. En zijn(in de winter dan, zomers is het wel veel heftiger) enige reactie een piepje(een heel kleintje) en 1 zwiepje met z'n staart. 'S winters is hij dus ook aardig duf(ik noem het liever lui dan moe) tenzij het sneeuwt, dan is hij helemaal in z'n element. En zomers is hij helemaal vrolijk en let heel goed op of d'r toevallig ergens een merrie langs komt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JudithDario, Saranghea en 34 bezoekers