opleiding paardensport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

opleiding paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 13:48

hoi

Extreme duivel ik haaaaaat de opleiding die ik nou doe. Extreme duivel

ik ben 2 jaar geleden wezen informeren achter deurne (opleiding paardensport) maar, het is een dure opleiding, waar je véél stalwerk moet doen en met een beetje geluk rijdt je 1 uur per dag op een paard. die instructeur (waar ik stage zou doen) kon echt niet les geven en reed z'n paarden zelf niet netjes.

ik leer meer van m'n 2 lessen die ik wekelijks neem, dan dat ik daar zou geleerd hebben.

ik hou het echter niet meer uit op school => ik wil in de paarden én m'n brood er mee kunnen verdienen. wat raden jullie me aan?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:05

Wat voor vooropleiding heb je, en wat wil je precies voor werk doen in de paarden?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:08

Koop de nieuste Bit (paardenmaandblad), daar staat nu een hele lijst in met verschllende opleidingen !

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 16:18

vooropleiding

A2 : TSO handel
getuigschrift basiskennis boekhouden

zit momenteel in m'n 2e jaar lager onderwijs.

maar, het paardenvirus blijft kriebelen, en wordt steeds sterker!!!

Lachen

momenteel rijd ik dus L1 dressuur.
en volgende maand doe ik m'n jurycursus (tem L niveau)

wat ik wil doen:

zelfstandig instructeur,
zelfstandig runnen van een kleine stal,
...

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:09

ja maar datgene wat in bit staat kom ik niet heel veel wijs uit, want ik wil later ook iets in de paarden gaan doen, maar er stond zelf in dat er voor de hbo-ers niet veel te vinden was (in de latere toekomst). En das natuurlijk wel een beetje jammer. want ik wil wel meer dan alleen me geld verdienen met drollen scheppen.
(Ok ik snap wel dat je ergens moet beginnen hoor)
Maargoed ik kijk het allemaal ook nog eventjes aan.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:34

Het is gewoon heel moeilijk om in de paarden een baan op HBO-niveau te vinden...Het meeste werk wat gedaan moet worden is praktijk en dat kan een MBO-er ook(en die is goedkoper *LOL* )

Werken in de paarden zou voor mij niets zijn en om een stal op te zetten moet je toch al een behoorlijk beginkapitaal hebben en veel talent Haha! En dan moet je ook nog naamsbekendheid opbouwen...
Ik weet niet of je weet wat er allemaal bij komt kijken Verward misschien kun je eens een paar weken meelopen op een stal en goed rondkijken Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:35

Ga een gewone opleiding doen wat je leuk vind en probeer als je die afgerond hebt werk in de paarden te vinden, als je goed bent kun je leuk werk krijgen, anders niet. Als het niet lukt dan heb je een opleiding in de sector waarin je werk kunt zoeken en houd je de paarden als hobby.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:00

Is een opleiding als management en paardenhouderij iets voor je?
Dit is een hbo-opleiding die je op verschillende hogescholen kunt volgen.
Voor meer info kun je me pb-en (ik heb hier zelf ook over gedacht namelijk)

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 18:21

ja ik zat ook te denken aan management en paardenhouderij (dan heb ik het vak management en organisatie ook niet helemaal fout gekozen) goed ik ga ff op de open dagen kijken, en als het nix is zet ik het gelijk weer uit me hoofd.