wanneer wei bijzaaien en welke soort?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Loolapelooza

wanneer wei bijzaaien en welke soort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 17:40

Heeft er iemand een idee welke maand het beste is om je weide bij te zaaien? Ik moet een grassoort hebben die snel groeit, stevige wortels heeft en in een mum van tijd een goede grasmat heeft gevormd.

Soort maakt niet uit, het is niet om te hooien of ze ervan te laten leven. Ik heb weides genoeg met een overschot aan gras, het gaat er mij maar om dat de grond beter bij elkaar wordt gehouden op de "wei" waar de stal staat. (lang verhaal, niet ter zake ik heb enkel een stevige grassoort nodig Knipoog )

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:52

Welke soort best is weet ik niet, maar ik weet wel dat de graszaaimaanden maart zijn en oktober ... juist voor of net na de winter.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:56

Ik denk dat je het beste even een grondmonster kunt nemen en daarmee langs de zaadhandel kunt gaan.
Daar kunnen ze je een goed advies geven welke grassoort het op jullie bodem goed doet.

Het ligt een beetje aan de weers- en bodemgesteldheid, maar maart is over het algemeen een goede maand om bij te zaaien, mits de bodem enigzins "droog" is; hoeft niet superdroog te zijn, maar er mogen in elk geval geen plassen water op staan.

Veel succes met je bodemproject !

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:59

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:12

Ik denk dat je rond april/maart het beste kan zaaien, wat je het beste kunt nemen weet ik niet.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:09

Mengsel van Timotee en Engels raaigras is het meest gebruikt voor weiden. Laat je adviseren wat betreft de mate van zodevorming.

4 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie