Rijd je liever een paard of liever een pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:07

pony's!
voel ik me sneller zekerder op, en kan me zeg maar makkelijker sterk in het zadel klemmen, dan bv op een reus van 1.80
Heb een tijdje af en toe een reus gereden, super braaf paard, maar toch stap ik liever op een (D) pony
Heb lang op shetlanders gereden, maar het probleem benen in me nek leggen, is nu iets te erg, dus helaas geen shetjes meer

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:29

Paarden heb ik geen moeite mee maar pony's vind ik veeeeeel leuker Extreme duivel ! Vooral Sabientje... Schijnheilig Party!!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:06

ik rijd op een paard en pony tegelijk. heb namelijk een fjordenPAARD, maar tis toch een pony. en ik ben nie zo een held die op paarden durft te rijden ........

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:15

ik rij eigenlijk altijd op fleur, en das een pony. Sinds kort rij ik ook soms op een klein paardje, maar de grootste bij ons op stal ik 1.68 ong, en daar rijd niemand op! Wij hebben niet echt joekels!

Ik heb wel ergens anders op een paard van 1.72 gereden, en ik moet zeggen dat ik heb heerlijk vond rijden!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:30

Ik ga voor een pony. Heeft meerdere redenen, ben niet zo heel erg groot, dus voel me er beter op. Daarbij heb ik bijna nooit anders gereden als pony's. Maar de keren dat ik paarden heb gereden (Friezen, KWPN) vond ik niets. Er was best mee te rijden, maar ze hebben andere gangen, die ik minder vind.
En ik heb al zoveel pony's gereden vanaf een meter tot 1.55m en vond ze allemaal leuk.
Mijn eigen pony is vrij heet en sterk, en kan af en toe best voor paard door qua gangen, en kracht. Toch is hij nog geen 1.50m.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:33

Ik ga zeker voor een pony! Heb nog maar een enkele keer op een paard gereden waaonder zaterdag mijn eerste les op een paard. Die was toen niet goed gegaan want dat paard reed zowat met mij! Dat gevoel heb ik niet met een pony!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:38

Ik rijd liever op pony's of een klein paard, op sommige grote paarden 'klikt' het ook, maar ik zit liever wat dichter bij de grond Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:20

Tsja, elk paard en pony zijn weer anders, ik denk niet dat je die indeling in paarden en pony's dus zo makkelijk kunt maken. Tuurlijk zijn er wel wat algemene verschillen tussen paarden en pony's te noemen, maar ik denk dat je bijvoorbeeld beter kunt zeggen: op welk type paard of pony rijdt je het liefst, vurig of relaxt e.d.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:48

Ik rijd nu op een pony, maar binnenkort ga ik een paar keer proefrijden op een paard. Ik weet wel dat toen ik op een paard stapte (na 2 jaar) ik echt ontzettend moest wennen. Maar na een paar weken weet je al niet meer beter. Het maakt me allemaal niet zoveel uit.

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:19

Ik rijd liever op paarden, maar pony's zijn ook geen probleem (van 1.30 m tot 1.80 en hoger). Ik vind het wel het leukst als het mogelijk is om het paard / de pony dressuurmatig te rijden.
Het voordeel is dat ik vrij klein en licht ben en dus overal op kan.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:03

mij maakt het niet uit. pony's zijn 'gezelliger', kan je lekker mee dollen, paarden meer serieus werk, zo komt het bij me over. ik heb geen probleem met kleine pony's, zolang ze geen problemen hebben met mij (qua gewicht Haha! ), noch met grote paarden. als ik maar rijden kan Lachen