prijzenindicatie KWPN paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor degenen die een KWPN hebben, of van plan zijn te kopen, hoeveel geef je aan dit paard uit, of ga je uitgeven aan het paard???

- 2000
Geen stemmen
2000 - 5000
4 (30%)
5000 - 10.000
6 (46%)
10.000 - 20.000
2 (15%)
20.000 - 30.000
Geen stemmen
30.000 - 50.000
Geen stemmen
+ 50.000
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 13


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

prijzenindicatie KWPN paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 00:08

Hallo allemaal,

hier nog een keer een vraag, sommige zullen mij *kennen* van al die vragen over friese paarden, daar ben ik nu van af, ik ben mij nog meer in het ras gaan verdiepen en ben tot de conclusie gekomen dat het niet het ras is wat ik zoek voor wat ik van plan ben (hoog de dressuur in) ik ben me nu gaan richten op de KWPN-ers, ik weet nu ook presies wat ik wil, en dat is als volgt:

Betreffende een merrie, 3 a 4 jaar, enigsinds beleerd, maar niet zwaar, het zou fijn zijn als ze een B proef op dressuur goed kan lopen. Ik wil me voornamelijk gaan richten op dressuur, maar springen op zijn tijd (ter afwisseling) zou ook mooi zijn, maar het paard moet voornamelijk aanleg hebben tot dressuur, tot op eventueel nationaal of zelfs internationaal gebied.
Het ligt niet in mijn bedoeling om met het paard te fokken.

Hopenlijk genoeg informatie...
Nou wil ik weten, hoeveel kost zo'n paard ongeveer?

Groetjes Tessa
Laatst bijgewerkt door Xyris op 03-02-03 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:12

15 000 euro minimaal!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:47

Tja, in jouw verhaaltje heb je nogal wat aspiraties, hoog in de dressuur, internationaal niveau moet het dier aankunnen...

Ben jij zelf wel in staat om een jong dier zo hoog te leren?
En als je zo hoog wilt en niet wilt fokken, waarom dan een merrie? (algemeen bekend dat ruinen/hengsten betere geschikt zijn voor hogere dressuur, de galop is vaak iets beter).

Wil je werkelijk een talentje in de dop, dan wordt het asociaal de beurs trekken, dan ben je er misschien nog niet eens met 15.000 euro.
Maar wil je een netjes paard, dat wel prima gangen heeft om wat verder in de dressuur te komen en dus ook wat uitstraling, dan kan je ook echt wel een goed dier vinden onder de 5.000 euro...(echt veel lager zal toch moeilijk worden...gewone paarden die aan de bdressuur-eis voldoen met een beetje goede gangen, beginnen gewoon bij 3.500/4.000 euro; heeft ie wat uitstraling gaat de prijs per galopsprong omhoog)

Een lager geprijsd paard kan ook heus leren op hoog niveau dressuur te lopen. De waarde van de opleiding van het dressuurpaard ligt toch voornamelijk bij de ruiter, kan je zelf niet op internationaal niveau rijden, wordt het toch ook niets als je wel een supergetalenteerd paard koopt. We zijn immers niet allemaal prima-ballerinas, ook al willen we dat nog zo graag. Het kopen van de juiste tutu zal daar niets aan veranderen.
Maw; ben jij een dergelijk getalenteerd en dus duur paard waard als ruiter?