het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8551
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:25

Inderdaad pittige medicijnprijzen. Het is hier momenteel nog erger :(

Ik zat op Diekke en er zouden een paar druppels vallen. Nou dat was dus een volledige wolkbreuk. Verschrikkelijk! En t blijft vanavond slecht.

De eerste ontworming zit erin. Volgens mij wordt Mir een beetje raar van die prednison. Als iets geen probleem is geweest al die tijd is haar pakken. Want ondanks dat ze een humeurige dame is, was ze dat wel het liefst bij je op schoot := .
Nu wil ze zich niet meer laten pakken. De truc is haar 10x wegjagen en dan kan t halster ineens op. Iets met geduld en vooral niet boos worden, grrr.

Fijn dat het uitzoeken van de meubels gelukt is Belker. Je zit in de afrondende fase :)

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:30

@boemel: klinkt wel een beetje als Boon. Ik kan gewoon altijd een halster om doen, behalve als de smid er is... dan gaat ze weglopen en wordt ze helemaal vrolijk als ik er achter aan kom. Doe ik dus niet meer. Ik geeft Jasmijn een plukje hooi en dan wil Boon ook eten en kan ik haar zo een halster om doen.

Die 3 druppels met onweer in de verte tel ik niet als een bui.

horsii

Berichten: 7751
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:53

Oh bah op een wolkbreuk zit je te paard niet te wachten.
Hopelijk snel van alle ellende met mir af.

Rover, ben nooit van het holistische maar idd ik dacht baat het niet schaadt het niet en de appoquel is troep.

MarjanB

Berichten: 16600
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:09

Hier bijna geen regen gehad gelukkig. Wilde gaan rijden maar mevrouw had in het draad gezeten en was nog een beetje in zichzelf gekeerd. Dus ff wat grondwerk en stukje gewandeld en nu is ze weer chill

Hera loopt ook vaak weg maar dan stop ik met lopen en dat gaat soms een paar keer zo en dan draait ze om en kan ik dr halster om doen. Vooral ‘s ochtends met vliegenmasker op doen, ze weet dat ze dan in de wei mag en gaat dan alvast :+ maar ze begint het spel nu te leren

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:19

Hier wel flinke buien gehad, maar de tuin had het nodig, de tuinman had gisteren erg fanatiek ook al mn bodembedekkers eruit geschoffeld en ik heb geprobeerd t ea te redden en terug te planten dus dat had wel water nodig.

We hebben de paarden om 18.00 uur binnen gehaald, toen was het inmiddels wel al even droog maar ze waren er klaar mee en ik hoop dat mijn welshje van het weekend gaat bevallen dus wil haar wat meer rust op stal gunnen.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat Boemel als de behandeling klaar is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25564
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 06:56

Vannacht heeft het ook weer flink geregend
Wel na de rijles van mijn dochtertje zelf ook nog nog half uur kunnen rijden met reuzin.

Ik heb nog geen antwoord van de arts en probeer vandaag tijdens het werk zelf maar te bellen. Ik wil meer weten voor ik ja of nee ze, alle omstandigheden zijn verder goed, bij een ander had ik al meteen nee gezegd.

Karin_deB

Berichten: 8287
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:02

Wat een leuke foto boemel! Stond lekker blijkbaar :D

Dure medicijnen zie ik voorbij komen. Blijft toch altijd pijnlijk om die af te tikken.

Jammer dat je nog niets gehoord hebt LN!


Hier heeft het vd week ook goed geregend maar dat was wel fijn voor de plantjes en tegen het stof (met name paddock).

Zo maar eens alle klusjes doen en daarna hardlopen.

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:08

Ik vond het benauwd net buiten, de regen was net opgehouden, maar onder de bomen 'lekte' het nog even door.

@charaz: niet zo'n handige tuinman dus. hopelijk slaan de plantjes weer aan.

Ik heb vaak 'verdwaalde' viooltjes, dus ik verplaats. Niet altijd met succes :)

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:12

Gelukkig bij ons niet al teveel regen gevallen, maar net genoeg om de rijbak en paddock weer goed begaanbaar te maken.
En, zoals elke ochtend, weer dit heerlijke tafereeltje mogen aanschouwen. <3

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:31

Dat is zo'n lief gezicht, daar wordt iedereen blij van <3

Karin_deB

Berichten: 8287
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:28

Ah wat lief <3

boemel

Berichten: 8551
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:14

Ah wat lief!

Hier is de wei redelijk zompig, dus weer tijd om een nieuw weitje uit te zetten op drogere grond.
Gelukkig is onze verplaatsbare hoek weidepaal binnen gekomen wat maakt dat we nu met 1 draadje de hoek om kunnen. Stuk handiger.

Wat niet handig is, is dat Diekke zo blij was met haar nieuwe weitje dat ze flink uit haar plaat ging. Volgens week donderdag nieuwe echo….. we gaan t meemaken.
Ze voelde gisteren in stap eigenlijk wel heel fijn in haar lijf.

Mir ook even gewerkt vanaf de grond. Ze begint fanatiek te worden. Mooi om te zien.

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:37

Hier heb ik Boon even laten lopen bij de buren in de bak. Ze begon heel rustig netjes om me heen te draven en ineens krijgt ze het op haar heupen en doet een arabier na inkl. de snelheid :) .
De oude dwaas stond daarna flink te pompen maar als je maar lol hebt. Ik heb liever dat ze het in een grote buitenbak doet als hier op de track en dan onderuit gaat zoals vorige keer. Het scheelt mij ook een hoop kuilen dicht harken :)

Rond 3 uur schijnt het hier fors te gaan regenen... we gaan het zien (of niet).

Popstra
Berichten: 13884
Geregistreerd: 21-06-08

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:52

Hier in het midden des lands zijn onze weides ook sompig. Ze trappen de gaten er in.
Paar dagen droog en dan 1 flinke bui en we zijn weer terug bij af. De grond blijft nog steeds helemaal verzadigd.

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:32


Lynn_Nikita

Berichten: 25564
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:01

Die fikse bui is hier net geweest

Wat een aandoenlijk gezicht, knuffelen met het paard

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:23

Aaaah JJ4 wat heerlijk!

Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:41

JJ4 dat is genieten als je dat dagelijks ziet.
Boemel, oeps hopelijk valt het mee volgende week. Fijn dat Mirtje graag wil aanpakken.
DF, voor jou en Boon geld, des te ouder, des te gekker. :+ Leuk t-short, ik hou wel van dat soort teksten.
LN al wat van de DA gehoord?

Hier betrekt het nu wel maar nog geen regen.
Vanmorgen les gehad en ik merk echt dat Fiesta sterker wordt. Fijn gewerkt.

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:08

Hier één korte fikse bui gehad en zo te zien hebben we het weer gehad. Mooi voor de tuin en meer hoeft ook niet :)

@Belker: mooi dat Fiesta sterker wordt.

Ik hoopte dat Boon wat meer 'rug'spek zou kweken, maar dat schiet nog niet erg op.

Lynn_Nikita

Berichten: 25564
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:47

nadat ik gebeld heb kreeg ik een mail, eigenlijk in het korte samenvatting:

is onduidelijk met deze beelden om te zeggen wat het is. Een fibrine is altijd het gevolg van een ontsteking maar de oorzaak van die ontsteking kan maanblindheid zijn, maar ook ander trauma. Ze zegt dat in ieder geval duidelijk is dat er iets speelt of gespeelt heeft in het oog. Als dit plekje idd door de maanblindheid komt is er zeker een verhoogd risico, zeker gezien het ras eb de genetische variant.
De oorzaak is niet altijd duidelijk en met uitgebreider onderzoek oa echo van het oog kan ze veel beroordelen en ook kijken of er meer afwijkingen zijn wat op ERU ( maanblindheid) kunnen duiden
haar advies, verder onderzoek alvorens tot koop over te gaan. Het kan dus vanalles zijn, sommige dingen geven geen problemen in de toekomst, andere wel.
2e mail was over de kosten tussen de 250/300 euro incl btw en dat er verder geen genetisch onderzoek bestaat om te testen of een genetische variant heeft


Dus als ik het even voor mijzelf samenvat, als het nu een restant van ontsteking is, is de kans groot op herhaling gezien dit plekje en het ras.
is dit wat anders, bv trauma, is nog steeds niet te testen of ze het niet in de toekomst krijgt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25564
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:14

Ik heb mijn dochter net de vraag gesteld, stel dat dit jouw pony zou worden, ( ze kent hem van filmpjes en weet van de hele situatie af) zou jij dat risico nemen?
nee zei ze.

Ik heb besloten ondanks dat het best wel pijn doet om het niet te doen. -O- -O-
Ik hoop van harte dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt, dat betekend dat deze lieverd er nooit last van gaat krijgen. Na een ellende met onze Monty durf ik een potentieel nieuw risico niet aan

En tuurlijk kan een andere op eerste oog gezonde pony ook koliek krijgen, daar ben ik mij ook van bewust

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:19

Jammer LN om die keuze te maken, maar ik zou hetzelfde doen. Hopelijk krijgt de pony er nooit last van, maar ik snap heel goed dat na de ellende die je al gehad hebt je voorzichtig bent.

DuoPenotti

Berichten: 30308
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:24

Oooh die foto, die is schattig <3

LN heel begrijpelijk. Als het zeker trauma was dan was het anders, maar nu erg onzeker.
Jammer, ook voor Horsier :knuffel:


Popstra schreef:
Hier in het midden des lands zijn onze weides ook sompig. Ze trappen de gaten er in.
Paar dagen droog en dan 1 flinke bui en we zijn weer terug bij af. De grond blijft nog steeds helemaal verzadigd.



Hier dus ook.
Een paar dagen een droge bak gehad en is nu dus weer nat.

in bijna 20 jaar nog nooit gehad....

boemel

Berichten: 8551
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 19:42

Wat jammer LN, maar ik begrijp je wel.
Op zich wel heel erg jammer dat je nu zo’n brave en leuke pony moet laten gaan.

Stel dat ie er weer problemen door krijgt en behandeling slaat niet aan, dan zou die in t slechtste geval 1 oog moeten missen of zie ik dat verkeerd.

Wormenkuur 2 zit erin bij Mir. Makkelijker dan gisteren. Blijkbaar is ie niet vies :D

Vanmiddag fijn op de schimmel gereden, nu doodmoe en nog een verjaardag te gaan. Ik maak het niet laat :o

Karin_deB

Berichten: 8287
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:21

Jammer LN!

@boemel, doe je rustig aan :(:)

Mijn nieuw gebouwde hooischuurtje is af sinds gisteren. Alleen nog een regenton op de pijp aansluiten
Nu is er net zoveel gevallen dat de speciekuip die eronder stond overliep en er stond zoveel in die hoek dat het terugloopt de schuur in.
Er staat nog geen hooi in dus geen probleem. Heb mooi nog even de tijd om dat zwakke hoekje aan te pakken.
Wist niet dat er 800L regentonnen bestonden :oo