Klokjes schreef:Ik ben geen moeder, maar als ik naar de situatie kijk hoe ik mijn paard hou, zou er best een kind mee kunnen als het moet. Wij hebben een paddock paradise met een corvee rooster, dus je hoeft maar 2 dagen in de week te mesten, water, paarden checken en te voeren. Evt kun je je corvee zelfs "afkopen" bij de beheerder van de plek (zoals ik nu doe omdat ik 3 maanden in het gips zit). Tevens loopt je paard de hele dag zodat het ook geen noodzaak is om elke dag heen te gaan voor beweging. Er staat een caravan met verwarming waar je je kind een tukje kan laten doen of later lekker laten tekenen of spelen. En er zijn meerdere plekken die je kunt afsluiten zodat er geen paarden bij kunnen, een afgesloten zandpaddock werkt ook als zandbak. Het zou niet snel mijn keuze zijn om een kind mee te nemen, maar afhankelijk van de plek en hoe "braaf" je kind is, is het wel mogelijk.
Ik denk dat het voor jou en je paard het prettigst is als je een oppas kan regelen, thuis of op stal.
Je kind achterlaten in een caravan op een stalling? Wat denk je dat er gebeurt als kindlief besluit om die caravan uit te kruipen? Of als die fijne verwarming in de fik vliegt en jij bent elders lekker met je paard bezig?
En die afgesloten zandpaddock... als je kind net in een dode hoek zit en iemand gooit zijn paard in die paddock
. Die paddock is voor paarden en daar mag een ander dan ook vanuitgaan; wil je je kind erin laten spelen prima, maar dan moet je er wel zélf bij blijven staan.