Met of Zonder cap rijden .......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:34

Die met elastiek die voldoen ook niet meer aan de geldende veiligheidsnorm.....

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:02

balans schreef:
De vraag staat eigenlijk al in de titel. Haha!

Ik rij zelf zonder cap maar met een wedstrijd moet ik hem wel op ..... Huilen


'Vroeger' deed ik hem soms niet op als ik naar buiten ging. Maar sinds gisteren heb ik mijn lesje geleerd.. Ook al had ik mijn cap op, het ging gruwlijk mis, en ik heb nu een hersenschudding. Ik wil er niet aan denken wat er was gebeurt als ik hem niet op zou hebben gehad... Dus ik doe hem nu altijd op!!

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:52

ik rijd op mijn verzorgpony zonder cap...maar ik heb hem wel altijd bij me als ze wel gek doet doe ik hem op....maar ze is zo lief..maar op de manege heb ik hem altijd op dan is het verplicht

Lieke

Berichten: 11355
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:30

Clitia schreef:
Heb vaak genoeg met, en vaak genoeg zonder gereden... gezien hoe een cap van dr hoofd afvloog, toen zij eraf viel, ze stikte zowat door het elastiek, en viel op 3 cm na niet op n boomstronk...

Hey, je hebt het over mij Haha!
Ik rijd overigens meestal zonder cap, soms ook met.
Als ik ga springen of rond oud en nieuw iig wel altijd een goede cap op.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 06:24

Ik rijd altijd met cap (okay, één keer vergeten Bloos). Ik vind het gewoon te gevaarlijk zonder, en met de ventilatie gaten is het al een stuk aangenamer dan vroeger.

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 08:39

altijd met Schijnheilig sinds 5 jaar.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:28

En denk eens aan al die takken die ik over m'n cap heb horen scheuren , au, ben toch blij dat het mn haren niet waren Haha!

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:30

Clitia schreef:
En met cap heb ik ze ook een hersenschudding zien vallen...


Kan je na gaan als ze hem niet op hadden.

Op Ionica had ik meestal geen cap op en op Rosa klim ik er binnenkort alleen met Cap op daar ga ik echt niet zonder op Heb laast gezien hoe hoog ze kan bokken!

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:35

k rijd altijd met

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:28

Het WAS mijn goede voornemen... Schijnheilig Om met springen en buitenrijden voortaan een cappie op te doen.. probleempje, ik heb alleen nog zo'n oud ding met een elastiekje en die past niet meer! die goede caps zijn zo onwijs duur Scheve mond maar ik ga er echt eentje kopen

Wanneer ik op een vreemd paard stap doe ik normaal wel altijd een cap op.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:15

Ireentjuh schreef:
Het WAS mijn goede voornemen... Schijnheilig Om met springen en buitenrijden voortaan een cappie op te doen.. probleempje, ik heb alleen nog zo'n oud ding met een elastiekje en die past niet meer! die goede caps zijn zo onwijs duur Scheve mond maar ik ga er echt eentje kopen

Wanneer ik op een vreemd paard stap doe ik normaal wel altijd een cap op.


heb laatst ook een nieuwe gekocht. Je hoeft natuurlijk niet die caps te kopen die internationale springruiters dragen. Je hebt zat goedkopere modellen die eveneens CE gekeurd zijn. Mijn nieuwe ziet er nog een beetje uit als de ouwe caps maar is toch CE gekeurd.

De laatste tijd draag ik hem ook elke keer als ik met mijn jongste paard rijd. Ze wordt 5 en is een stuk groter dan haar moeder. Om een of andere reden wil ik met haar altijd mijn cap op. Clown Op haar moeder rij meer zonder dan met. Behalve als ik spring dan heb ik hem altijd op. Mocht ik buitenrijden dan ook altijd.

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:25

die prijs valt nogal mee. Ik heb laatst de nieuwe Harry's horse gekocht (nep GPA''tje Haha!), kosten ca 50 euro.

Zaza

Berichten: 37
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:27

ik rijd ook altijd met cap. ik heb dr ook geen last van eigenlijk.. Haha!

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:14

Met!! ja, tuurlijk denk ik maar.. ik vind het nou gewoon; ik merk er niks meer van!! OK dan!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:30

Ik rij altijd met cap! Mijn pony is echt super braaf ik ken al zn trucjes goed genoeg om te blijven zitten maar ik het risico is te groot dat ik er naast val en een hersenschudding heb ofzo... Hij kan zich zo een keer mistappen en vallen ( heb er ervaring mee) Soms rij ik wel zonder cap met extreme vorst ofzo... Dan zit zo'n muts lekkerder over mn oren Haha! Op een ander paard rij ik zowieso altijd met cap...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:21

Ik rij altijd ook gewoon emt cap! toevallig vandaag voor het eerst zonder gereden Knipoog

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:25

Op Mabel rij ik nu altijd met. Maar dat is gewoon omdat ze nog niet veel gewend is, en nog wel een keer wil wegspringen.

Tos heb ik het eerste jaar altijd met gereden, maar toen alleen nog maar met springen en buitenrijden.

Dat ding irriteerd altijd zo ...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:29

met, want het is verplicht bij ons op het terrein van de manege. als ik met mijn paard over de weg ga mag ik zonder, maar dan heb ik hem wel op voor de veiligheid. Als ik op een ander terrein in een bak rij, waar je wel zonder cap mag, ga ik zonder cap hoor!
Af en toe voor de foto zit ik ook zonder... ohhh mag niet Knipoog

Fem

Berichten: 12526
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:09

Ik rijd de laatste tijd vaak zonder cap, op school moet ik hem op!

ik wil wel weer met cap gaan rijden, want is gewoon veel veiliger!!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:45

met natuurlijk, ook al is m'n verzorgpaard heel braaf, een paard kan altijd schrikken...
Ik vind het echt heel dom als mensen zonder cap gaan rijden..., maar daar komen ze zelf wel achter als ze een keer vallen...
(en iedereen kan vallen, hoe goed je ook rijd!)

Dit was mijn mening....

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:15

Ik ben al 2 keer flink op mn kop geland, hartstikke blij dus dat ik altijd braaf mn cappie opzet!!!

Nou ja, bijna Schijnheilig