Nieuw ruitersportartikel;Wat zou jij graag willen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:45

Die van die deken die zich aanpast aan de buitentemperatuur vind ik wel erg goed!! Zou dat lukken om zoiets te maken?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 20:47

Voor ons project hebben we gekozen voor de verstelbare hangvoerbak.
Heb het al geschetst en we gaan bij een bedrijf langs die misschien een demo voor ons wil maken, een sponsor Knipoog ( of anders beetje betalen, voor zo'n groot en serieus project heb je wel wat over )
Misschien wordt het nog wat Haha!
We delen de winst met de bedenker haha Tong uitsteken

Maar ga vooral door met verzinnen, vind het erg leuk wat hier allemaal verzonnen wordt Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:13

Wat mij ook wel handig lijkt een 100 in 1 deken.
Een zomerdeken, dunne deker aan maken en je hebt een overgangsdeken dunne eraf dikkere eraan en je hebt een winterdeken. Dan die dunne er weer bijaan en je hebt een extra dik winterdek. Waterproof dek erop en je hebt een alweather deken.
Afneembare kruissingels zodat je een buikflap eraan kunt maken.
En dan ook bijpassen halsstukken.
Dan moet de dunnere ook weer dienst kunnen doen als zweet/statiedeken.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:15

En dan moet je heeel veeel centjes hebben Alane ! Haha! Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:48

Tel nu dan eens op:

Waterproof winterdeken, geen vulling: 90 euro (nog niet eens de duurste)
Zomerdeken: 25 euro (in de aanbieding)
Zweet/statiedeken: 45 euro (2e hands)
onderdeken: 40 euro (aan materiaal en dus zelf gemaakt)
dikkere staldeken: 70 euro
toch even 270 euro bij elkaar...

Kijk en als het nu zo kan dat je het spul aan elkaar kunt klikken, en dan ook nog apart van elkaar kunt kopen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:59

Ik riep al jaren om een borsttuig voor het aangespannen rijden met een uitsparing ter hoogte van de luchtpijp.
Hierdoor kun je het borsttuig net iets hoger hangen zodat je wat meer vrijheid voor de schouder krijgt zonder dat je de luchtpijp/slokdarm dicht drukt.
Tuigenmakerij Claessen heeft nu zo´n tuig ontwikkeld OK dan!

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:14

Een uitmestrobotje zou wel handig zijn. Of een paardentoilletje... Lampen van de bak met afstandsbediening lijkt me ook wel handig. En aan trailers is ook nog wel het een en ander te veranderen lijkt me.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:20

Ik zat toevallig, met het oog op een druilerige wedstrijddag dit weekend, vandaag te denken aan een regenbroek met klitteband, die alleen je bovenbenen bedekt.
Ik denk zelfs dat ik mijn crea moeder dit idee eens voorleg...Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 22:43

Is in Duitsland een regenrijbroek verkrijgbaar, met klitteband die je ongeveer zoals een thermobroek gebruikt.
Kunje lostrekken en vast plakken

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:32

Zelfreinigend leer, voor zadel, hoofdstel, laarzen, handschoenen, ALLES!!! Scheelt mij weer poetsen Tong uitsteken.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:38

Beenverlichting voor mini-shetlandertjes!
Ik vind het altijd eng om met een onverlichte Gino over de dijk te wandelen, ook al ben ik goed zichtbaar, maar soms voel ik me als een wandelende kerstboom met al die lichtjes en reflectors.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 03:23

Lielle schreef:
ja, hoe zag dat eruit? denk aan een soort kinderhamertje (plastic dus) waarbij de steel de batterijen bevatten en de kop naar voren wit en naar achter rood licht uitscheen. Aan de binnenkant zat een bevestigingsmogelijkheid (gewoon een lang plat beugeltje) waar een kort stuk elastiek doorheen ging. Dat deed je om je laarzen (of je bovenarm), lampje aan et voila. Ik weet zeker dat meer oudere bokkers die dingen kennen, je kon ze echt overal krijgen.


Ja, die dingen ken ik wel.
Maar het gaat me juist om een vergelijkbaar lampje dat aan de
stijgbeugel
kan.
Omdat die harde dingen aan je lichaam ideaal zijn om je botten
op te breken als je komt te vallen.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:55

maar volgens mij zou dat lampje (dat overigens door de meeste oudere bokkers wordt verafschuwd kennelijk Extreme duivel ) op identieke wijze aan je beugelriem kunnen worden vastgemaakt. Iets korter riempje wellicht.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:19

Een koetsje die volledig demonteerbaar is (zodat een mens met enkel een trailertje ook z'n koetsje zou kunnen meenemen Haha!)
Een deken voor onder een tuigpaard (niet zo'n lapje voor op de kont hé, maar een heel deken).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:22

sonjabelgium schreef:
Een deken voor onder een tuigpaard (niet zo'n lapje voor op de kont hé, maar een heel deken).


Die zijn er al, dacht ik.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:30

En een shetlandmaat australian stocksaddle Haha! Ook een must, zit zo lekker, en dat hebben kleine ruitertjes juist nodig Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:33

Een zadeldekje die absoluut niet schuurt en peesbeschermers die schuurvrij zijn. Nu Pablo geschoren is moet ik weer aan de schapenbonte collectie beginnen en bandageren!! Gewone zadeldekjes wassen veel makkelijker en dat bandageren in de regen, bah...... Voor peesbeschermers weet ik wel dat N.E.W. de beste zijn, maar een beetje duur. Een goede alternatief, en betaalbaar voor de schaap heb ik nog niet gevonden. Anti schuur dekens, die horen ook in het lijstje (al heb ik net in de USA die wundercover besteld).

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:01

Eleonoor, wij scheren de onderbenen niet, helpt ook prima Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:05

Lielle schreef:
maar volgens mij zou dat lampje (dat overigens door de meeste oudere bokkers wordt verafschuwd kennelijk Extreme duivel ) op identieke wijze aan je beugelriem kunnen worden vastgemaakt. Iets korter riempje wellicht.


Alsof ik daar niet genoeg mee heb zitten prutsen Clown !
Het past gewoon nooit!
(Anders had de bereden politie toch ook geen betere oplossing
gezocht?)

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:07

mini spanbandje, lijkt me echt niet zo'n probleem Knipoog

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:07

of twee tie-repjes *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:18

SANEX schreef:
Voor ons project hebben we gekozen voor de verstelbare hangvoerbak.
Heb het al geschetst en we gaan bij een bedrijf langs die misschien een demo voor ons wil maken, een sponsor Knipoog ( of anders beetje betalen, voor zo'n groot en serieus project heb je wel wat over )
Misschien wordt het nog wat Haha!
We delen de winst met de bedenker haha Tong uitsteken


Hoera!!!!
Ik PB je m'n bankrekeningnummer! Tong uitsteken

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:30

Ik zou wel een trailer willen met een stang achter het paard die je aan de voorkant (waar hij met zijn hoofd staat) op een of andere manier los kan maken. Ik denk dat veel mensen dan geen beroep meer hoeven te doen op allerlei hulpjes...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:36

Lielle schreef:
Eleonoor, wij scheren de onderbenen niet, helpt ook prima Knipoog

Goede tip, echter, als ik iets wil doen tegen het schuren van zijn zadeldekje moet ik dus ruim om het zadelmodel niet scheren en als ik wat wil doen tegen schuren van dekens kan ik hem uiteindelijk beter helemaal niet scheren Knipoog Of te wel, Pablo mazzel, die wordt dan de hele winter tot zijn zomervacht niet meer gereden!!! *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:45

Maitu schreef:
Ik zou wel een trailer willen met een stang achter het paard die je aan de voorkant (waar hij met zijn hoofd staat) op een of andere manier los kan maken. Ik denk dat veel mensen dan geen beroep meer hoeven te doen op allerlei hulpjes...


Dan kun je beter je paard leren achteruit te lopen. Ik vind het niks als een paard zonder hulpje aan de zijkant van de klep naar beneden moet lopen. Voor je het weet stapt hij ernaast en haalt hij zijn been open.