Zijn jullie paarden bang voor honden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15479
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:24

Mijn paardje is absoluut niet bang voor honden. Alles wat lager is dan een meter beschouwd ze als speelgoed. Je kunt er heeeel hard achter aan rennen, vervolgens beetpakken en proberen omhoog te zwiepen.
De golden retriever heeft dit al door en komt niet meer in de buurt. De speelse boxer moet dit nog leren en komt dan buiten adem smeken om uit het land gehaald te worden....

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:40

mijn pony Tjitske is gek op honden, als ze ze ziet gaan de oortjes naar voren en wil ze ermee spelen. Verder is ze er totaal niet bang voor, ze werd van de zomer aangevallen door een herdershond en ze bleef gewoon staan en keek em een keer raar aan.. en dan te bedenken dat ze in die tijd nog schrok van een fietser!
Ik ben van mening dat het opgroeien met honden van grote invloed is. Tjits is opgegroeid met 2 jack-russels en een rottweiler..

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:41

bij mij ist omgekeerd, mijn hond heeft bang van het paard Lachen als zijn hoofd uit de stal steekt durft hij er zelfs niet voorbij. En dat dan voor een duitste herder. :s

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:46

Ze heeft geen bang van honden maar als er eens twee honden in de piste komen en die beginnen echt te rotzooien en zo rond de piste lopen achter elkaar aan dan kijk ze wel eens opgewonden...zo van oei oei oei, wat is dat dat daar loopt? Haha!

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:44

mijn tinkers zijn kwaad op honden en dit door het toe doen van iemand anders. zo heeft een van hen ooit eens een hond in in gestampt en de hond deed niets niet grommen niet blaffen niets.
das pas verschietachtig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:53

Evita: ga je mee het bos in, kom je eerst langs de zwarte straatjakker van de buren, dan een loslopende dobberban, drie van die grote loslopende honden, rotweilers die achter de hekken staan te springen alsof ze er elk moment over kruipen... allemaal geen probleem, braafjes erlangsheen Schijnheilig

En ineens voel je je paard hondertachtig graden draaien, oren naar voor, neus open en de lucht in, staart omhoog en volle vaart wegwezen. Als je een meters verderop haar weer onder controle hebt, staat ze te bibberen en te knorren dat het niet net is, en dan kijk je: Zie je een klein wit cesarke achter een draad dat begint te keffen... Rolleyes Haha!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:42

hahahhaha lol Haha! grappig, ja dat is wel niet zo leuk maar je paard heeft dan wel een extra exterieur Knipoog

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:05

Rhona is helemaal niet bang voor honden, ze vind het wel gezellig als ze mee lopen. Ze is wel bang voor honden die in het water liggen! Dan loopt ze vreselijk te snuiven en te knorren!
Honden horen op het land!!! Schijnheilig

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:11

mijn ponys gaan heel blij achter honden aanlopen en ze vinden honden erg leuk zolang ze niet hard blaffend achter haar langs schieten.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:55

hangt van de hond af. als er een hond heel snel op hem af komt vindt hij het niet echt fijn. maar als er een hond gewoon rustig voor bij loopt is er niks aan de hand.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:30

Ossie is opzich niet echt bang voor honden hij kijkt wel altijd even waar de hond heen gaat.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:50

Mijn 4 paarden zijn allemaal niet bang voor honden.
Zelf hebben we 2 border collie's die de hele dag als dolle gekken achter de paarden aan sjouwen in de wei, dus daar zijn ze wel aan gewend!
Als ik een buitenrit aan het maken ben en er komt een keer een hond op me af die nogal eng doet zullen mijn paarden niet bang doen, maar eerder een keer uithalen naar de hond.. handig hoor!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:21

Stilla vind honden ook niet eng. Soms gebeurd het wel eens dat als er een hond tegen haar opspringt. Het enigste wat ze dan doet is even 1 pas extreem haar kont er onder.

That's all!!

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:25

nee mijn paardje is ook niet bang voor honden. alleen als ze dus wel heel erg dicht achter haar komen en ik zit erop dan wil ze nog wellis een klapje uitdelen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:44

willem is gek van honden Haha!
nou kan dat ookniet anders aangzien er 2 bouviers, een sint bernard en een stafford elke dag rond hobbelen Haha!
die honden zijn bang voor mijn paard.. hij is niet de kleinste..
mijn eigen hond heeftie nogneit gezien.. want mijn hond kanniet zo goedmet andere honden opschieten..

merel is ooknietbang voor honden, maar vind ze ookniet interessant. mijn eigenhond is wel bij haar geweest,maar ze waren allebij niet onder de indruk vanmekaar Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 17:53

Haha wij hadden pas geleden mijn hond mee en toen vond mijn pony het zo interrssant dat hij zat de blazen met zijn neus en toen vond de hond dat eng!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:02

Die van mij vind het iig niet fijn als er ineens een hond achter haar staat.
Want sommige mensen hebben hun hond los in de bossen en soms komt zo;n hond dan achter je aan. vind Apollon een ramp en begint dan als een bezetene te bokken en trappen naar die hond....

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 18:16

ja dat heb iik ook gehad gelukkig gebeurde er niks maar ze wou wel wegrennen....

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:14

Melody is ook niet bang voor honden, er loopt er ook altijd een los op de manege. Hij vind honden zelfs leuk want hij wil ze likken Verward maar dat laat de hond nooit toe Haha!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:16

neej hoor.. als de hond wel eens wilt spelen, en gaat blaffen en grommen, dan gaat akyro er achteraan en dan is de hond snel weg.. haha

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 08:16

hahah grappig

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:03

Als een hond heel plotseling uit de bosjes komt of iets dergelijks dan is een hon heel eng . Maar als ik een hond mee neem het land in of we komen er eentje tegen tijdens het rijden (en dan dus niet plotseling) is er niks aan de hand. Honden in het land vind ze erg leuk om te achtervolgen }> Ze knuffelt er ook wel mee Ach gut

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:34

Jordy schopt trouwens ook niet als er een dolle Jack Russel in zijn staart hangt.
Ik was hem aan het longeren, toen een stalgenote met JR-pup naar stal kwam. De pup rende naar Jordy en ging achter hem aan rennen en blaffen, wat Jordy overigens totaal niet interessant vond. Maar toen hij in zijn staart hing was het toch wat anders, dat was wel eng. Hij schoot even weg, maar stond daarna gelijk met zijn staart tussen zijn billen geknepen stil, zodat ik de pup uit zijn staart kon plukken...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:49

Mijn paard is ECHT niet bang voor honden.
Toen ik naar mijn paard ging kijken om even uit te proberen,
ging ik natuurlijk hem ook even rijden.
Toen zat ik er, en rende er opeens een hond in de bak (zo'n bordercollie, van die hyper hondjes Hyper! )
En die ging alsmaar rondjes om Tornado rennen, en in zn staart hangen enzo.
Tornado gaf er niets om.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:47

mijn paard is echt niet bang voor honden! er loopt zelfs een hond bij ons op stal echt tegen haar achterbenen aan. nou vind ze die niet zo en zal ze die waarschijnlijk wel een keer een lel geven. maar de eigenaren vragen daar ook om. hou je hond bij je op stal. al is een paard nog zo lief ze kan altijd slaan. en hoewel je de eigenaar gewaarschuwd hebt toch ben je verantwoordelijk voor de schade die je paard aanricht. eigenlijk erg?