Wonen op de Veluwe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:53

Sjimmy schreef:
weleens aan soest gedacht? Of is dat te duur?
Leusden (net geen veluwe maar wel aan de lage vuursche, dacht ik)


Party!! Van Leusden naar de Lage Vuursche ben je te paard zeker wel een uurtje of 3 onderweg, hoor! Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:01

Ik ben 't ff kwijt vlieg, maar vanuit leusden (de goeie kant dan) kan je wel het bos in dacht ik?

Ik heb ff gespiekt en idd kan je vanuit leusden zuid de bossen van Austerlitz, of iig die buurt, in. Party!!

Naar Lage Vuursche is een leuke dagtocht Haha! Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:23

Ja hoor, prima uitrijmogelijkheden vanuit de goeie kant van Leusden.

Maar een dagtocht naar Lage Vuursche leuk?
Was het 25 jaar geleden zeer beslist (we maakten toen een dagtocht vanaf ca. die lokatie naar de piramide van Austerlitz), maar sindsdien zijn er een paar hopeloos drukke (snel)wegen in de weg gelegd, bleh, baal Boos!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 01:49

hoi,

lees net dit topic, wilde net naar bed gaan Slapen

maareh... wist niet dat mensen zo slecht dachten over de Veluwe zeg Scheve mond

Ik heb meer als 20 jr. in Ede gewoond... kerkgangers? waar? Haha!
daar wordt op zondag gewoon de auto gewassen, gras gemaaid, muziek hard aan etc.
meer last gehad v. het lawaai v. de buren dan v. eventuele ''stilte'' *LOL*

Nu wonen we in Lunteren... en ja, hier houden ze wel een rustdag.. maar ... ik heb er geen moment spijt van, dat ik nu ook de zondag rust houdt Haha! het is eigenlijk wel zo lekker

En ik zie hier ook genoeg mensen die idd lekker gaan buitenrijden, fietsen, wandelen.. en sommigen gaan naar de kerk ja.

Verder kan ik me voorstellen dat je enigszins wel rekening hebt te houden met elkaar, maar dat moet je in een stad, of een rijtjes woning toch ook?
En... wat mij dan opvalt, toen ik in Ede woonde, in een rijtjes woning, heb je vaak last v. buren ruzies e.d. ... waarom? omdat mensen simpelweg geen rekening houden met elkaar Scheve mond

En dat is nu net hetgene wat me hier, op het platteland juist wel bevalt... we houden rekening met elkaar en dus geen last v. elkaar...
en degene die gedag zegt, krijgt gedag terug... en zo niet ...dan niet Knipoog

Maar in een stad zeg je geen gedag tegen iemand op straat.. Haha! (dan blijf je ''hallo'' zeggen) *LOL*

dus eh... nee ... geef mij maar het platteland !

zo.... nu gauw slapen Gaaaap
groetjes

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:45

Colinda schreef:
hoi,

lees net dit topic, wilde net naar bed gaan Slapen

maareh... wist niet dat mensen zo slecht dachten over de Veluwe zeg Scheve mond

:


Het ligt er echt aan waar je woont hoor, in een dorpje vlakbij waren er christelijke (vrijwillige) brandweermannen die uit principe niet op zondag wilden blussen!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:07

Samsam schreef:
Het ligt er echt aan waar je woont hoor, in een dorpje vlakbij waren er christelijke (vrijwillige) brandweermannen die uit principe niet op zondag wilden blussen!


ja... natuurlijk zijn er mensen die uit ''principe'' bepaalde dingen niet willen doen... maar wat geeft dat, deze mensen zijn er voor mij niet ''minder'' om... Knipoog

Maar net wat je schrijft, het zal best meespelen waar je precies woont...

ik heb het iig prima naar m'n zin hier Knipoog

groetjes

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:19

mijn moeder heeft ook bij zulk 'soorts mensen gestaqan. Ze mocht op zondag echt niets. Mij moeder werd er toch al niet geaccepteerd omdat ze zelf niet daar vandaan kwam en al helemaal niet zo gelofig was. Ze ging wel gewoon rijden, maar gewoon lekker vroeg als die mensen er geen last van hadden. Maar zelfs dat kon al niet.
Mijn broer, ik ook al wel eens, zijn op zondag in het boos ook al wel voor heiden uitgemaakt, en ik dacht dat je van de kerk/bijbel niet mag vloeken Schijnheilig