invloed van een paardennaam...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 15:36

wij hadden een paard en die hete LADY KILLER. dat wond ons mam dus 3x niks. die dacht dus ook bij voorbaat al dat ie mij ging killen. haha vond ik wel een grap. ik heb de naam dus gewoon zo gehouden. het was overigens wel een ruin. hoe de mensen de naam verzonnen hebben weet ik niet.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 17:31

En waarom ze hem verkocht hebben weet je zeker ook niet ??? Knipoog Knipoog Knipoog Tong uitsteken Party!! Knipoog

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:16

Mijn paard heet Lurano en volgens mij vindt 'ie dat heel leuk Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:21

Onze Fjord eet liever IJsco dan dat ie zo heet denk ik. Schijnheilig

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:25

Ik zou wel de naam veranderen als ie niet mooi is en je kent het paard verder niet.

Mijn verzorgje heet Rocky. Maar ik heb er al Rocky Raccoon van gemaakt, is toch iets interresanter.
Ik vind het trouwens echt zo'n 'Penny naam' en ik heb een hekel aan die namen. Ik moet er meestal wel om lachen.
Ik lees veel Penny's -nog steeds? - ja nog steeds...

En er was een verhaal dat ging over een paard en die heette Sir William. En die eigenaren die noemdem hem gewoon Wimpie ofzo.
Maar dat vond dat paard niet leuk als ze hem zo noemden, dus ging ie heel erg vervelend doen (WHAAAAAAHAHAHAH) je zag hem echt zo denken, met een denk wolkje erbij -yeah sure- En toen kwamen die mensen er dus achter dat het paard alleen happy was als ze hem Sir William noemden.
Tja.....kweet ook niet wat ik hiervan moet dneken. Een paard weet toch niet hoe die heet die hoort wel steeds een bepaalde klank en dat is zn naam dan. Maar volgens mij maakt het niets uit voor een paard.
(duhh)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 13:18

Hihi, dat penny-paard moet wel véél pretentie gehad hebben Knipoog .
Mijn paardje heet trouwens ook Rocky, maar dat wist je misschien al.
Onee, nu gaat hij zeker zich als een 'rock' gedragen Knipoog .
Ik vind Rocky ook wel een dwaze naam, ik zou mijn eigen veulens nooooit noemen. Maar ja, hij heet zo en na een tijdje wen je er wel aan. Misschien is hij gewoon wel een 'rocky' Knipoog
Femke

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 15:08

Ik heb nog nooit - tijdens het jureren - een paard minder punten gegeven omdat hij een "stomme" }> naam heeft.. Ik controleer de naam, de kleur en geslacht en de naam van de ruiter en dan ben ik het weer vergeten... Verward zoals Jasmijn ook al ergens schrijft!! Helemaal mee eens dus!! Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 15:12

Smaxie, als je kleur controleert....
Bij ons nogal eens wat probleempjes met een Welsh A tje wat wedstrijdjes loopt. op zijn stamboekpapier staat kleur: zwart. Beestje is nu spierwit. wij elke keer weer uitleggen dat 'ie Echt gitzwart is geweest...

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:21

Die van mij heet Ameretto en heeft net zo'n kleur als die van de likeur Amaretto. (verkeerde spelling tijdens maken van z'n papieren). Past dus precies bij hem.
Mijn vader lust graag Amaretto en toen we een pony voor mij zochten vond ie Ameretto wel een mooie naam, voor als de pony geen mooie naam zou hebben. Toen kwamen we dus bij Ameretto op stal kijken en wat voor naambordje hing er aan z'n stal: Ameretto!!
Nou, is dit voorbestemd of niet?!!!! Haha! Haha!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:17

Ja Sjimmy, ik reed in mijn ponytijd op Brown Beauty, het bruine was er helaas al een hele tijd af (vliegenschimmel) dus ik ken het probleem! Haha!
Ik bedoelde het meer om te zeggen dat je de gegevens even controleert en dan verder naar de verrichtingen in de ring kijkt.. wat DAAR gebeurt en niet naar de naam die iemand het dier heeft gegeven.... *LOL*

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 21:57

Nou namen, ook weer eens een grappig onderwerp. Om te beginnen denk ik dat namen niks met het karakter van de pony te maken hebben. Soms wordt de naam wel eens aan de pony gegeven vanwege het karakter, maar in Nederland moet de naam al na 14 dagen vast staan, dus dat is gewoon pure onzin.. (in de meeste landen hoef je de veulens pas een naam te geven met Kerstmis).

Kimmy, ik weet niet wie de naam Gijsje heeft verzonnen Haha!

Hoe je je pony op stal noemt is je eigen zaak. Dyrin Seren Wen heette bij ons "Wendy" en Stoatley Polyantus noemden we gewoon "Paulien". De pony heeft verder een naam op papier en die behoort dan ook op wedstrijden gebruikt te worden. Ik vind niets storender dan mensen die hun pony/paard maar even hernoemen, omdat ze iets leuker vinden klinken voor een wedstrijd Frusty Frusty Frusty (Heike, Barley is dus echt Trefaes Barley Queen voor de wedstrijd!)

Overigens is er wel een beetje etiquette nodig voor de fokker. Ik herinner me een hengstveulen met de naam Polhaar's Schijtlijster.. vreselijk... Frusty Ook zijn er van die namen als Shamrock Sweetlife Cordelia die me mateloos storen.. Geef je pony toch maar een gewone naam! (Ik heb er dus aan gedacht om een pony ooit maar Sumrin This Could Very Well Grow Up To Be A Nice Pony te noemen Extreme duivel )

Nou, dit is het weer zon'n beetje, lol
Joost

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 01:19

ik had dus eerst slagharen ponytjes, die hadden geen namen maar nummers, ieghhhhhhhh.
de bruine werd dus Beauty, en de 2 fjorden Robin en Ricardo.

Daarna kreeg ik een eigen D, had geen naam (was al 3 jaar maar ok, ze noemde haar bij die handelaar Essie of zoiets), dat werd bij mij dus Vira-Bella maar op de startkaart werd het verkeerd geschreven en werd het Virabella, noemda haar thuis gewoon Bella.

En die van nu heet volgens het stamboekpapiertje Kristalroos, snel afgekort thuis tot Chrystal of Chrissie, en voor de wedstrijden Miss Rose.
Ik zeg altijd dat mn paardje toch wel erg chique is, want ze heeft wel 3 (en dan tel ik de afk van Chrystal, Chrissie dus niet mee) namen en als ze dan vragen hoe mn paardje heet, moet ik altijd eerst bedenken wat ik ga zeggen of alles maar opnoem, hihi.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 09:12

Escala betekent hoog in aanzien. Haha! En dat is ze bij mij natuurlijk ook KnipoogIk vind het trouwens ook een mooie naam, past wel bij een arabiertje...toch? Knipoog

Gambler
Berichten: 138
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:38

Sjimmy schreef:
Sjors heeft gewoon een naam die bij hem past.
kort maar krachtig. Dat is Sjors ook! Knipoog

Ook al een Sjors.

Mijn heette Pongo toen ik hem kocht.
Nu dus Sjors, en het past perfect...
Mijne is alleen niet kort.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:38

sorry dat ik even oftopic over iets begin van 3 bladzijden terug
chaos vind ik echt een leuke orginele naam, zie er de humor wel van in.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:25

Dit topic is van 2001, vandaar een slotje op dit topic Knipoog