in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:20

Billy schreef:
Ik heb het vage vermoeden dat het een paard geen bal uitmaakt wat er met hem gebeurt als hij dood is Tong uitsteken

Mensen hebben alleen last van hun eigen gedachten erbij, dood is dood.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat mijn paard na zijn dood nog nut heeft dan dat hij verbrand wordt. Dat is pure verspilling naar mijn smaak


Ik sluit me bij Billy aan .

En bovendien ben ik dol op een stukkie vlees, dus ook op een frikandelletje op zijn tijd Vingers aflikken .

cissy

Berichten: 19889
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:58

Wat denk je dat er in een patatje stoofvlees zit bij de snackbar??
geen kip hoor!

Mensen zijn er op gebouwd om o.a. vlees te eten, we hebben niet voor niks zo'n gebit, of je dat ook doet is je eigen keuze.
Wie bepaalt er nu eigenlijk welk vlees je wel en niet moet/kan eten en wat er normaal is? Dat staat nergens beschreven, er zijn landen waar hond of cavia op het menu staat. Hier moet je daar niet aan denken maar daar is het normaal. Het is dus maar net wat je gewend bent denk ik, gelukkig kunnen we allemaal zelf bepalen wat we wel of niet eten.

Persoonlijk koop ik niet bewust paardenvlees maar ik laat mn frikandelletje niet staan hoor!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:21

Ik eet geen paardenbiefstuk/paardenworst (ook omdat ik het nog nooit gegeten heb en dus niet weet hoe het smaakt), maar als het een keer ergens in verwerkt is kan ik me er niet zo druk om maken.

Wat denk je dat er in bittergarnituur zit...

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:24

Paardenworst, geen behoefte aan om het te proberen, en frikandellen zijn heerlijk, of er nu paardenvlees in zit of niet, die paardjes worden toch wel geslacht, en als ik die frikandel niet eet omdat er paardenvlees in zit, eet iemand anders het wel, maar dan loop ik wel een frikandel mis Haha!

_Astrid_

Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:24

Ik eet wel veel vlees ik lus niet alles maarja, liever ben ik zelf ook vegatarieer omdat ik het zo zielig vind voor die dieren, maar ik kan het gewoon nie, ik vind frikandellen harstikke lkkr, ik heb meestal die van mora maar kweenie of daar paardenvlees in zit, je hebt ook kip frikandellen die eet ik altijd bij mijn zus.
Miss word ik later nog wel eens vegatarieer, want ik lijk heel veel op mijn 10 jaar oudere zus, en die eet niet graag vlees niet om dat ze het zielig vind(vind ze wel hoor) maar omdat ze het niet lust.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:34

SpLaSh_ schreef:
Is ook zo , maar zo denk ik over vegetariers... maar met paarden is het toch anders voor mijn gevoel Haha!



vegatierer zijn betekent niet dta je het zielig vindt hoor! ik ben ook vegetarier maar ik heb vlees nooit lekker gevonden en ik ben er niet op tegen dat ze vlees gebruiken maar op de manier hoe de dieren er aan gaan en ik wete ook wle dat ik hun levens niet red mara het zijn mijn eigen principes.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:36

in frikandellen zit idd paardenvlees en ook bitterbal en kroket en hamburger voor meer info www.voedingscentrum.nl ik eet helemaal geen vlees en ik ben nu gezonder

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:40

En in huzarensalade zit ook paardenvlees.

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:57

Zelf eet ik al lang geen frikandellen en kroketen meer.
Sowieso eet ik niet veel vlees.
Ik sta er denk ik gewoon te veel bij stil wat er allemaal inzit .
Mssn ben ik dat wel een ''schattig meisje'' maar wel een met principes.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:59

sflj schreef:
Haha, welkom in de wondere wereld die Bokt.nl heet! Waar heel veel mensen zich enorm druk maken om wat een ander ,volgens hen, wel of niet moet doen!


Daar heb je gelijk in jah Bloos Schijnheilig Tong uitsteken

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:13

lucindapinda schreef:
Het is zowieso zielig dat ze naar de slacht gaan !! ook al zijn de paarden oud of heel jong..geen van allen verdient dat..


Vind ik ook, mits ze ongeneeslijk ziek zijn natuurlijk.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:43

een vriend van mij had een paard met ernstige vorm van hoefkatrol.
kon niet meer staan of lopen echt heel sneu.
die heeft hem naar de slacht gebracht en daarna naar de slager om er worst en biefstuk ed uit te maken.
eerlijker vlees dan dat kun je bijna niet krijgen je weet altijd hoe dat paard gevoert is en dat het geen hormonen heeft toegedient gekregen.
ik zou er zelf niet aan moeten denken om me eigen paard op te eten.
maar wij eten wel weer koeien van me oma en opa op die ik zelf geboren heb zien.
ja ik ben denk ik heel nuchter in dat soort dingen.
die vriend van mij is geen dieren beul en houd van zijn beesten.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:32

Dat geloof ik graag Lachen Als die vriend een dierenbeul had geweest, had hij het paard laten leven.. Zo zie ik het dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:34

Jummie
Frikandel speciaal
Kun je me 's nachts voor wakker maken Vingers aflikken

En ik weet al lang dat er bijna in alle snacks paardenvlees zit.
En het smaakt nog steeds uitstekend.

En mij met erge vermoeidheid is juist aangeraden vlees te eten, dus vlees ongezond?

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:44

ja maar een paard van 9 jaar die afgeschreven is en niet meer kan lopen kost geld.
elke maand 250 euro aan een paard uitgeven die niets meer kan en pijn heeft is gewoon weggegooit geld.
zo zie ik het dan.
en een frikandel speciaal heerlijk.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:12

vind het onzinnig om te zeggen dat het zielig is, ookal eet ik bijna geen vlees. heb wel veel respect voor de vegetariers hiero.
zou m`n eigen pony nooit naar de slacht brengen. wij laten dur verbranden ofzo en strooien dan het as uit op een rustig plekje

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:17

Wat ik helemaal `zielig`vind zijn die meisjes die roepen dat ze geen paardenvlees eten, want ze rijden daarop, maar verder wel koeien, varkens, kippen naar binnen verorberend. Dat is niet zielig, zeker? Zo heb ik er ook 1 gekend, ``Nee, ik eet geen paardenvlees `, maar wel ander vlees. En toen ging er wel een frikandel naar binnen en ze is ook nog steeds dol op huzarensalade. Heb maar gewoon mijn mond gehouden en in m`n knuisje zitten lachen.
Wij zijn `alles`eters en dus eet ik ook gewoon alles, en het is nog verdomd lekker ook Haha! Vingers aflikken

MissMarjo
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:19

ligt aan het merk frikandel.
je moet gewoon op de verpakking kijken in de supermarkt.
de ene doet er wel paardenvlees in de andere niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:22

een frikandel bestaat uit ...rest .. vlees ,dus dat wat aan de botjes blijft hangen of wat te weinig is voor een biefstuk of sparerib, in de vermaler en hoppa frikandel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:23

Paarden gaan naar de slager, hoe je het ook wendt of keert.
Maar wat gebeurt er met paarden die hier niet geslacht kunnen worden omdat er geen vraag is naar paardenvlees? Juist, die gaan op transport naar Italie. Een fijne reis in een vrachtwagen waar ze alle ruimte hebben (NOT) genoeg te eten en te drinken (NOT) en waar ze allemaal vrolijk en wel van de laadklep huppelen als ze eenmaal op de plaats van bestemming zijn beland (NOT). Bij de grenzen binnen de Europese Gemeenschap moet je voor een paard wat op zijn benen kan blijven staan meer invoer betalen dan voor een paard wat dat niet meer kan, dus dan zorgen ze ervoor dat het niet meer kan.
Bespaar een paard die rit naar Frankrijk of Italie, en gun hem een snelle dood hier. Hoe maakt niet uit, maar een snelle dood bij de slager (die aansluitend het vlees in eigen land kan verkopen) is beter dan een paard dat op transport moet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:25

igorlover schreef:
eet het niet zow vaak maar nu ik weet dat er paardenvlees in zit ga ik ze maar niej meer eten!


Lekker hypocriet.
Of je eet helemaal geen vlees, of je eet gewoon alles (buiten dingen om die je niet lust)

Het is voor die koe/kip/schaap/varken etc net zo "zielig" als voor dat paard

Subalia
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:33

ik STOP met VLEES eten

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:35

stef schreef:
Lekker hypocriet.
Of je eet helemaal geen vlees, of je eet gewoon alles (buiten dingen om die je niet lust)

Het is voor die koe/kip/schaap/varken etc net zo "zielig" als voor dat paard

ben ik het mee eens!! ik eet helemaal geen vlees maar als ik dat wel zou doen zou ik ook paardenvlees eten! wat een onzin om geen paard te eten omdat je er op rijdt zeg!

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:37

als iemand geen paard wilt eten omdat ie erop rijd, is toch zijn/haar keus?
ik eet ook geen paard, maar daar heb ik mijn eigen redenen voor..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:39

Als jullie de frikandellen niet meer lusten, breng maar bij mij Vork