Het "dikkere dekjes" topic

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:52

Verandert de pasvorm van het zadel dan niet door zo'n dik dekje? Want dat geeft een aantal mensen als reden waarom ze niet met gelpad willen rijden. (is natuurlijk niet even dik, maar komt denk ik wel in de buurt)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:59

het dekje van de foto en het anky dekje liggen allebei goed onder m'n zadel en het vervormt het zadel niet. Je moet het vergelijken als een zacht dekbedje ofzo, alleen dan steviger..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:35

Ik heb een bruine BR, en voor de rest allemaal gewone dekjes.
De BR is echt supermooi, maar kan hem slecht in de kamer trekken, das wel jammer.
Mn oude bijrijdknollie had een polypad, vond ik wel een fijn ding.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 07:09

Misser schreef:
Verandert de pasvorm van het zadel dan niet door zo'n dik dekje? Want dat geeft een aantal mensen als reden waarom ze niet met gelpad willen rijden. (is natuurlijk niet even dik, maar komt denk ik wel in de buurt)

Als je een nauw zadel hebt, lijkt het mij dat het dan idd de pasvorm "aantast". Maar bij een goed passend zadel lijkt het mij dat het geen probleem op moet leveren Verward

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:25

jackim"]
[quote="Misser schreef:
Verandert de pasvorm van het zadel dan niet door zo'n dik dekje? Want dat geeft een aantal mensen als reden waarom ze niet met gelpad willen rijden. (is natuurlijk niet even dik, maar komt denk ik wel in de buurt)

Als je een nauw zadel hebt, lijkt het mij dat het dan idd de pasvorm "aantast". Maar bij een goed passend zadel lijkt het mij dat het geen probleem op moet leveren Verward
[/quote]

Dat is dus niet zo, bij een goed passend zadel wordt de kamer ook snel te krap. Mijn zadel is afgelopen jaar nog op maat aangepast en toch passen die pads er dan niet goed onder. Je krijgt ze gewoon niet in de kamer getrokken, vooral ook omdat er gewoon geen vorm in zit. Iets wat rechtuit is kan nooit passen om iets met rondingen... mijn paard is absoluut niet recht. Daar hoef je hem zelfs niet eens voor onder je zadel te leggen,logisch nadenken is dan al genoeg...

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:06

Ik heb speciaal mijn zadel zo op laten vullen dat er ruimte is voor een dik dekje eronder.
Het is zeker iets om rekening mee te houden.