wie heeft er een paard gekocht zonder dat je ouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:35

Ik heb mijn paard toentertijd ook gekocht zonder dat mijn ouders het wisten. Ze waren echter niet al te geschokt, omdat ze de situatie wel kenden. Ik betaal hem zelf, moet er wel heel hard voor werken. Gelukkig zijn mijn ouders wel zo lief dat ze af en toe mee sponsoren.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:50

Ik heb destijds mijn huidige paard gekocht en wel aan mijn ouders verteld. Het enige wat mijn moeder gezegd heeft is dat ik er helemaal zelf voor moet opdraain. Als ik zo nodig een paard wil, zal ik zelf alles moeten betalen. Ik was toen 18 jaar.
Het is gelukt, ben nu 21 en nog steeds tevreden met mijn Jum.

Ik vind het raar een paard te kopen zonder dat je ouders het weten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar verstandig vind ik het zeker niet.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:51

Ik heb een paard gekocht zonder dat mijn ouders het wisten. En ook weer verkocht zonder dat mijn ouders het wisten Knipoog En er dik op verdient. Later heb ik het wel verteld en ze schrokken zich een ongeluk.

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:00

Oeps, ik pas misschien ook wel ergens bij dit topic. Ik heb er twee paarden(D en Epony)maar mijn ouders weten maar van één paard. Ik werk maar woon nog wel thuis. Ik kan allebei mijn beestjes perfect onderhouden op de moment(hopelijk blijft dat zo nog jaren). Ben nu eenmaal gek op deze dieren en wou graag nog eentje bij om te rijden en als gezelschap voor mijn pony. Dus ondertussen zijn we anderhalf jaar verder...mijn ouders weten nog steeds van niks en dat mag gerust zo blijven(ze hebben het zowiezo al niet voor paarden)maar het zijn mijn centen en ik ben diegene die ervoor moet betalen en niet zij.... Knipoog

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:38

Ik heb Daisy ook gekocht zonder medeweten van mijn ouders....
Een moeilijk opgave vond ik want ik kan niet zo goed liegen en ik moest ook nog 2 maanden wachten voor ze eindelijk echt van mij was (ze moest nog afgespeend worden van haar veulen)

De reden dat ik het niet heb verteld is omdat ik net aan het verhuizen was en daar ook veel geld aan kwijt ben geweest (en mijn ouders hebben mij natuurlijk ook gesponsort)... Mijn ouders hadden me voor gek verklaard als ik dan ook nog eens met het verhaal zou komen een paard te hebben gekocht. Maar gelukkig red ik het allemaal best.... (Ik heb overigens een vaste baan, woon samen met mijn vriend en ben 24 jaar)

Ik vertel aan mijn ouders dat het mijn "verzorgpaard" is maar ik denk dat ik toch binnenkort de waarheid ga vertellen.....

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:47

Ja oke, dan woon je op jezelf en kan ook geheel het paard zelf financieren. Als je nog bij je ouders woont vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal om het wel te vertellen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:50

Mijn ouders zou ik wel op de hoogte stellen, zeker als je nog inwoont bij ze, toen ik samen woonde heb ik t wel aan mijn vriedn gevraagd maar had de deal al van te voren gesloten met de verkoper, dus voor de goede orde wel gevraagd maar beslissing al zelf genomen!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:56

tja beetje offtopic maar..

als ik een paard koop zou ik het als eerst aan mijn ouders vertellen, want ik weet zeker dat ze het me zouden gunnen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:05

Tiffy schreef:
Tegenwoordig gaan mijn moeders nekharen al recht overeind staan als ik begin met het zinnetje "Mam, ik moet je wat vertellen". De gemiddelde moeder denkt dat dochterlief ongewenst zwanger is, die van mij vraagt maar gelijk hoe het paard eruit ziet Haha! .


hahahahaha, arme moeders van paardenmensen Haha!

Als minderjarige een dier kopen terwijl je geen baan hebt, zeker een dier dat zoveel aandacht en geld nodig heeft is ontzettend stom en de kans dat je paard er onder lijdt lijkt mij vrij groot.

Ik ben nu in goed overleg met mijn ouders bezig met de volgende. Ik wil graag een veulen hebben en daarvoor heb ik de hulp nodig van mijn ouders (stalling enz.) Gelukkig vindt moeders paarden bijna net zo leuk als ik en vindt vaders een veulentje wel heel erg schattig.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:14

Zonder mn lieve pappie en mammie zou ik nooit een paard kunnen onderhouden of zelfs kopen Haha!
Maar ik ben 15 en woon nog lekker thuis Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:47

Ik heb dat gedaan. Zelf betaald en ook zelf voor stalonderhoud gezorgd. Maar ja, ik was dan ook volwassen en oud en wijs genoeg om ZELF te beslissen wat ik met mijn inkomen doe. Mijn moeder mocht het niet weten, die heeft nooit achter me gestaan als het om paarden ging. Die gaat alleen maar ruzie zoeken, en ik hou toch maar voet bij stuk want ik ga niet aan haar toegeven. Dus dan maar stilhouden.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:01

Mijn moeder vind het gelukkig wel leuk dat ik afentoe naar de paarden toega (stiekum elke dag maar dat weet ze niet) en dat ik paardrijd.
Ze wil ook graag een keer mee dus dan moet ik haar voor die tijd wel vertellen dat ze eigenlijk van mij is.