Raak je deze KWPNer nog kwijt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 08:30

Dees 16 jaar voor een eerste veulen is gewoonweg te oud! brengt veel te veel complicaties met zich mee.

Lydiia wil jij een zestienjarige waar je verder behalve recreatief een beetje pruttelen niks mee kan en die je alleen maar boos aankijkt. Bellen zou ik zeggen. Ik loop het voorbij ook al is het voor niks

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 08:50

Toch zal het wellicht een heel ander paard kan worden als het in een andere omgeving terrecht komt. Met bijvoorbeeld een buitenbox en veel rust op en om de stal. Wij hebben er ook zo een staan, en die is met drie maanden veranderd van een helse draak (ik ben letterlijk een keer de box uit getrapt met voeren, ben nu net Harry Potter; net zo'n litteken op mij hoofd) in een viendelijk paard dat graag aangehaald wil worden. Dus ik denk dat er wel hoop is, maar het zal even duren voor de juiste eigenaar is gevonden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:03

wie zegt dat dit paard niet in een hele liefde volle omgeving staat met voldoende buitenlucht en weidegang ?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:43

Dat staat nergens, maar er staat ook nergens dat het wel het geval is. Het was maar een optie uit mijn eigen ervaringen. Misschein kan de topicstarter hier op reageren. Dan weten we of dit geheel uit te sluiten is of niet.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:28

gijsenkim schreef:
Lydiia wil jij een zestienjarige waar je verder behalve recreatief een beetje pruttelen niks mee kan en die je alleen maar boos aankijkt. Bellen zou ik zeggen. Ik loop het voorbij ook al is het voor niks


Ik zou het paard ook niet willen hebben.
Maar het paard naar de slacht brengen is ook weer direct wat. Ze kan tenminste proberen of iemand het paard gratis wil hebben.
Zo niet, bellen inderdaad.
Ik zou me gewoonweg in zo'n geval niet lekker voelen als ik het paard direct weg bracht.
Het meisje gaat er nu toch ook nog leuk mee om? Dus het kán wel. maar of ze nog iemand vinden die dit paard wil hebben, is de vraag..

edit: oei, ik heb het nog even gelezen, huidallergie? Medicatie? Daar had ik overheen gelezen. Wat kost dat allemaal?
Ik weet niet of iemand nog het geld en de moeite wil nemen voor deze merrie.
Maar ik blijf erbij dat je geluk kán hebben, dus wel proberen.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:31

Misschien moeten ze de kern van de woede is zien te achterhalen! Ik geloof dat er met dit paard best nog iets mee te doen valt (na veel liefde en aandacht). Er zijn zoveel paarden die erg chago doen. Je kan er zeker niet veel voor vragen (huid ziekte & leeftijd) maar uit eindelijk zou die zeker niet naar de slacht hoeve!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:19

Lydiia"]
[quote="gijsenkim schreef:
Lydiia wil jij een zestienjarige waar je verder behalve recreatief een beetje pruttelen niks mee kan en die je alleen maar boos aankijkt. Bellen zou ik zeggen. Ik loop het voorbij ook al is het voor niks


Ik zou het paard ook niet willen hebben.
Maar het paard naar de slacht brengen is ook weer direct wat. Ze kan tenminste proberen of iemand het paard gratis wil hebben.
Zo niet, bellen inderdaad.
Ik zou me gewoonweg in zo'n geval niet lekker voelen als ik het paard direct weg bracht.
Het meisje gaat er nu toch ook nog leuk mee om? Dus het kán wel. maar of ze nog iemand vinden die dit paard wil hebben, is de vraag..

edit: oei, ik heb het nog even gelezen, huidallergie? Medicatie? Daar had ik overheen gelezen. Wat kost dat allemaal?
Ik weet niet of iemand nog het geld en de moeite wil nemen voor deze merrie.
Maar ik blijf erbij dat je geluk kán hebben, dus wel proberen.
[/quote]

Ik heb mijn eerste pony bijna gratis weggegeven voor een goed tehuis, op een gegeven moment ging ik kijken en toen was hij weg. De handel in!!!

Volgens de handelaar die ik heb weten te traceren is hij naar Italie gegaan, dit is 20 jaar geleden en ik lig er nog wel eens snachts wakker van

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:49

Ja, en daar ben ik ook wel bang voor.
Dan eigenlijk nog liever worst en een fijn einde voor hem/haar dan op transport en lijden.

Misschien dat ze een contract kan opstellen, maar bij dit paard lijkt het me niet dat mensen kunnen zeggen het paard voor een lange tijd te houden. Bij een gezonden pony, ok, maar bij dit paard. Het blijft moeilijk