wandelen met je veulen....of omgedraaid!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:04

SpLaSh_ schreef:
Edit 1 : Ik ben het helemaal met Pegassa , Cissie en Pocohontas en deze Topicstarter eens , en wat GijsenKim vindt , dat is haar mening , maar jij zegt zelf dat je lastige paarden op de goede weg heb moeten zetten , nou zet jij mijn paard maar eens op de goeie weg omdat ze hem vroeger aan nix hebben laten wennen...



Ik ben het met Pegassa eens, dus kan jij dit niet zijn......... Ik zeg hetzelfde als zij........ alleen anders geformuleerd

En een paard laten wennen aan herrie........ wat is dat nou voor een onzin....... Dat jouw paard kennelijk lichtgeraakt is karakter........ heeft niet te maken met opvoeding......... wat weet je trouwens van de eerste drie jaar van je paard

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:10

Weetje , ik heb geen zin meer in die discussie met jou , ik ben het wel EENS met Pegassa, je paard aan dingen laten wennen voorkomt een hoop ellende

Ik weet genoeg over de eerste 3 jaar van hem om dit oordeel te kunnen geven, en dat kan jij niet hier op het forum van bokt.

Sorry , maar ik heb geen zin om me te moeten verdedigen tegenover jou.. ik blijf het topic gewoon volgens , maar ik ga me niet meer tegenover jou verdedigen , geen zin in ... , ik hoop dat je andere mensen wel kan helpen met je reacties , maar mij helaas niet !


KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:11

SpLaSh_ schreef:
Weetje , ik heb geen zin meer in die discussie met jou , ik ben het wel EENS met Pegassa, je paard aan dingen laten wennen voorkomt een hoop ellende





DE EERSTE 3! dagen lief, de eerste 3! dagen........... daarna niet meer!

Lezen is niet een van je sterkste punten, das duidelijk

deel die eerste drie jaar met me, misschien kan ik je helpen Haha!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:12

Als je paard bang is zal het juist heel veel steun bij je gaan zoeken. Een paard vertrouwd op zijn leider. Is de leider bang en vlucht , zal de kudde automatisch volgen. Is de leider zeker van zijn zaak en niet bang ook dan zal de kudde volgen zonder paniek. Een van de belangrijkste zaken is dat je je paard vertrouwen geeft. Doe dit door zelf niet te panieken of overal problemen van te maken. Schrikt het paard?? Gewoon negeren en doorlopen net alsof er niets aan de hand is....het paard zal dan ook denken....heej....er was helemaal niets aan de hand......probleem opgelost!!

succes

Ook oudere paarden zijn opnieuw op te voeden maar wees eerlijk, consequent en sta sterk in je schoenen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:15

Pegassa, dit is ook ECHT de manier waarop ik het doe !

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:18

gijsenkim schreef:
deel die eerste drie jaar met me, misschien kan ik je helpen Haha!


Nee bedankt...Lachen

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:19

En het versschil tussen wat ik zei over het buiten rijden en wat pegassa zegt over het vertrouwen geven is.....??????

Meiske reageer gewoon niet meer je zet jezelf voor joker

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:19

Dan wordt het misschien toch tijd iemand erbij te halen die je kan begeleiden. Misschien zie je wat over het hoofd wat een ander wel ziet.

succes

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:23

gijsenkim schreef:
En het versschil tussen wat ik zei over het buiten rijden en wat pegassa zegt over het vertrouwen geven is.....??????

Meiske reageer gewoon niet meer je zet jezelf voor joker


Ik heb toch al eerder gezegd dat ik niet meer op jou zou reageren ? Lezen is dus ook niet een van je sterkste kanten , maar TOCH doe ik het.. ik denk dat jij me een beetje voor joker probeert te zetten .

Enne , met een verschrikkelijk bang paard ga ik niet buiten rijden omdat ik weet wat er gebeurt met hem , en dat heet voorkomen.. , en het vertrouwen kan ik hem pas geven als ie vertrouwen heeft in dingen die ie eerst moet leren voordat ik met hem buiten ga rijden.

En dit is het laatste wat ik hierover gezegd heb.. Lachen

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:25

pegassa schreef:
Dan wordt het misschien toch tijd iemand erbij te halen die je kan begeleiden. Misschien zie je wat over het hoofd wat een ander wel ziet.
succes


Heb nog steeds hulp erbij , Splash is namelijk niet alleen van mij , maar verdere hulp is niet nodig , want wat ik al eerder zei ; het gaat stukken beter met hem , en daar ben ik echt blij om !

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:27

Anique_Vaandrig schreef:
Nou pocahontas, dan had je het allemaal precies zo moeten beschrijven in je eerste bericht.
GK reageert gewoon op het gebeurde beschreven in je eerste bericht. Daar komt het wel wat anders over dan wat je nu schrijft!

IK stel een vraag over hoe ik by herhaling meer controle over mijn paardje kan hebben!!!
en al dat andere gezever er omheen hoeft er niet te zijn...
het komt door mensen als GK,dat er inderdaad mensen met een serieus probleem geen topic durven te starten!!
goed advies aan alle anderen;stel gewoon je vraag,en laat het verhaal eromheen gewoon weg,want ze proberen je te pakken waar ze kunnen!!!! Slapen

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:27

Nee hij kan pas dingen leren vertrouwen als hij eerst jouw vertrouwd....... omgekeerd dus. Maargoed geeft niks... Ik heb je profiel gelezen en de truucs gezien die hij uithaalt en daaruit kan ik alleen maar concluderen dat je heel goed weet wat je doet en dat je een geweldig goed opgevoed paard hebt Succes

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:28

ik geef je serieus advies pocahontas........ heel serieus advies...... dat het niet is dat jij wilt horen allah...... maar het is zeker bloedserieus.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:28

Je kunt geen ijzer met handen breken!! Geef jezelf en het paard de tijd.
Met geduld bereik je meer dan men haast.

Wat ik in je profiel las was dat bij het uitkarbben van de hoeven hij/zij zich weleens eens laat omvallen....dat is geen angst maar pure dominantie!
Pas op dat je angst en dominantie niet gaat verwarren, die kunnen soms héél dicht aan elkaar grenzen!! En de aanpak verschilt behoorlijk.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:33

pegassa schreef:
Je kunt geen ijzer met handen breken!! Geef jezelf en het paard de tijd.
Met geduld bereik je meer dan men haast.

Wat ik in je profiel las was dat bij het uitkarbben van de hoeven hij/zij zich weleens eens laat omvallen....dat is geen angst maar pure dominantie!
Pas op dat je angst en dominantie niet gaat verwarren, die kunnen soms héél dicht aan elkaar grenzen!! En de aanpak verschilt behoorlijk.


Dit ga ik ook weghalen uit mn profiel , ik heb het geschreven toen het niet zo goed ging met Splash , hij kreeg te weinig aandacht en ging daardoor die streken uithalen , en dominantie op dat moment klopt.. ik weet hoe het in de tijd met hem geweest is , daarbij speelde geen opvoeding en bang voor alles echt een hele grote rol...

Pegassa, ik ben echt heel blij met jou reacties , maar ik kan niet vaak genoeg zeggen , ik heb al ZOVEEL bereikt , en daardoor ben ik ZO trots op Splash.. en ik blijf doorgaan met die paar narigheden die eruit moeten en nog een paar dingen die ie helemaal moet overwinnen , en dat gaat me zeker lukken !

Dankjewel..

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:35

gijsenkim schreef:
Ik had nooit in die situatie gezeten.......... omdat ik erover nadenk

hou jij je inderdaad maar bezig met denken over je eigen situaties!!!
en bemoei je niet met die van anderen..
als je niets nuttigs te vertellen hebt,hou je dan maar gewoon op de achtergrond ,en hou het een beetje gezellig...

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:35

Als je al zoveel bereikt hebt dan zal de rest ook wel komen.....
En dat zal ook je grootste voldoening zijn!!

Succes!!!

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:36

okidokie........ niet komen huilenbalken als het straks verkeerd gaat

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:37

Na alles wat ik heb meegemaakt met hem kan het alleen maar beter worden.

AMEN Knipoog

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:40

gijsenkim schreef:
ik geef je serieus advies pocahontas........ heel serieus advies...... dat het niet is dat jij wilt horen allah...... maar het is zeker bloedserieus.

ahum....

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:42

gijsenkim schreef:
hey komt de Kimmie weer.........

waarom gooit u er niet gelijk een zadel op.......... jaarlingen horen op het land. In de kudde of met leeftijdsgenootjes. Jaarlingen horen niet aan een halster over drukke straten geloodst te worden........


zucht

jaaaah.....heel bloedserieus advies...
er is hier maar een iemand die zichzelf voor joker zet!!! Clown

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:46

splash!!!
ga zo door met hem ,je bent goed bezig!! OK dan!
je komt er wel,daar hoef je je geen zorgen over te maken!!!
groetjes.. Ach gut

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:46

Gaaaap lees nou gewoon wat er staat....... mens doe wat je wilt! Ik geef je het advies om niet met je jaarling over een drukke straat te gaan wandelen en zeker als daar geen noodzaak voor is......... dat doen namelijk penniemeiskes........ en dat loopt negen van de 10 keer niet goed af, vroeg of laat

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:47

*LOL* Dankjewel... Ach gut

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:48

Ja hoor gooi alle jaarlingen alleen maar op land....doe er vooral helemaal niets mee tot zijn derde jaar en zet dan je dochter van 10 er op!! Het zijn juist dit soort adviezen die probleempaarden en volle ziekenhuis bedden creëren!!