Nieuw ruitersportartikel;Wat zou jij graag willen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:34

Alane schreef:
Een in hoogte verstelbare voerbak zal toch op een paar problemen stuiten.
Hoe vaak is het nodig om de voerbak in hoogte te veranderen?
Wat met die wanden waar de voerbak naar buiten gedraaid wordt of met die voergaten?

En als je tijdens het eten de bak laat zakken, moet je erbij blijven om de bak weer omhoog te zetten zodat ze er niet in gaan staan...De paardjes even vergeten die staan te schrapen tijdens het eten...
En dan zou nog de goedkopere oplossing zijn een emmer zonder hengsels op de grond.....

Ik geef het hooi ook altijd op de grond.


Op een handels stal staan veel verschillende maten en soorten paarden.
Dat met die wanden gaan we nog bedenken, die wanden met voergaten kun je ze wel naast hangen...en dan zo dat de bak niet hoger uitkomt.

Waarom zou je tijdens het eten de bak laten zakken? Je polaatst 'm toch op de hoogte van het paard, de hoogte die je nu gewoonlijk ook hebt.
Dus dan zie ik niet hoe een paard er dan met zijn hoeven in kan komen.

Het is meer als er bv eerst een shire op stal staat ( voerbak hoog ) en daarna een shet ( voerbak laag )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:35

Alane schreef:
Een in hoogte verstelbare voerbak zal toch op een paar problemen stuiten.
Hoe vaak is het nodig om de voerbak in hoogte te veranderen?
Wat met die wanden waar de voerbak naar buiten gedraaid wordt of met die voergaten?


De laatste zin snap ik niet?
Verder is zo'n in hoogte verstelbare voerbak misschien handig voor dierenklinieken en pensionstallen waar de stalbezetting nog wel eens verandert.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:57

Ik had eerst voorwanden waar je de voerbakken naar voren/eruit kon draaien. Is handig als iemand anders moet voeren kan je voer vast in de bakken doen en tegen voertijd draai je ze terug in de stal en ook handig als je een paard hebt dat schuurt, kan dan niet tegen de voerbak schuren...

Vwb het zakken van de voerbakken had ik begrepen dat de voerbak tijdens het voeren lager werd gehangen om een meer natuurlijke eethouding aan te nemen (ben niet blond, doe soms alsof...)

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:04

Iets tegen zomerexceem!!

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:07

Ook meteen maar in hoogte verstelbare drinkbakken. Dan hoef ik eindelijk niet meer met emmers water te zeulen als ik Dennis ergens mee naar toe neem. Alle drinkbakken hangen te hoog voor hem.
Die voerbak is ook handig, maar Dennis krijgt z'n eten(ook z'n biks) meestal op de grond omdat hij niet bij de voerbakken kan. Gaat ook prima, maar water op de grond word iets moeilijker Tong uitsteken .

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 11:07

Ohzo Alane...Dan heb je waarschijnlijk een paar dingen doorelkaar gehaald Knipoog Lachen

Dat natuurlijke eethouding ging over hooi.. omdat het eerst het idee van de hooiruif was Knipoog
En vandaar dat kawa zei dat haar geleerd was dat een paard beter hooi van de grond kon eten ...

Dus ik denk dat jij er zo opgekomen bent ... Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:14

Zou dan een in hoogte verselbare vloer niet de beste oplossing zijn? Een soort lift.....
Dan voorkom je gelijk het gestruikel over de drempels Clown

en kunnen de kleintjes gelijk buurten over de boxwand en zien wat er buiten de stal gebeurd

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:08

Dennis schreef:
Alles, zo lang het maar ook in kleine maatjes te vinden is.

Verder eigenlijk geen idee. Emmers die niet kapot te krijgen zijn misschien, maar in engeland hebben ze al hele handige rubberen emmers die dus niet stuk te krijgen zijn. Maar om ze ff uit engeland te halen is natuurlijk ook een duur truckje.


Heb je het op die flatback emmers? ik heb er nl 4 in mijn stal hangen van de tijd dat die in België en net over de grens op Nederlands grondgebied kon ik ze ook kopen. Maar ik wilde enkele nieuwe kopen dit jaar maar ze niet meer te verkrijgen buiten Engeland Boos!

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:16

petraaken"]
[quote="Dennis schreef:
Alles, zo lang het maar ook in kleine maatjes te vinden is.

Verder eigenlijk geen idee. Emmers die niet kapot te krijgen zijn misschien, maar in engeland hebben ze al hele handige rubberen emmers die dus niet stuk te krijgen zijn. Maar om ze ff uit engeland te halen is natuurlijk ook een duur truckje.


Heb je het op die flatback emmers? ik heb er nl 4 in mijn stal hangen van de tijd dat die in België en net over de grens op Nederlands grondgebied kon ik ze ook kopen. Maar ik wilde enkele nieuwe kopen dit jaar maar ze niet meer te verkrijgen buiten Engeland Boos!
[/quote]

Geen idee hoe ze heten. Max heeft ze ook op stal(uit Schotland mee genomen), daardoor weet ik dat ze super handig zijn. Ze passen ook in een auto band zodat ze niet omgegooit kunnen worden. Volgende keer dat ik weer wat uit Engeland bestel bestel ik ook meteen ff een paar emmers mee(want Dennis vreet emmers op het moment).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:27

Idd, meer keuze in de kleine maten. Nu is er wel e.a. maar de keuze is erg beperkt. Daarbij, hoe kleiner de deken hoe duurder geloof ik Haha!

Trouwens, voor diegene die zo'n hekel aan mesten hebben... Bij ons hebben ze zo'n elektrisch invalide scootertje omgebouwd tot elektrische kruiwagen. Volscheppen, aanzetten, erop gaan staan, gas geven, zoem zoem zoem naar de mesthoop Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:33

runningkawa schreef:
Maar hooi op de grond is toch beter voor een paard, omdat dit de natuurlijke eet hoogte is?
Tenminste dat is mij wijs gemaakt Lachen


OK dan! Juist!

(Weleens hooiruiven op de steppe gezien? Haha! )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:40

stef schreef:
Idd, meer keuze in de kleine maten. Nu is er wel e.a. maar de keuze is erg beperkt. Daarbij, hoe kleiner de deken hoe duurder geloof ik Haha!


T@nj@ van bokt maakt kleine dekens op bestelling en op maat.
Foor wènig (bb). Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:46

Lampjes met naar voren wit en naar achteren rood
uitstralend licht die aan de stijgbeugels bevestigd
kunnen worden.
De bereden politie heeft ze, maar die frotten ze zelf.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:47

het gaat me niet alleen om dekens...
Bitjes: je bent gebonden aan een bus/watertrens of liverpool.
Hoofdstellen: zwart.wit onderlegd, en daar houdt het een beetje bij op (zoek er 1 in geel onderlegd)
Bandages knip ik korter. Vliegenfrontriemen moet ik ook altijd een stuk vanaf knippen. Bijzetjes? 3 miljoen gaten erbij.... etc etc etc

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 18:01

Ik heb een groen onderlegd hoofdstel voor mn shet stef, dus misschien zijn ze ook wel ergens in het geel Knipoog

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:59

Wat ik echt mis is een zadel wat op een brede Fjord past en wat kleiner is dan 18 inch. En als het even kan ook nog van leer, mooie kwaliteit EN betaalbaar! De Kieffer Frysk ken ik al wel maar is best duur.

Verder zou het ook leuk zijn als er van alle bestaande producten voor paarden ook modellen waren die op kleine dikke paardjes passen. Mooie dingetjes in Shettenmaat zijn trouwens ook welkom Vingers aflikken

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:10

Botervlieg schreef:
Lampjes met naar voren wit en naar achteren rood
uitstralend licht die aan de stijgbeugels bevestigd
kunnen worden.
De bereden politie heeft ze, maar die frotten ze zelf.


Die heb ik Haha! Je kunt er gewoon een kort elastiek aan doen en dan met klitteband vastmaken. Tadaaa Haha!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:11

Geen nieuwe producten, gewoon veel goedkopere producten. Haha!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:27

Rinske"]
[quote="Botervlieg schreef:
Lampjes met naar voren wit en naar achteren rood
uitstralend licht die aan de stijgbeugels bevestigd
kunnen worden.
De bereden politie heeft ze, maar die frotten ze zelf.


Die heb ik Haha! Je kunt er gewoon een kort elastiek aan doen en dan met klitteband vastmaken. Tadaaa Haha!
[/quote]die waren vroeger Knipoog heel normaal *LOL* mijn moeder heeft hem vast nog ergens rondslingeren.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:40

Ben benieuwd hoe die eruit zien en hoe de bevestiging werkt?
En zou het niet professioneler/simpeler kunnen?
Ik bedoel: met strotouwtjes kunnen we allemaal zo'n beetje
alles, nietwaar? Haha!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:43

maak er dan ineens eentje van die dmv een bepaald systeem ook kan kiepen (maar ook gewoon blijft hangen als een een beetje heftig paard aan het eten is)

wat ik namelijk rotvervelend vind is dat je een voerbak telkens moet losschroeven als je die eens wilt uitschuren
moest die nu kunnen kiepen, dan kun je het water er laten uitlopen, veeeeeel handiger[/quote]
Bij ons zit er vanonder een schroefje in dat je kan losdraaien dus zoiets bestaat eigenlijk al, schroefje los en kuisen maar die voerbak *LOL*

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:44

ja, hoe zag dat eruit? denk aan een soort kinderhamertje (plastic dus) waarbij de steel de batterijen bevatten en de kop naar voren wit en naar achter rood licht uitscheen. Aan de binnenkant zat een bevestigingsmogelijkheid (gewoon een lang plat beugeltje) waar een kort stuk elastiek doorheen ging. Dat deed je om je laarzen (of je bovenarm), lampje aan et voila. Ik weet zeker dat meer oudere bokkers die dingen kennen, je kon ze echt overal krijgen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:28

Titsia schreef:
maak er dan ineens eentje van die dmv een bepaald systeem ook kan kiepen (maar ook gewoon blijft hangen als een een beetje heftig paard aan het eten is)

wat ik namelijk rotvervelend vind is dat je een voerbak telkens moet losschroeven als je die eens wilt uitschuren
moest die nu kunnen kiepen, dan kun je het water er laten uitlopen, veeeeeel handiger

Bij ons zit er vanonder een schroefje in dat je kan losdraaien dus zoiets bestaat eigenlijk al, schroefje los en kuisen maar die voerbak *LOL*
[/quote]

Yep ik heb een voerbak met een schroefdop, water erin, uitsoppen, schroefdop eruit wel een emmer er onder, even nadweilen, dop er weer in en klaar.

Bij de andere stallen heb ik een oude wasbak waar ik ook dmv een schroef de stop er uit kan halen...werkt wel beter, water is er sneller uit.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:41

echt goed werkend vliegenspul.

ingesproken bandjes/cd's met dressuurproeven.
Op je mp3 speler zetten en je kunt alleen oefenen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:43

Margreet"]
[quote="Scylla schreef:
Een hooinet die altijd heel blijft, en dus niet telkens kapot gebeten wordt.


Bestaat al: hooizak.
[/quote]

Niet dus, ook een hooizak is vrij makkelijk stuk te krijgen, doet Liberty's buurman zodra hij de kans krijgt Boos! (ben je gezegend met een paard die zelf niets sloopt, regelt een ander het wel even voor hem).

Ik zou wel dunne rijhandschoenen willen, die toch heel erg warm zijn!