Hoe vaak per dag ga jij naar je paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak per dag ga jij naar je paard

1x per dag
76 (61%)
2x per dag
21 (17%)
3x per dag
8 (6%)
meer dan 3 keer per dag
18 (14%)

Totaal aantal stemmen: 123


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:05

IngridM"]
[quote="runningkawa"][quote="IngridM"]
[quote="runningkawa schreef:
Mijn menig is misschien wel eens gelijk aan de veroordeling.



en dat is nogal fout!!
[/quote]
vind jij Haha!

Dat is maar aan wie je deze vraag stelt Haha!
[/quote]

ja blijkbaar, maar gaat lijken op dat iemand iets fouts doet, iets vervelends en dan maar gelijk zeggen dat die hele persoon fout is.........
NEE, dan heeft die persoon iets fouts gedaan, maar is nog geen fout persoon.........
[/quote]

dus ik zie niet dat je dat had gezegd

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:08

wat een geselligheid hiero.
ik ga in ieder geval 2 keer naar me paardjes.
s'ochtends om buiten te zetten en s'avonds om binnen te zette en ze te poetsen en te rijden als ik tijd heb.
wat andere mensen doen moete ze zelf weten.
sommige mensen vinden het zielig als die in de regen moet staan en zette hem drm binnen.
dus wrm zou je hem niet binnen kunnen laten als je een dagje niet kan of alleen even heel kort.??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:09

ach een pittige discussie op z'n tijd is goed voor de mens nappie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:12

Cinzano schreef:
Ach ik respecteer tenminste de ideeen van een ander en probeer een ander in zijn waarde te laten.... ik zeg niet dat iemand fout is, terwijl jij niet anders doet kawa!
Mensen in hun waarde laten!! En niet zomaar een (verkeerde) mening over iemand rondstrooien!

en ik respecteer een paard, wat sommige niet doen voor hun eigen ik.

ook in dit topic, doei doei Doei, doei
want met zulke mensen wil ik niet eens meer discusieren, daarvoor hou ik idd te weinig van mezelf, maar teveel van mijn dier.
en dat snappen sommige toch niet. Doei, doei

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:14

dat is waar maja dit is een oneindige discussie.
behalve als iemand opgeeft:P

Mac

Berichten: 11654
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:17

ontopic Knipoog : ik ga 1 keer per dag.
De paarden worden buitengezet en binnengehaald. De stallen worden uitgemest en ze worden gevoerd. Ik ga dus om de "luxe" dingen te doen: poetsen, rijden, maar ook checken op wondjes, mok, dik beentje, etc.
Als het nodig is (bv toen mijn paard geblesseerd was) ga ik meerdere keren per dag.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:41

Ik ga meestal een keer per dag naar mijn shetlander, soms lop ik er vaker heen, ze staat bij mij aan huis.
en de dagen dat ik rhana huur ben ik ook elke dag bij rhana te vinden, ga daar wel altijd maar een keer heen, maar blijf vaak erg lang plakken.....dus dan zit ik er nog een halve dag.

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:42

ik ga twee keer perdag
smorgens om hem buiten te zetten en uittemesten
s'avonds om hem te rijden en te voeren

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:52

Cinzano schreef:

Er zijn 100000-den paarden die het veeeeeeel slechter hebben dan mijn paard!


Lekker uitgangspunt Schijnheilig

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:54

Ik ga meestal ook twee keer op een dag. Voor mijn werk mest ik uit en staat Harley buiten of ik wandel wat met hem. S' avonds doen we het echte werk Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:00

Ik ga meestal maar 1x per dag maar het komt ook weleens voor dat ik er 2 of 3x per dag ben. Als ik bijv 's ochtends de paarden buiten moet zetten en dan ga ik aan het eind van de middag weer heen om te rijden.
Als ik 3x per dag ga (is een uitzondering ) dan is de 3e keer meestal niet langer als een kwartier Schijnheilig dus alleen om wat te brengen of halen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:01

Ik ga 1x per dag, Mander staat op een volledig verzorgde pensionstal, dus hij wordt gevoerd, wordt gemest en wordt binnen en buiten gezet. Ik ga alleen heen voor de poetsbeurt, het rijden, longeren oid.

Toevallig ga ik vandaag wel 2x Haha! Vanochtend les gehad en straks het paard van een stalgenootje rijden, dus zie ik Mander ook weer Knipoog Maar dat telt zeker niet? Haha!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:04

ik ga heel erug vaak.. vaak wel 8/9 keer op een dag.. maar das ook wel erug makkelijk als hij bij je achterdeur staat.. rijden doen we maar 1 keer op een dag.. das nogal logisch..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:14

Ik probeer 2x per dag te gaan, om hem eigenhandig binnen en buiten te zetten en te rijden, want de stalhouder wil geen paarden op de wei zetten. Maandag mag ik helaas helemaal niet naar mijn paard (sluitingsdag) en zondag is de manège maar open tot 12u30. Dan ga ik ook maar 1 keer.

Ik had het graag anders gezien, maar helaas is er geen enkele fatsoenlijke stal hier in de buurt, waar ik meer opties heb. België is Nederland niet Tong uitsteken (dwz dat wij minder paardenaccomodaties hebben dan jullie).

In de lente en zomer, als hij weer aan huis staat, ga ik een oneindig aantal keren naar mijn paard Haha!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:14

die van mij staan thuis dus ik ga ze 's morgens (rond half 8) eten geven, regendeken aan doen. Rond 11 zet ik ze buiten (als ik les heb doet mijn oma het) Dan haal ik ze rond half 5 terug uit de wei en krijgen ze hooi en wat wortelen en dan rond 7 uur krijgen ze brok en wat wortelen en meestal ga ik 's avonds nog eens kijken of alles in orde is. Dus meer dan 3x per dag ga ik Knipoog

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:16

..En ik ga net zo vaak op een dag als het mezelf uitkomt! De ene keer ben ik er 2x per dag te vinden de andere keer maar 1x. Het is maar net hoe het op die dag uikomt. Zoals sommige van jullie wel weten ben ik al moeder, ik werk daarnaast nog, ga naar school, hou er een sociaal leven op na naast de paarden en dan heb ik nog de paarden! Persoonlijk vind ik dat het bezig zijn met paarden gewoon een leuke hobby moet blijven (wedstrijdje hier en daar ook geen probleem) maar uiteraard is dat voor ieder zijn/haar eigen keuze die je maakt. Ik heb gekozen voor mijn gezinnetje op de eerste plek GEDEELD met de paarden, omdat deze na een onrustige dag mijn uitlaatklep is (ontspanning!)

Doegie

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:17

ik ga 1 of 2 keer meestal. Eerst ging ik voor school even om ze buiten te zetten, en dan 's avonds of 's middags om te rijden/longeren.
Ik heb nu helaas een rooster op school waardoor ik elke dag om 6 uur op moet staan en om 7 uur de bus moet hebben, dan kan ik niet naar evita 's ochtends. dus tegenwoordig ga ik meestal 1 keer per dag maar dan ben ik er wel vrij lang. Ik hoop wel dat ik de volgende periode weer gewoon om 11 uur mag beginnen

Nu het zo vroeg donker is heb ik ook veel minder dat ik ;s avonds nog eventjes ga.. het is best wel een rotweggetje om te fietsen. dat deed ik in de zomer wel vaak.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:23

De paarden staan aan huis dus ik ben er eigenlijk bijna de hele dag Knipoog
Maar ik ga de stallen in om te voeren of andere stalwerkzaamheden, de paarden op de wei te zetten, te poetsen of te rijden. Dat doe ik meteen zodra ik uit school kom en soms ervoor. Of ik nu 1 of 2 of 3x in de stallen te vinden ben kan ik niet echt zeggen, maar iig heel vaak.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:23

Nu ga ik 2 keer per dag, behalve de donderdag, omdat ik dan om kwart over 7 met de bus moet. 's ochtends voor school doe ik ze eerst met z'n 2-en in de kleine wei, dan mest ik de stal uit, ga nog een eindje met ze lopen. Dan gaat de kleine weer op stal (i.v.m ontsnappingsgevaar Haha!) en de grote in de andere wei. 's Avonds of laat in de middag ben ik er weer en worden ze gepoetst, ga ik rijden/longeren whatever met de grote en dan huppelt het kleintje erachteraan. Daarna gaan ze nog even met z'n 2-en weer in de kleine wei of gaan we weer een eindje grazen. Haal ik nog een paar drolletjes uit de stal en dan mogen ze op stal voor de nacht.

Toch netjes? Schijnheilig

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:28

Ik ag 1x per dag, mn paard wordt gevoerd enzo, dus no problem! Ik blijf er dan 3 of 4 uur hangen Lachen Soms ga ik weleens 2x, 'smiddags verzorgen (voor het eten) en 'savonds rijden (na het eten) Maar dat is niet zo heel vaak zo.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:28

Lot"]
[quote="Cinzano schreef:

Er zijn 100000-den paarden die het veeeeeeel slechter hebben dan mijn paard!


Lekker uitgangspunt Schijnheilig
[/quote]


Dit was meer bedoeld op de reactie van Kawa die beweer dat ik niet van paarden hou omdat ik hem weleens een hele dag op stal heb laten staan.

Mijn paard heeft bij zijn vorige eigenaar een heel jaar geen daglicht gezien (kwam nooit uit stal) en als ik dan omdat het echt effe niet anders kan een dagje niet naar hem toega en hij staat 1 dagje op stal, vind ik niet dat ik hem gelijk mishandel ofzo, hij heeft het gewoon goed.

En wat ik dan bedoel met die opmerking... er zijn ook paarden bij ons op stal die komen slechts 3x per week 20 minuten uit stal en worden zelfs niet uitgemest, dan vind ik dat mijn paard het toch heeel goed heeft, elke dag een schoon stalletje en elke dag eruit (op uitzonderingen na, en dan bedoel ik misschien 1 a 2 keer per jaar!)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:36

Mee eens (met Lot): slecht uitgangspunt. Je moet niet vergelijken en denken als je al die arme paardjes ziet 'goh wat heeft die van mij t goed'. Ik kan je garanderen dat als je bij ons op stal zou staan je vergelijkingsmateriaal heel anders zou zijn. Bij ons is het zelfs verplicht dat je paard er elke dag uit komt! En terecht.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:39

promptertje"]
[quote="IngridM"][quote="promptertje schreef:
Nee, ik heb als paardenmens.


en dat kan er bij mij gewoon NIET in.
Wat is er nu belangrijker; je paard of je (eventuele) kinderen ?
je paard of je partner ????

ik weet het wel. (voor mij dan)
[/quote]

Kinderen heb ik niet (bewuste keuze),
en mijn man is nog gekker op paarden dan ik Lachen.


[/quote]

en daar noem je dus iets essentieels (net als Sonja trouwens). Ik heb een man die het prima vindt dat ik paard rijd, maar het ook prijs stelt als hij me nog eens ziet. Dus dan moet je toch een balans zoeken. Ik kom nu 5 dagen in de week op stal, ik heb de luxe dat ik mijn moeder's paarden rijd en dus ook het werk kan delen. Maar ik kan en wil niet iedere avond om half elf op stal rondhangen, dat kost me mijn huwelijk.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:40

Gail schreef:
Mee eens (met Lot): slecht uitgangspunt. Je moet niet vergelijken en denken als je al die arme paardjes ziet 'goh wat heeft die van mij t goed'. Ik kan je garanderen dat als je bij ons op stal zou staan je vergelijkingsmateriaal heel anders zou zijn. Bij ons is het zelfs verplicht dat je paard er elke dag uit komt! En terecht.



Nou wat let je.... wil je het adres, kom jij hem er toch elke dag uithalen Tong uitsteken


Maar nee zeg, moest er nog eens bijkomen, dat andere mij gaan vertellen dat ik mijn paard elke dag verplicht eruit moet halen, HALLO, het blijft wel MIJN paard zeg!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:44

Tuurlijk. En ik vind die sfeer juist heel fijn! Allemaal mensen die serieus met hun paard bezig zijn, het beste voor hem willen, hem voldoende beweging geven. En nee ik kom jouw paard neit doen, ik heb t namelijk te druk met de mijne. Ook de reden dat ik er maar 1 heb.

Wij hebben 1 x iemand op stal gehad die 20 min. per dag haar paard kwam doen, die heeft t bij ons ook niet lang volgehouden. Heb gewoon geen zin om geconfronteerd te worden met paarden die de hele dag op op 3 bij 3 zitten. En de eigenaar kan zeggen dat dat paard t niet erg vindt, maar dat is lastig te zien he, als je er niet bent Haha!

In een relatie lijkt t me heel logisch dat je 's avonds ook bij je partner wilt zijn. Maar je hoeft toch ook niet alles zelf te doen? Als je t maar regelt! Een goede bijrijder bijvoorbeeld kan prima werken.