Wat laat jou paard niet toe/is ie bang van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:07

Sjeetje... hebben jullie even???

Waar zal ik beginnen. Oren knippen is nog nooit gelukt, dus hij heeft hele schatige oortjes. Dat plukje tussen zijn oren is nog wel te knippen, maar dan wel goed opletten of hij niet omhoog schiet.
Voetjes wassen gaat steeds beter, verder afspuiten gaat ook steeds beter, maar niet te dicht bij zijn hoofd in de buurt.
Toen hij bij ons kwam was hij bang van mannen, je echt, ALLE mannen. Dat is nu helemaal over. (Wat er ooit gedaan is door een man... t'is een raadsel)
Ook was hij bang voor de hoefsmid, nu ook helemaal niet meer.
En dan natuurlijk de spoken. Laatst was ik aan het buitenrijden en er komt een tractor aan. Eventjes teugels op maat gepakt en even opletten. De tractor had ie niet gehoord/gezien maar er lag wel een hele enge steen in de berm... Verward
Veeartsen gaan wel redelijk, je ziet alle spieren samentrekken maar laat verder wel enten etc.
En onweer vond hij in het begin ook wel eng, maar nu niet meer.
En wat ik het beste kan doen... geruststellen, hij doet het echt uit 'angst'. Als ik boos wordt flipt ie helemaal.

PS Is Ewald ook niet van Eduard? (Emeraldo namelijk wel)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:07

Sabientje schrok niet echt gauw.
Dat was vroeger wel anders.
De eerste dag dat ik haar had pakte ik een borstel uit de poetskist, ze sprong gewoon achteruit zo bang was ze ervan...
Maar gelukkig heeft ze snel geleerd dat eht niet eng was en naderhand liet ze zich bijna alles gevallen.

Alleen op de trailer vondt ze eng en ze had eht niet zo op longeerzwepen.
Dat met die longeerzwepen is naderhand minder geworden, maar het was zelfs zo erg eerst dat ze de bak niet indurfde als er een longeerzweep in stondt...
Maarja, wat wil je ook als ze je er meerdere keren hard mee geslagen hebben en je er bijna elke dag mee opgejaagd werd...

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:24

ik kan overal bij hem komen, behalve bij zijn oren en zijn voorpluk, dit is ook alleen als ik met water en een schaar aan kom, gewoon borstelen of lekker kriebelen mag ik wel... Verward:?:?

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:49

Scheren vindt hij behoorlijk eng, verder kan hij wel eens miepen, maar meestal laat hij alles toe.

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:57

ik kan alles bij sipke alleen onverwachte bewgingen bijv. ergens naar wijzen dan gaat hij raar doen.
is kopschuw maar dat word al aardig minder.(niet door mij)
oren knippen heeft hij ook een hekel aan maar met veel geduld lukt het wel.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:04

tsja de gekste dingen, spoken in de hoek ,vallende blaadjes, spelende vogeltjes, langslopende mensen
maar behalve als meneer moe is dan kan je een bom naast hem afschieten.....

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:11

Hof vind oren bijknippen niet zo leuk... gaat ie met zijn hoofd schudden enzo... :s Gelukkig hoeft het niet zo vaak!! Knipoog

Verder is ie in alles wel braaf eigenlijk!...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:57

Spuitbussen vindt Pien dus helemaal niks, bij t geluid alleen al hangt ze bijna aan het plafond, verder laat ze alles toe, tenminste nu dan, toen ik ze t net had wist ze niet wat r overkwam als ik r tussen r uiers schoonmaakte en stond ze eigenlijk klaar om n trap uit te delen, als ik t nu doe gaat madam wijbeens staan en kronkelen die lipjes alle kanten op en zie je r helemaal ontspanenn en genieten, echt lief!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:01

Mijn paardje flipte altijd bij het zien van de dierenarts, gelukkig kan ik zelf spuiten, dus spoot ik de inenting zelf.
En dan stond ze gewoon los en braaf stil

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:05

Ik mag bij mijn eigen pony de hoeven niet krabben, danb gaat ze trappen. Doe het daarom maar heel af en toe.
De pony van een vriendin trapt ook, maar daarbij kan ik het wel ( zonder dat hij probeert te trappen ) Verward

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:08

Jolynn is vroeger heel erg kopschuw geweest en soms, vooral in een vreemde omgeving, heeft ze daar opeens weer last van. Dan wil ze nog wel eens gaan hangen. Voor de rest is ze echt super en mag je echt overal aankomen en zo. Oja en ze is bang voor motoren. Die hele oude die zo knetteren en die race gevallen. Als ik dan toevallig buiten rij dan begint ze te stuiteren en op de plaats te galopperen....

Tallie1979
Berichten: 22792
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:58

Och, Winnie maakt zich niet zo snel druk, kan hem in principe makkelijk knippen enz.. Hij is vaak wat ongeduldig, maar dat is iets heel anders als angst natuurlijk Haha!

Wat hij wel eng vind maar toch wel langs loopt na enig aandringen dat zijn afgezaagde boomstammen of stukken brandhout zonder blaadjes.. Die vind hij griezelig Tong uitsteken *Held op sokken*

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:33

mijn paard vindt alleen de veearts en de paardentandarts eng en scheren, de hoefsmid enz laat hij allemaal toe!!