eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:44

inky schreef:
Maar koeien worden er speciaal voor gefokt. Paarden hebben meestal een heel ander verleden.


En juist daarom zou je eerder paardenvlees dan koeienvlees moeten eten.

Takkie

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:45

Ik eet het wel gewoon.
Naar mijn mening heeft een paard meestal een beter leven gehad dan een rund.
Een stierenkalf wordt gelijk de 1e dag al bij zn moeder weggehaald en wordt samen met nog 6 andere stieren een half jaar lang in een hokje opgesloten tot het helemaal dichtgegroeid is en dan worden ze geslacht.
Nee....dat vind ik zieliger dan het leven wat de meeste (slacht)paarden hebben gehad.

Okee, dan wil ik het niet hebben over het transport, want dat is echt heel erg zielig. Verdrietig

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:13

Ik eet het niet, want dat is voor mij net alsof ik hond zou eten. Het is gewoon vreemd en ik hoef het niet. Het is in Nederland ook niet zo gebruikelijk. Ik ben nog nooit toevallig bij iemand wezen eten waar er paard op tafel stond en dat zou iemand die mij kent ook niet klaarmaken, denk ik.
Een paard is een dier wat tot de verbeelding spreekt en ik heb ook nog van niemand commentaar gehoord.
Wat betreft andere mensen: die mogen net zoveel paardevlees eten als ze willen. Des te meer ze eten, des te minder paarden hoeven er transport.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:31

Weet ik proef vaak het verschil niet tussen het eten van vlees.
Paardenvlees eet ik haast nooit daar proef ik vast het verschil wel is in.
Paardebiefstuk lijkt me lekker maar nooit gehad verder.
Kogelbiefstuk daar kun je me s'nachts voor wakker maken Tong uitsteken
Haha maar alleen tussen koeien en varken proef ik het verschil vaak niet.
Het zijn dan meestal de kruiden die er smaak aan geven. Haha!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:34

we lusten wel vlees maar niet alles waaronder paardenvlees

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:47

ik lust het wel hoor, geen probleem, eet ook frikadellen waar paardenvlees inzit. Of ik het echt lekker vind weet ik nog geen eens, want echt bewust kopen doe ik het ook weer niet. En als ik rookvlees koop, is dat toch nooit paardenrookvlees eigenlijk.....maar runderrookvlees.

Maar eten jullie wel knijntjes ? tis dat ik het niet lekker vind, maar echt moeite heb ik er niet zo mee.....

Apple

Berichten: 76240
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:50

Paardenrookvlees of paardenworst Vingers aflikken.

Overigens heb ik ook geen moeite met konijn, lam of bambi.

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:51

Ik krijg weleens de vraag: "Eet jij vlees?" Dan zeg ik :"Ja, maar niet zo veel meer" (eigenlijk omdat ik het aan de ene kant zielig vind, maar aan de andere kant heb je het nodig voor je gezondheid, althans dat wordt gezegd).

En dan vragen ze verder: "Eet je dan ook paardenvlees?"
Ik antwoord steevast dat ik het voor een koe, kip of varken net zo zielig vind als voor een paard, dus ik zou het hypocriet vinden om daar onderscheid in te maken. Daarnaast vind ik het eigenlijk voor ander vee dan paarden bijna nog zieliger omdat zij veel meer behandeld worden als stukken vlees cq. producten die toch doodgemaakt worden en paarden vaak een hele andere voorgeschiedenis hebben.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:55

Ik eet geen vlees, ik ben vegatarier. Maar ik moet van mijn moeder soms wel vis eten, omdat dat toch wel gezond is.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:59

Ik heb op de eerste gestemd. Hoewel ik die wel een beetje overdreven vind. Ik eet paardenvlees, omdat ik allerlei soorten vlees eet en paardenvlees op zijn tijd ook lekker vind. De meeste paarden hebben een goed leven gehad, dus ik zou niet weten waarom niet. Ze voelen er toch niks meer van.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:11

ja ik vindt het gewoon heerlijk!

* Vind het niet bijzonder lekker denk ik

nee....vindt ik hartikke zielig!

* Vind het niet zieliger dan varken, koe, kip of schaap eten

nee..want ik ben vegetarier..

* Nee hoor, lekker stukje vlees gaat er wel in

ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..

* Ik eet het dus niet, ook niet met gemengde gevoelens

nee want ik vindt het vies!

* Vind het niet bijzonder vies denk ik

nee...andere reden, oa;

* Ik eet ook geen konijn, of hert, of hond of kat ofzo.... Dat zijn imo geen dieren die ik wil eten... Heb ik teveel mee denk ik... Schijnheilig (Schijnheilig deze keer)

Groetjes!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:17

Eh ik geloof dat je hond of kat hier niet kan krijgen dan moet je naar azie en zo daar hebben ze ook cavia. (geen van dit zal ik ooit eten)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:17

Ik eet het niet omdat ik er teveel bij nadenk...
En bij mij thuis wordt het zo ie zo niet gegeten...

BloemBloem

Berichten: 16628
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:37

Ik ben niet vegetarisch maar ik vind vlees gewoon niet te pruimen, vandaar dat ik ook geen paardenvlees eet.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:59

Ik heb altijd gewoon paardenvlees gegeten, totdat er drie paarden die ik heel goed kende naar de slacht gingen. Nu krijg ik het echt niet meer door mijn strot.
Maar ik vind niet zo heel veel soorten vlees lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:15

Ik ben geen vleeseter maar ik zie geen verschil tusen een stukje dooie koe, varken of paard.
Volgende maand wilde ik een vlees pakket bestellen bij www.wildernisvlees.nl of http://www.wildernisvlees.nl/ark%2Dkudd ... nisvlees/. Ik weet nog niet of het rund of paard wordt. Het belangrijkste is dat de dieren die dit vlees leveren een super leven hebben gehad en met respect geslacht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:28

Ik eet het dus wel...maar lekker? Nee niet echt ik vindt het wat zurig proeven en taaig..behalve de paarden worst dan, zo'n plakje vindt ik heerlijk, maar een biefstuk van paard...nee ik kan het denk ik niet wegkrijgen...mss heb ik het vroeger wel eens gegeten, maar ik heb het iig nog nooit bewust gekocht of gegeten!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:51

ik lust geen vlees.. afgezien van een hamburger Haha! maar in hoeverre kan je dat vlees noemen Knipoog
maar als ikpaardevlees had gelust zou ik het gewoon eten...

ik ben namelijk helemaal gek van koeien.. geweldige dieren.. maar die eten de mensen ook gewoon op.. die worden er zelfs in massa's voor gefokt.. maar zie ik dan die lekkere hamburger... dan kan ik die echt niet laten liggen..

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:13

Ik eet paardenvlees, en vind het ook lekker.
Maar ik eet het maar zelden.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:42

als je van paarden houd dan eet je toch geen vlees of wel soms ik ben blij dat ik nog nooit vlees heb gegeten ik ben vanaf mijn geboort opgevoed met vegatarisch eten en niet met vlees ik wil zelf geen 1 heel piep klein stukje eten nee dank je wel ik ga al over mijn nek als mensen dat nemen.

Wie van jullie zijn er nog meer vegatarisch?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:52

Stephany schreef:
Ik kan het gewoon niet door mijn keel krijgen...ik weet dat het "tussen mijn oren zit", want sommige andere vleessoorten lust ik wel!
Maar als ik weet dat het paardenvlees is lijkt het wel of mijn maag daarvan omdraait.....


Ik heb dat precies hetzelfde. Als ik weet dat het paardenvlees is hoef ik het dus niet. Maar bij ons in huis komt zoizo geen paardenvlees omdat mijn moeder ook geen paardenvlees eet.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:57

Ik eet geen paardenvlees. Tenminste... ik weet wel zeker dat er in heel veel dingen wel een gedeelte paardenvlees in zit!! Dat eet ik wel gewoon.

Paardenworst heeft mn moeder vroeger wel eens meegenomen, maar vond ik echt nie lekker Maar misschien is dat ook wel omdat ik weet dat het paardenvlees is. Beetje hetzelfde als Stephany zei Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:16

ik eet echt geen paardenvlees!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zal ik ook nooit doen ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:19

Varken rund en kip komt hier in de pan, vlees van jonge dieren (lam, kalf, veulen, ...) nooit, ook geen "tropische" dieren zoals slang, kangeroe, struisvogel .... ik zelf eet vrijwel geen vlees meer, ik vind het gewoon niet echt lekker. Mijn man at vroeger met plezier twee veulenbiefstukken op en lamsvlees ... nu eet ie ook maar weinig vlees meer.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:23

Ik lust geen vlees, en al helemaal geen paarden vlees omdat ik opgegroeit ben tussen de paarden. Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen.

Eigenlijk zou iedereen paardenvlees moeten eten. Er zijn nog altijd paarden die ziek zijn, of om een andere medische of geestelijke reden niet meer in leven kunnen of mogen blijven. Die dieren moeten vaak wachten. Iedereen zou het dus moeten eten om de wachttijd voor de slacht te beperken.

Wél vind ik dan dat bij het op halen van de dieren fatsoenlijk gehandeld moet worden, en niet op de manier zo als tegenwoordig gebeurd.