dreamstables? wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:37

pruyssen schreef:
Kennelijk vind jij slaan beter dan het gebruik van stem.
Schoppen, slaan en je ongeduld en frustatie uitoefenen op je paard terwijl je als ruiter fout bent maar je niet het vermogen hebt om naar je paard te kijken wat hij ervaart.



Euh?? Waar zegt ze dit precies? Beetje kort door de bocht lijkt mij. Je kunt jezelf verdedigen en uitleggen wat voor methodes je hanteert. Misschien kunnen we er dan iets van leren. Anderen uitspraken in de mond leggen lijkt me niet zinvol.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:08

Beste meneer Pruijssen,

pruyssen"]
Waarschijnlijk hebben jullie nog nooit gezien hoe paarden zadel mak worden gemaakt.
[/quote]
Ahum? Er zijn hier op bokt genoeg mensen die verstand hebben van het zadelmak maken van paarden en als het niet op uw manier is is het gelijk fout?

[quote="pruyssen"]
Het doet mij pijn dat jullie soort mensen niet het beste voor paarden wilen. En dat jullie geen voorstander zijn van een paardvriendelijke manier van africhten, maar veel meer van het tradionele houden. Schoppen, slaan en je ongeduld en frustatie uitoefenen op je paard terwijl je als ruiter fout bent maar je niet het vermogen hebt om naar je paard te kijken wat hij ervaart.
[/quote]
Als er mensen zijn op bokt die niet op uw manier paarden zadelmak maken (zoals ik en vele anderen hoogstwaarschijnlijk), betekent dat toch niet dat dat gelijk GEEN paardvriendelijke manier is? Wij beleren paarden op een hele andere manier. Dat gebeurt dan niet in een of twee dagen, maar verspreid over een langere tijd, stapje voor stapje. Uit de verhalen hier van bokt lijkt het alsof dat met uw methode niet zo is.

Het is dat u veels te ver weg zit met uw bedrijf om zo even om de hoek te komen loeren. Mocht ik ooit in de buurt zijn dan doe ik dat zeker omdat ik erg benieuwd ben. Ik ben namelijk voor de methode: stapje voor stapje: opbouwen.

Zoals ik begrijp maakt u paarden trailermak. Waarom dan gelijk platspuiten? Zodat u op uw eigen terrein kan oefenen? Ik denk dat daar ook andere manieren voor moeten zijn... Is natuurlijk wel makkelijk, maar ja, zo zijn er wel meer dingen makkelijk.

[quote="pruyssen schreef:
Ik vind het jammer dat jullie niet begrijpen wat wij doen en dat jullie niet van paardvriendelijk houden.

En dan nog iets: als andere mensen ergens anders over denken is dat niet gelijk beperkt. Iedereen zijn methode en gevoel bij alles. En wie bent u om te concluderen dat wij niet het beste voor onze paarden willen (omdat uw methode dan niet gelijk lovend wordt ontvangen???).

Sorry hoor jongens, ik moest het gewoon even kwijt want ik vond dit ook niet helemaal netjes...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:33

Meneer C. Pruyssen kan ook zijn personeel opvoeden. Zie mijn ervaring met de "afdeling Makelaar in paarden".


PhiaBink schreef:
Zeer slechte ervaring. Ik had een paard daar te koop staan. 1 van hun kwam hier om te kijken en foto's te maken. Ze stelden vragen over het paard. Ik heb gelongeerd en gereden. Ik moest het paard klinisch laten keuren en heb dat gedaan. We hebben een prijs vastgezet en het kwam op internet te staan.

Dat op internet staan duurde al 3 dagen en er zaten fouten in. Na een aantal mailtjes werd het nog niet veranderd. Ik heb toen gebeld en werd niet al te vriendelijk te woord gestaan. Toen duurde het nog 2 dagen voordat de fout werd hersteld. We waren dus al een week of 3 verder. Boos! Een tijdje later werd de prijs zonder mijn toestemming omlaag gedaan. Weer een reactie gestuurd dat ik daar niet mee eens was. Het was netter geweest als dat in overleg werd gedaan met mij.

Ik werd gebeld door hun op een dinsdag of ik mijn paard de volgende dag bij hun op stal wilde zetten. Verward Dat koste geld dus. Boos! Ik zei dat ik geen vervoer had, omdat mijn man de auto mee heeft naar zijn werk. Ik zei dat mijn man niet ff snel een dag vrij kan nemen. Dat werd geloof ik heel raar gevonden. Verward Ze zeiden dat een paardentaxi het paard wel op kon halen. De kosten waren voor ons en waren behoorlijk Boos! . Ik zou terug gebeld worden door hun, hoe het paard daar zou kunnen komen. Nou ze moeten nog bellen. Boos!

Ik kreeg voordat het kontrakt was afgelopen een brief met daarin:
Ze stopte de verkoop omdat ik niet meewerkte Verward . De kosten namen ze voor lief. Welke kosten??? Verward Boos!

Ik heb 1 keer een telefoontje gehad omdat ze het paard daar wilde hebben. Ik heb geloof ik wel 10 keer gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was. Er waren steeds "6 geintresseerde". Nee, het is een onvakkundig, niet klantvriendelijk en vooral een onpersoonlijk bedrijf.

Ze geven zich uit als makelaar in paarden. In mijn ogen is een makelaar een tussenpersoon tussen verkoper en koper. Hij krijgt een percentage van het verkoopbedrag. Hij bemiddeld en zorgt ervoor dat de verkoper de hoogste prijs krijgt. In mijn ogen doen ze helemaal 0,0 nada nix. Boos! Ja, een foute tekst met slechte kwaliteit foto's op hun site zetten en wachten maar op een klant.



Wat heeft de heer C. Pruyssen hierop te zeggen???? als baas zijnde van de Nightmare Stables. Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:19

Van Pruysen,
Ik ken u niet.

Ik ben Melanie, eigenaresse van BM Stables.
Misschien moeten we dat STABLES eens veranderen in onze namen?
Misschien dat dat ongeluk brengt hier op Bokt! Haha!

Ik krijg namelijk, weliswaar weinig tegenwoordig, maar toch rare reacties
van sommige Bokkers, die nog nooit op mijn stal zijn geweest.
Maar onthoud: zolang ze nog over je roddelen, BESTA je nog........

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:22

Natasha schreef:
Van Pruysen,
Ik ken u niet.

Ik ben Melanie, eigenaresse van BM Stables.
Misschien moeten we dat STABLES eens veranderen in onze namen?
Misschien dat dat ongeluk brengt hier op Bokt! Haha!

Ik krijg namelijk, weliswaar weinig tegenwoordig, maar toch rare reacties
van sommige Bokkers, die nog nooit op mijn stal zijn geweest.
Maar onthoud: zolang ze nog over je roddelen, BESTA je nog........


Goh, aangezien dit toch puur aan Dhr. Pruysen gericht is kan dat ook wel per ep? Snap niet wat wij hier mee moeten!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:26

Lips are sealed

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:31

Als ik het per PB doe kunnen jullie het toch niet lezen? Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:19

Nee klopt, dat hoeft toch ook niet?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:37

Tuurlijk wel!
Ik vind het ook heel goed dat deze "discussie" openlijk gevoerd wordt.
Tussen handelaren en paardebezitters of ruiters is een wereld van verschil soms en het is goed dit alles eens met elkaar openlijk te bespreken.
Wie heeft er wat te verbergen?
Verder gaat de discussie ook een beetje over wel of niet NH-doen, of wat je er van vindt en dat moet misschien wel op een ander forum doen.
Maar blijf dit voor al open bespreken, en laten we allemaal gewoon EERLIJK blijven.
Hardstikke interssant toch?

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:59

ja Lips are sealed

Barb

Berichten: 12090
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:46

Ik heb ooit eens interesse gehad in een paardje wat op marktplaats stond, ik had contact opgenomen met de eigenaar en die vertelde mij dat het paard inmiddels bij Dreamstables stond. In de advertentie op marktplaats stond een vraagprijs van 2750 euro.
Ik heb Dreamstables opgebeld en wat vragen gesteld over het paard, daarna kwamen we aan bij de vraagprijs en die was nu 4250 euro.
Ik begon te lachen en vertelde dus dat hij voor heel wat minder op marktplaats had gestaan maar daar wist zij natuurlijk niks van.
Daarna heb ik haar goeienavond gewenst en heb lachend opgehangen.

Ging trouwens om een E-pony van 5 jaar oud die nog niks gepresteerd had.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:29

Tja zo zie je maar wat er in korte tijd even boven op gegooit wordt!
Maar ja aan de aandere kant wel logish want een handelstal wil ook wel wat verdienen,voor niets gaat de zon op!
Dit gebeurd wel vaker hoor mensen proberen eerst zelf het paard te verkopen,lukt het niet of gaat het niet snel genoeg dan bellen ze een handelstal
Dus ja die mensen willen ook wat verdienen,en terecht!
Groetjes Lundi

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:44

Tallie1979 schreef:
Paard is meegenomen volgens mij.. Hij is in de trailer geladen en volgens mij zou hij een week bij die lui blijven..

Annemiek weet het zeker, ik ging weg toen het beest net in de trailer stond, heb hem dus niet zien vertrekken Haha!


Kleine update.. ja paard was inderdaad na even wat gestommel ingeladen en meteen meegenomen. De eigenaresse was juist het paard gedag aan het zeggen en toen harde we harde dreunen in de vrachtauto... en die man met cap op begon te schreeuwen.. eruit eruit en hup iedereen stond weer buiten.. klep dicht en weg ging de man met cap op Scheve mond Voor nog geen miljoen had hij mijn paard meegekregen

Na een week is het paard teruggekomen en na een paar dagen was hij al weer niet te laden Ik had van de eigenaresse begrepen dat hij weer terug zou gaan naar Dreamstables Scheve mond Ik denk dat eigenaresse en paard beter samen op cursus kunnen gaan want het ligt niet alleen aan het paard maar ook aan het overwicht van de eigenaresse op het paard. Je kan een paard wel trailermak maken maar als het paard daarna de eigenaresse in de maling gaat nemen Verward Ze had de tip wel meegekregen om strenger voor haar paard te zijn... Scheve mond

MoniqueT

Berichten: 8853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:05

Ervaring met Dream Stables?

OK, met de afdeling Makelaar in Paarden heb ik geen ervaring. Wel met de trailerlaadcursus. En ik ben vol lof!

Ja, Conrad van Pruijssen kwam hier ook met cap en handschoenen en schoenen met stalen neuzen. Voor zijn eigen veiligheid, logisch. Want het gaat wel om paarden die niet of moeilijk te laden zijn. Die van ons kende maar 1 weg, achteruit, liefst stijgerend. En als dan zo'n paard van 1.67 omlaag komt en je bent zelf niet snel genoeg weg, is zo'n helm heel erg fijn.

Hij is hier anderhalf uur bezig geweest om Levi op de wagen te krijgen en dat lukte niet. Ook niet met Sedalin. We boden nog aan om er een lijn of zweep achter te houden, maar dat gebeurt dus echt niet. Er wordt niet geslagen. Hij komt liever een keer terug, dan dat er geweld wordt gebruikt. Wij konden gelukkig kiezen voor een andere optie: onder het zadel brengen, zover is het niet.

De trailerlaadcursus duurt normaal gesproken 1 week. Ik ben in die week een keer onverwacht gaan kijken en vond mijn paard heel tevreden in een dik pak stro met een flinke berg hooi voor zijn neus. Volkomen op zijn gemak.

Conrad had al aangegeven dat een tienjarig paard langer nodig heeft om nog te leren dan een jong paard. Uiteindelijk klopte dat, hij is er twaalf dagen geweest. In die twaalf dagen heb ik twee keer bijna twee uur meegelopen met de training, dus zeer intensief geleerd hoe het moet.

Op donderdag namen we Levi mee naar huis. Op vrijdag zelf aan de slag en het lukte niet, absoluut niet. Conrad gebeld, maar pas op dinsdag hadden we allebei tijd. Hij is naar ons gekomen, heeft 1 keer gekeken wat ik deed en zag meteen dat ik op een bepaald moment mijn overwicht liet gaan en toegaf. Correctie dus van mij, niet van mijn paard.

En vanaf dat moment zet ik Levi een paar keer per dag alleen op de trailer, zonder slaan, zonder roepen. Ik moet hem af en toe nog even duidelijk maken dat hij echt met mij bezig is en niet met de vallende blaadjes en het veulen van de buren, maar hij gaat erop, zonder mankeren. En niet 1 keer, maar minimaal 5 keer erop en eraf.

We zijn nu voor de tweede week bezig en hebben hem nu twee keer meegenomen naar een voor hem volledig vreemde plaats, waar het ook nog behoorlijk druk was. Trein, snelweg erlangs, even de tijd geven om om zich heen te kijken en hup, op de trailer, van de trailer, op de trailer, enzovoort. Puur op de stem en lichaamshouding.

Levi is in principe verkocht en zijn nieuwe baasje, meisje van 16, is steeds meegeweest naar Conrad en komt af en toe hier mee oefenen. Gisteren zijn we naar haar thuis gereden met Levi en heeft ze hem daar op de trailer gezet. Volgende week komt hun trailer een paar dagen hier te staan, zodat hij die ook kent en dan donderdag is het zover. Dan gaat hij definitief naar zijn nieuwe baasje.

Maar wel trailermak, dank zij Dream Stables! En we zijn een jaar bezig geweest, dus voor mij is Dream Stables super.

Afbeelding

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:16

Gelukkig zijn er dus ook positieve berichten! Lachen

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:05

lundi schreef:
Dus ja die mensen willen ook wat verdienen,en terecht!
Groetjes Lundi


Wat verdienen accoord, maar om op een prijs van 2750,-
1500 euro willen verdienen lijkt me niet reƫel, das meer dan de helft erbij!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:29

pruyssen schreef:
Reactie op Trailerladen zadelmak maken horse event amsterdam dream stables.

Ik ben de eigenaar van Dream Stables.

Annemiek zover als ik begrijp heb jij het over het paard Noah wat ik heb opgehaald boven Amsterdam. Het is erg jammer om te zien dat jij en andere die hebben gereageerd niet begrijpen wat ik bedoel.

Ik praat met mijn lichaam waarbij ik mijn stem gebruik om te corrigeren en te belonen. Naast mijn stem gebruik ik ook mijn lichaam en de aanspanning van spieren. Ik sla dus geen paarden. Kennelijk vind jij slaan beter dan het gebruik van stem. Geloof mij jouw paard is ook ingereden met stemcommando.

Het kan ook zijn dat jij mij vergist met iemand anders die daar stond te laten. Die waren volgens mij verkeerd bezig. Ze waren met 4 mensen 2 longeer lijnen en een grote zweep. Ze hebben het paard ruim 1 1/2 uur gestresst. Het was een wedstrijdpaard, dit doen zij dus elke week. Ik vind het jammer dat jij dit gedrag wel goedkeurd want hier schrijf je niet over.

Ik train alle paarden en ook het opgehaalde paarden met sessie van 15 minuten omdat dan het concentratievermogen van het paard op is. Kennelijk begrijpen andere mensen die niet.

Ik vind het veiliger dat het paard licht verdoofd is bij het transport. Hij is niet gevallen en heeft er niets aan over gehouden. Een halve spuit voor een paard van 1.83 lijkt mij niet te veel.

Het doet mij pijn dat jullie soort mensen niet het beste voor paarden wilen. En dat jullie geen voorstander zijn van een paardvriendelijke manier van africhten, maar veel meer van het tradionele houden. Schoppen, slaan en je ongeduld en frustatie uitoefenen op je paard terwijl je als ruiter fout bent maar je niet het vermogen hebt om naar je paard te kijken wat hij ervaart.


en ik vind het zeer jammer dat jij een uitspraak over ons doet terwijl jij ons nooit met onze paarden om hebt zien gaan.
EN WIJ SLAAN ONZE PAARDEN HELEMAAL NIET.
daar houd ik helemaal niet van, maar ik houd ook niet zo van schreeuwen tegen een vreemd paard in zijn stal, noemen jullie dat paardvriendelijk??
ik hou helemaal niet van slaan, hoe kun je ons daarop beoordelen, denk je dat jullie de enige zijn die 'vriendelijk' zijn voor paarden?
en ik ben wel een voorstander van het paardvriendelijke manier van africhten, maar ik vind schreeuwen toch niet zo paardvriedelijk... tjah ik kan me misschien vergissen.
ik sla mijn paard ook helemaal niet de trailer in, ik doe het met geduld en ik zet hem absoluut niet verdoofd in de trailer. Dat mag nooit.. een paard moet toch telkens weer in een bocht zijn balans zien te vinden, hoe kan dat dan als hij verdoofd is Verward
mijn paard gaat niet zo makkelijk de trailer in, maar ik stond erbij toen ik jou hoorde schreeuwen, en mijn eerste indruk was absoluut niet die paardvriedelijkheid te horen.

en hoe kan je bovendien tegen annemiek zeggen dat het jou pijn doet dat zij een voorstander is van paarden slaan.. dat is absoluut niet waar, alleen omdat zij het niet met jou manier eens was.. beschuldig je haar er maar meteen van dat ze een voorstander is van het paarden slaan en schoppen Verward dat vind ik echt belachelijk Scheve mond

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:47

Ik ben bij paard en koets geweest en heb beide clinics op vrijdag gezien.
Mijn eigen paard is absoluut niet te laden. Als ik het geld zou hebben zou ik mijn paard gerust naar Dreamstables brengen om hem trailermak te laten maken en een stukje opvoeding mee te geven. Ik heb dat geld niet dus moet ik het zelf doen.
Ik heb echter niets kwaads te melden over de clinics. De methode die hij gebruikt staat mij aan. Net als dat parelli en andere vormen van NH mij aanspreken.
Toegegeven: de beste man maakt een grappige indruk met zijn helm, handschoenen en moooi mooi mooi stemgebruik. Maar ik ben zelf ook lachwekkend in mijn potentiele potloodventerjas en Bob de bouwer helm (met lamp, haha).

MoniqueT

Berichten: 8853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:52

Goed zo Irre Tong uitsteken Ik kan jouw gevoel voor humor wel waarderen. Laat ze maar lachen om Conrad met z'n clinics, maar mijn paard is wel mooi zonder heisa te laden nu, ook bij zijn nieuwe baasje. Het gaat nog steeds super! OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:22

Heb helemaal geen ervaring met wat voor stables dan ook Haha!

Maarreh wel interresse om eens een kijkje te nemen.
En sinds we toch echt uitgenodigt zijn door dreamstables:
Gaat er nog iemand mee?

Het is wel jammer dat ik par 4 maanden geleden al zadelmak gemaakt heb......maar heb nog wel een kreng staan wat je mag gebruiken als "leer"materiaal Knipoog

Eigenlijk kan ik verder ook niet oordelen, over mij worden ook slechte en goede dingen gezegt.
Verschilt dus *gelukkig* per persoon.

Maar een keer kijken sla ik niet af hoor, maybe leren we er nog iets van en zo niet hebben we weer een nieuw discussieonderwerp hier op Bokt.