zouden jullie een paard kopen ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

zouden jullie een paard kopen die luchtzuigt of kribbebijt?

jah ,waarom niet?
30 (16%)
neeh nooit van me leven
43 (23%)
mischien.
91 (50%)
ik weet het niet
17 (9%)

Totaal aantal stemmen: 181


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:22

[quote="jessy"]Mijn antwoord was jah!

Heb het al gedaan Haha! een paar jaar geleden & nog nooit spijt gehad. Het enige wat soms wel een beetje vermoeiend is, zijn sommige mensen:

"Nou, ik wil 'em niet naast me hebbe hoor! Straks gaat die van mijn ut ook doen!" Frusty

Of mijn persoonlijke favoriet:

"Hij stond door se band heen te suige. Hep 'm effe strakker gedaan voor je!"

[quote]

Hoe herkenbaar! Ik heb er ook eentje gehad en dat was een heerlijk beest, miste het gezuig zelfs bij mijn nieuwe paard Haha! Engie zwaar irritante was t gezeik van andere mensen.

Nou zou ik een volgende x wel willen weten hoe hij er mee omgaat want ik ken ook luchtzuiger die er vaak koliek van krijgt en dat is natuurlijk minder.

Wiesje

Berichten: 2919
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:21

Pas een maand geleden mijn eigen paard gekocht. Overgekocht van de manege welteverstaan. En ja, mijn paard doet luchtzuigen.
Dat wist ik en toch gekocht. Hij staat nu op de wei en om eerlijk te zijn, af en toe betrappen we hem erop dat ie luchtzuigt aan de planken van de omheining. Maar ach, een stroomdraadje met wat stoek erop heeft ook dat probleem verholpen. Nu doet ie het niet meer. Hij heeft verder geen last van gaskoliek of andere verschijnselen. Kan trouwens ook niet bijzonder mooi lopen, maar dat hoeft voor mij ook niet voor een recreatiepaardje.

Conclusie: ja.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:26

Net zoals wel meerdere zeggen, hoe meer bijzonder het paard hoe minder erg de kwaal........ Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:19

Nou moet ik zeggen, ik ben van de week op slag verliefd geworden op een foto van een paard dat te koop is. Nou zou ik normaal nooit niet eens geinformeerd hebben naar dat paard omdat, als ik het verhaaltje zo lees van wat ie allemaal kan en wat voor afstamming en predikaten hij heeft, ik zou denken dat ik dat nooit of te nimmer kan betalen. Maar omdat er bij staat "klein stalgebrek" doe ik het toch. Dat wil niet zeggen dat ik em meteen zou kopen, maar dat maakt het voor mij wel aantrekkelijker want ik heb nou eenmaal geen milionair getrouwd.... Het enige waar ik wel terughoudend in ben is als een paard weeft, dat is gewoon hardstikke slecht voor de benen, dus daar zou ik wel bezwaren tegen maken, maar luchtzuigen ben ik nou al zo gewend (met Jumper, die ook als ik een ander koop nooit weggaat!), mij stoort het niet meer.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:32

Als zo'n paardje mij verder erg aanspreekt, dan zou ik hem om zo'n stalondeugd niet bij voorbaat laten staan.

Mer1980

Berichten: 18910
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:11

Tsja gelukkig doen mijn paarden dat niet, maar zoals eerder vermeld in dit topic. als het een verrekte goed paard is zal ik er niet aan twijfelen. Ik hoop alleen dat hij/zij/het er geen last van krijgt in de vorm van koliek. Mijn merrie heeft een ander soort ondeugd en dat is zichzelf tegen de muren opgooien als ze het zat is dus echt vol er tegenaan knallen. Er zijn dus al diverse scheuren ontstaan. zucht...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:18

Ik heb er één gehad en ik kwam er gek van!!!! Echt IRRI joh!! Dus nee, ik bedank voor de mogelijkheid Knipoog

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:28

Ik heb een geweldig lieve en eigenwijze merrie die een luchtzuiger is. Ze kan toevallig ook nog heel aardig lopen. Das mooi meegenomen.

Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik haar heb gekocht. Ze was inderdaad wel iets goedkoper. Gaskoliek heeft ze nog nooit gehad.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:07

[quote="Samsam"][quote="carola"]Samsam: natuurlijk heeft het karakter van een dier er ook mee te maken. Een wat nerveuzer dier is er veel gevoeliger voor als een ander, en kan het al krijgen door het 'trauma' van het afspenen bijvoorbeeld.

zelf zou ik wel een paar keer nadenken een luchtzuiger op stal te halen , het is weldegelijk "besmettelijk" en blijf eens met twee benen op de grond en laat een paard paard zijn en maak er geen mens van. Een paard heeft een simpele denkwereld. een trauma van het verspenen vind ik erg overdreven en vergezocht om maar een moeilijke periode te "maken". Een paard dat geestelijk goed inelkaar zit ,zal met afleiding het luchtzuigen kunnen verminderen ,helemaal weg krijg je het niet, maar die paarden, die het doen zijn niet minder voor de sport, de capaciteit is er of niet.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:27

Ik het het al gedaan, en ondaks dat ik heel veel plezier van mn pony heb gehad zou ik het nooit weer doen. Hij heeft zo vaak koliek gekregen van het luchtzuigen ( ik weet het, de meningen over of een paard koliek kan krijgen van een zuiger zijn sterk verdeeld), en is hier dus ook aan doodgegaan, ik zou het iig nooit weer doen!!