Welke eisen stellen aan een eerste kinderpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 11:26

dimmelim schreef:
Jammer is dat, het ruintje lijkt heel leuk. Heb je in belgie zelf dan geen websites/ stamboeken?


Ik ga toch mailen hoor. Er zal -indien ze bereid zijn tot thuisbrengen- wel een bokker 's willen gaan zien voor mij zeker, of ie gezond is? Om nu die afstand te doen naar een ziek pony'tje ... eens ik weet, hij is gezond, en ze willen thuisbrengen ... Auto in en bollen maar!

Dees

Berichten: 18966
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:31

Je kan ook een soort breng-estafette op touw zetten, Wie weet is er wel iemand die bereid is het dierjte halverwege te halen...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:50

Nog een paar gevonden nu wat dichter in de buurt

welshpony,bruin met bles,4 jaar,bereden door kleine kinderen(van 5 jaar ,zelfs!), Zuid Holland
mooie verschijning,100% verkeersmak,gezond,
lief en mak.1.20m hoog. vraagprijs 650 euro
http://www.2dehandsgids.nl/ads/p/2/CatI ... eID/134975

Zuid Holland
Omschrijving: Mooie, kleine, pikzwarte Shetlandpony (merry), genaamd Josje. Ze is 5 jaar en de schofthoogte is 0,95 m. Josje is goed bereden en verkeersmak. Ze vindt het heerlijk om geborsteld en verzorgd te worden. Een ideale pony voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar.
Josje is nu te klein voor mij en daarom zoeken ik voor deze kerngezonde pony een goed adres. Een groot weiland is voor deze pony beslist niet nodig!
De vraagprijs (compleet zadel, cap, zweep en hoofdstel) is 450 euro.
Heeft u interesse of weet u een goed adres stuur dan s.v.p. een e-mail met uw telefoonnummer. U wordt dan zo snel mogelijk gebeld.
http://www.2dehandsgids.nl/ads/p/2/CatI ... eID/134295

Zuid Holland € 350,00

Omschrijving: Een kennis van mij heeft Te Koop:
Een 7 jarige bruine Shetlandpony
stoktmaat: 1.05
mak onder het zadel. verkeersmak
Met zadel en hoofdstel 350,- euro
bel: 0252-216726
http://www.2dehandsgids.nl/ads/p/2/CatI ... eID/132437

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 12:29

Ik heb op de eerste juist een reactie gestuurd. De shetten zal ik nu even reageren. Een shet is misschien wel wat klein, maar liever een goede shet dan een slechte B pony Haha!! Héél erg bedankt, ik had nog niet aan die site gedacht eerlijk gezegd!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 12:30

Dees schreef:
Je kan ook een soort breng-estafette op touw zetten, Wie weet is er wel iemand die bereid is het dierjte halverwege te halen...


Da's nog niet eens zo'n slecht idee Er zijn toch slimme bokkers hé Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 13:01


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:35

He, das balen, die leek mij nou juist perfect!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:33

nog eentje gevonden!

en B-pony, staat in eersel(dat is nog geen 10 km over de grens bij Lommel)

B-Pony
Prijs: €500,-
Beschrijving: Lieve B-pony
1.26 m hoog
Bruine vos met witte voetjes.
Is gechipt en heeft altijd bij de ponyclub gelopen.
Superbraaf en verkeersmak, ook voor beginners.Met toebehoren.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Van Breugel
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0497516971
Woonplaats: Eersel

Afbeelding

voor 500 euro wist ik het wel!en altij ponyclublessen gelopen, dus hij is zeker braaf genoeg!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:36

o ja nog ff over shetlanders, er zitte echt ideale kinderpony's bij,maar daar zijn ze zo snel vanaf gegroeid!kleiner dan een flinke A of liever zelfs een B-pony zou ik niet kopen, een B-pony kan een gemiddeld ruitertje van 6 al aardig op rijden hoor!hier bij onze ponyclub rijden er eigenlijk alleen maar B-pony's mee, ja en grotere natuurlijk, maar de shetjes moesten vaak snel worden ingeruild voor grotere pony's, omdat ze daar zo snel vanaf groeiden!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:20

Kijk je ook in de Koopjeskrant?
www.koopjeskrant.be

Deze advertentie zag ik er vandaag staan:
B-Pony, ruin, 9j, bruinschimmel, kindvriendelijk, sterk en kerngezond, geen gebreken, zowel springen als dressuur, ideaal voor beginnend ruitertje, prijs otk, Prijs: 750,00 EUR.

Er staat een foto bij waar, twee kinderen hem helemaal aan het wassen zijn en hij staat erbij alsof het niks is!

ff proberen of het lukt:

Afbeelding

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 23:24

Renske20 schreef:
nog eentje gevonden!

en B-pony, staat in eersel(dat is nog geen 10 km over de grens bij Lommel)

B-Pony
Prijs: €500,-
Beschrijving: Lieve B-pony
1.26 m hoog
Bruine vos met witte voetjes.
Is gechipt en heeft altijd bij de ponyclub gelopen.
Superbraaf en verkeersmak, ook voor beginners.Met toebehoren.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Van Breugel
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0497516971
Woonplaats: Eersel

Afbeelding

voor 500 euro wist ik het wel!en altij ponyclublessen gelopen, dus hij is zeker braaf genoeg!


Waar heb je deze gevonden? Het is om het emialadres te hebben! THANX!!!

De koopjeskrant heb ik net uitgespit. Er zitten er wel meer in die wel "iets" lijken. Denk dat ik best de krantjes ga kopen. Anders moet ik wel 30 codes doorgeven om telefoonnr's te hebben Haha!. Die pony staat er inderdaad wel héél cool'tjes bij hé Knipoog. Niet meteen moeders mooiste zo te zien, but who cares als het de juiste pony is .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 00:19

hij stond op marktplaats!zal ff het mailadres proberen te openen!

dit is iig de link naar de advertentie:

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... .htm?pv=nb

dit mailadres stond erbij, via marktplaats krijg je altijd die vage mailadressen maar het klopt wel
van_breugel.x5qb55v7eaqpp043n68m1ueb@zend.nu

mocht mn link niet kloppen dan kan je even zelf op marktplaats kijken

rubriek Dieren/toebehoren en dan Pony's kiezen

kies dan bovenin bij provincies voor Noord-Brabant(NB) en dan op wijzig klikken, dan staat hij onderaan blz 1(of morgen inmiddels op blz 2) is geplaatst op 20 mei en titel is B-pony

lijkt mij een ideale kinderpony!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:42

heb je nog iets gehoord van die mensen?

ben wel benieuwd als je een pony hebt gevonden!!

Alja

Berichten: 25677
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:17

heb even het hele topic gelezen en ben ook benieuwd als sonja al wat heeft gehoord over het laatste ponytje

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 10:12

Gewoon géén reactie. Sommigen zijn zo deftig het te laten weten als de pony reeds verkocht is of dat er zoveel reactie op was dat ze eerst even willen kijken of er niet al een koper tussen zit die dichter woont ... Ik denk er aan om in het vervolg een bevestigingsmailtje mee te sturen die automatisch terugkeert Boos!

Dit weekend zijn we bij enkele pony's gaan kijken. Eéntje was héél opgefokt in de wei (welshmerrie van tien jaar met papier). Stond te snuiven en showen. Ze was ZOOOOO dik dat ze een varkenskont had . Zielig gewoon! Ze had iets aan 'r oogje ook het onderste ooglid draaide vanzelf naar buiten, zat er eng/vies uit. Toen m'n dochter op de pony ging zitten ging er bij haar een knopje om!!! Ze heeft er alleen mee gereden en dat ging prima. Alleen als één van de volwassenen (ook haar huidig baasje) haar beetnam was ze hélemaal anders, ze was gewoon braaf zolang ze haar eigen ding kon doen. Met het gegeven van enorm veel te dik ... met afslanken vind die vast haar conditie terug en is die vast niet meer zo mak Wel zielig voor het beestje, zo enorm vet!!! Zonder overdrijven, "hespen" van billen had die! Ik heb al van gevallen gehoord dat met afslanken het vet in het bloed komt en het fout afloopt ...

Zijn ook bij een bonte vierjarige ruin geweest, mooi beestje, maar "geleerd" was niet meer of niet min dat ze hem konden vangen Hij had die zelfde blik in z'n ogen als mijn merrie'tje die ik heb, dus ondanks dat ie zeer mooi eruitzag moeten we met deze besluiten dat het niet de goede keuze zou zijn.

Ook nog bij een jonge merrie geweest, braaf, maar pittig ... Makkelijk is het allemaal niet. Tot nu toe merk ik te vaak fouten op bij pony's. Die ene die "de klik" heeft heb ik nog niet gevonden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:26

jammer dat je nog nix hebt gevonden!
en als je die mensen in eersel nou even belt?dan weet je het meteen!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:05

Heb even in de vondst gesnuffeld en heb de volgende pony's in Brabant gevonden:
-Superbrave A/B pony, voor beginnende ruitertjes 0413-340903
-A-welsh 7 jaar schimmel merrie lief, braaf 06-10311620
-kinderrijpony 0493-691773
-lieve B-pony 1.26 bruin superbraaf ook voor beginners incl. toebehoren 500 Euro 0497-516971
-bonte A-pony getuigd + zadelmak 9 jaar, braaf / lief 06-29437328

Misschien zit er iets tussen, veel succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:16

he Maitu, die B pony is dezelfde als ide ik had geplaatst!zie ik aan het tel.nummer!dus hij is nog te koop!ik zou gewoon even bellen sonja! sommige mensen kijken maar 1x per week hun mail ofzo!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 17:24

Ik ga eerst bij het schimmelmerrie'tje proberen, da's tenslotte de droom van m'n dochter ... een schimmeltje!!! Of een "punkpaard" Haha! (ra ra ra ... wie weet wat dat is?)

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:36

Deze staat op www.marktplaats.nl voor 1000 euro:

Mickey is een zeer lieve 9-jarige vosruin van 1.18 mtr. Mickey is een super geschikte rijpony voor kinderen ervaren of onervaren. Hij is ook gewend om bij andere pony's of paarden te staan wat geen enkel probleem geeft. Hij is ook 200 % verkeersmak, hij kijkt of schrikt echt nergens van.
Er is met Mickey altijd recreatief gereden. Ook voor een sprongetje is hij wel te porren. Borstelen, knuffelen vindt hij te gek.
De reden dat wij Mickey weg willen doen is dat de berijdster van hem te groot is geworden en wij daarom op zoek zijn naar een grote C-pony.
Wij willen absoluut een goed tehuis voor hem.
Voor meer info het liefst bellen.

Naam: Jolanda (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 0546-658691
Woonplaats: Westerhaar
Regio: Overijssel

Foto: http://static.marktplaats.nl/fotos/dier ... /37232.jpg

Mischien vind je het wat

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:42

500 euro
Beschrijving: Mooie kinderpony 10 jaar, hoogte 1.10 m, kruising Dartmoor x Shetlander. Pony ziet er uit als een mini-fries met een hele volle lange staart en hele lange manen. Is goed bereden en verkeersmak, geen wedstrijd pony. Echte knuffel-pony, alleen voor goed tehuis!!

Telefoonnummer: 0497682804
Woonplaats: Casteren
Regio: Noord-Brabant

Foto: http://static.marktplaats.nl/fotos/dier ... /37120.jpg

Staat ook op www.marktplaats.nl

Er zijn heel veel kinderpony's die staan aangeboden je meot gewoon goed zoeken. Want je gaat toch geen goedkope pony met gebreken kopen of eentje die het niet helemaal is....
Succes!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:52

Dit is een topic van mei vorig jaar...
Daarom een slotje Lachen