Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:09

Ik snap best dat je het goed bedoeld, en het beste voor hebt met je paarden, maar als mijn paarden zo in de drek zouden staan als bij de foto's van spetter04, zou ik ze allang weggehaald hebben.
Wij hebben ook klei grond en liggen heel laag onder een dijk, dus we hebben heel veel vrachtwagens laten komen, om de paarden droog te kunnen laten staan in paddocks.
Ze staan overdag dus gewoon samen buiten in een grote paddock.
Alleen de shetjes staan overdag op de wei van 6 hectare, dat vertrappen die 2 ukkies niet zo snel. Maar ook hun gaan s'nachts naar binnen. Ik vind het dit jaar erg nat qua weer, we hebben daarom ook onze maatregelen getroffen.
Paarden buiten met een schuilstal is natuurlijk heerlijk, maar zulke modder als op die foto's, waar ze best ver wegzakken, vind ik te veel van het 'goede'.
Maar goed nogmaals, ik snap best dat het goed bedoeld word.

Natasja, ik zou idd ook een bordje dan ophangen, al is het maar om dat gebel te stoppen. En gewoon zo gauw het kan, zand laten storten om de stal heen, of idd bestraten. Dan heb je dat volgend jaar niet.
Succes ermee!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:54

Moderatoropmerking:
kleinelinda, als je je teksten eerst doorleest voor je ze plaatst en de typefouten eruit haalt, dan is het voor de overige gebruikers een stuk beter te lezen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:55

oh sorry, ik type snel en ik lees de berichtjes maar het is allemaal commentaar dat het niet goed is! en je kan er gewoon niks aan veranderen mijn pony wil niet op stal. Ze is bang als ze opgesloten zit. Daarom gaan ze naar buiten en het is veel blubberiger dan bij haar!! Het regetn gewoon veel en je kan er niks aan veranderen en dat weiland van haar is nog goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:59

Daar kun je wel wat aan veranderen.
Dat lees je dus ook bij andere bokkers
Lees het bericht van Anneke hierboven maar.
Waarom kan zij er wel wat aan doen en een ander niet?
Dat klopt toch niet?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:11

Tja kleinelinda: mijn pony houdt er ook niet van om op stal te staan. Ik kies er dus ook bewust voor om ze buiten te houden. Maar dan moet je er ook voor zorgen dat het weiland goed blijft.

Mijn weiland is niet gedraineerd, er liggen geen sloten naast, en het ligt ook niet hoger dan de rest van omgeving. Toch heb ik een droog land.

Je moet er dan wel voor zorgen dat dit zo blijft. Je moet ze dus ruimte genoeg geven zodat ze niet gedwongen zijn om continu op hetzelfde plekje te staan. De voerplekken zullen uiteraard altijd wat modderiger zijn omdat ze hier veel staan, echter wordt dat te erg dan moet je ervoor zorgen dat deze ruimte weer rust krijgt. Dit kan zijn door de voerplek te verplaatsen maar je kunt er ook voor kiezen om dit stuk helemaal af te zetten. Dan moet je wel genoeg weiland overlaten anders vertrappen ze het juist nog verder.

En mocht het dan echt allemaal de spuigaten uitlopen dan kun je altijd nog zoals Anneke hierboven, extra maatregelen nemen en bijv zand laten storten.

Je zegt in je laatste reactie trouwens: "en dat weiland van haar is nog goed!"
Wiens weiland bedoel je daarmee? Toch niet dat van Spetter zoals dat hier getoond werd op de foto's?

Als jouw land echt nog erger is dan dat, dan snap ik niet dat je daar echt nog pony's op laat lopen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:49

Als ik daar draad voor doe kunnen ze de stal niet meer in dus dat gaat moeilijk.
In het achterste weiland lig dreinage liggen slootjes om maar het helpt allemaal niks.
Het is gewoon nat en het ligt gewoon aan de soort grond die hier ligt . Alle weilanden zijn nat en kappot getrapt. Waar moet ik anders mijn paarden heen brengen? Op dit moemnt wil niemand paarden in de wei omdat ze bang zijn dat ze het kapot trappen. Ze staan nu lekker op stal met het deurtje dicht om het toch maar een nachtje te proberen. morgen breng ik ze over een verhard pad naar het iets drogere weiland. En ik bedoel zeker de wei van de foto's die ziet er nog goed uit. Ze kunnen daar nog makkelijk lopen het ziet er niet echt blubberig uit valt best mee. Maar goed ik stop maar met reageren hier want ik krijg toch alleen maar commentaar en kan er toch niets aan veranderen. mijn paarden hebben er geen last van mijn friesje vna anderhalf glaopeerd nog vrolijk door het weiland en er is genoeg ruimte omte lopen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:12

Maar welke foto's bedoel je nou? er zijn door het topic heen meerdere foto's geplaatst.
Foto's door spetter zelf, foto's door een lid van de dierenbescherming en nu op 1 van de laatste pagina's ook nog foto's door mij.
Die foto's van spetter zijn op zich niet zo schokkend als het echt om een klein stukje van de wei zou gaan zoals spetter zelf vertelde. De foto's van de dierenbescherming vond ik echt schokkend dus als jouw wei er zo uitziet dan snap ik echt niet dat je dat vind meevallen. De foto's van mijn weiland heb ik alleen maar geplaatst om te laten zien dat het echt niet zo is dat alle paarden in de wei in zo'n enorme blubzooi staan.

Mijn wei is op het moment heel droog eigenlijk en ik kan me voorstellen dat dat niet overal lukt. Maar de foto's van het weiland van spetter zijn dan weer het andere uiterste.
En als jij een droger weiland hebt waar je ze nu op gaat zetten dan is het toch goed?

En wat de grond betreft: zoals gezegd zit ik op rivierklei en dit is zeker niet ideaal met regen maar toch gaat het al jaren prima.
Ik blijf van mening dat als je maar genoeg ruimte hebt voor het aantal paarden dat je op de wei zet dat je dan een heel eind komt. Ik zou nu zeker niet meer paarden op mijn weiland zetten, als ik er 1 bij zou hebben dan zou ik ze een groter stuk geven. De enige stukken waar het modderig wordt blijven de stukken waar ze veel staan. Vind ik dat te erg worden dan zet ik dat stuk af. Je kunt de doorgang naar stal natuurlijk niet afzetten maar als je andere modderige stukken hebt kan dat toch wel?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:55

ik zag het niet goed sorry kaj je weiland foto's zien er goed uit. Maar er staan ook een paar foto's op maar zo nat is het bij mij thuis niet ja een beetje in hun eigen weitje maar gelukkig niet in de grote wei waar ze overdag lopen alleen in het kleine weitje naar de stal.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:15

Als ze bij jou een stukje blub hebben maar ook nog een heel droger stuk dan is het toch goed?

De doorgang naar stal is altijd moeilijk om goed droog te houden zeker als ze er veel doorheen lopen. Maar zolang ze ook voldoende droge plekken hebben is dat geen probleem.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:19

Wil iedereen die na vandaag nog droge stukken heeft in de wei z'n hand opsteken Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:26

ik heb het niet, en de paarden staan helaas ook nu niet op het land

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:49

Arabesk schreef:
Wil iedereen die na vandaag nog droge stukken heeft in de wei z'n hand opsteken

Doei! Meldt zich! Mijn weiland is wel behoorlijk nat nu maar ze hebben nog steeds genoeg groene stukken (uiteraard is de bovenlaag wel nat maar het is geen blubzooi).

Tja ik heb het dit jaar echt heel goed wat weiland betreft. Of het is hier droger dan in de rest van nederland of ik heb gewoon erg veel geluk maar ik heb dit jaar nog geen grote problemen gehad. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:53

Doei!

Help me er aan herrineren en ik maak morgen een foto Lachen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:02

Nou kawa ik ben benieuwd!!
Ik moet zeggen dat mijn weiland er op dit moment ongeveer hetzelfde uitziet als op de foto's van zondag. Geen enkel probleem dus. Tja het gras is nat Knipoog

Ik verwacht van jou ook geen schokkende beelden. Maar ik ben blij te horen dat ik toch echt niet de enige ben. Ik begon al aan mezelf te twijfelen hihi. Ik wilde al bijna contact opnemen met het knmi om te vragen hoe het toch kan dat het in de rest van nederland minstens 80% meer regent dan boven mijn weiland Haha!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:37

Arabesk schreef:
Wil iedereen die na vandaag nog droge stukken heeft in de wei z'n hand opsteken Clown

Doei! Hier ziet het weiland er nog goed uit hoor, alleen vooraan bij het hek wat modder.
Nu staat ze ook niet 24/7 buiten, snachts komt ze op stal, maar ook al zou dat anders zijn, verwacht ik geen 1 grote modderpoel.
Het weiland is gedraineerd, ligt hoog en op zandgrond.
Zou ze in haar eigen wei staan, verwacht ik wel dat het nu langzaamaan een modderpoel zou worden.
Zelfde omstandigheden, alleen kleiner.
Nu ze in de grote wei staat (al een paar maand trouwens), loopt ze niet snel iets kapot (uitgezonderd bij het hek dan), af en toe een hoefafdruk, meer niet.
Het ligt er maar net aan hoe je (paard) er mee omgaat, want niet alle weilanden hier in de buurt waar paarden lopen zien er zo uit, sommige beginnen te lijken op de trieste verhalen hier in dit topic.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:35

ALLes is hier nat.. alleen achterste wei is droog maar daar mogen ze niet op...

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:37

Mensen die geen verstand van paarden hebben, die hebben altijd wat te klagen want ze vinden alles zielig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:38

Siri1804 schreef:
Mensen die geen verstand van paarden hebben, die hebben altijd wat te klagen want ze vinden alles zielig.

Ja hoor, natuurlijk Rolleyes

Beetje kortzichtig niet? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:20

Vanmorgen, kwart over 9 de beloofde foto's
Steekt nog steeds de hand op Doei!

De hele bak, links onder een rolplek
Afbeelding

Zanda rollen in de bak
Afbeelding

Na het rollen
Afbeelding

De rolplek in de wei
Afbeelding

Gras bij de ingang wei
Afbeelding

Kawa aan het drinken
Afbeelding

De hele wei
Afbeelding

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 13:04

Nou, bij mij stond gisteravond zelfs het verharde gedeelte blank Verdrietig

Waarschijnlijk heeft het gewoon teveel tegelijk geregend en kon de grond het niet verwerken. Moet zeggen dat de rest van de wei inmiddels aardig begint bij te trekken. Het lijkt tenminste droger dan het is geweest OK dan!

Vandaag is het hier trouwens prachtig zonnig weer, dus ik hoop dat we nu weer een beetje beter weer houden (in ieder geval voor een tijdje Clown ). Zou ook wel leuk zijn voor de carnavalsvierders komend weekend *LOL*

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:08

WOW RK!!! prachtig weiland seg, om trots op te zijn Vork

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 13:13

@ RK
Petje af hoor voor zo'n weiland!
Heb jij je paarden 24/7 buiten of staan ze bij jou 's nachts binnen?

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:20

Hoi RK,

idd een super weiland zoals het er nu nog uitziet na al die regen, geweldig.

Helaas is ons weiland ook een modderpoel, maar mijn paardjes kunnen gewoon naar stal lopen en daar droge voetjes krijgen.

Groetjes,
Simpie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:23

Ik heb ze snachts binnen
1 van de redenen is om de wei heel te houden, wel staan ze overdag zo lang moeglijk als ze willen buiten.
En dat ik naar behoefte bij kan voeren is de andere rede.
De bruine met deken heeft namelijk best wat nodig, Kawa bijv bijna niks

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:19

RK, ik kom bij jou wonen Clown
wat en heerlijk land heb je dara liggen zeg