Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:19

ik heb hier verscheidene stalletjes in de buurt, en dan komt mijn paard gewoon dag en nacht op het land maar heb ik wel een stalletje erbij, betaal ik €70,- per maand. wat verderop is een 5ha land waar ze natuurlijk kunnen lopen het hele jaar door en daar betaal je €50,- per maand.

amber_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:50

Stallen hier in de buurt zijn ongeveer 180 per maand.
Op z'n goedkoopst dan, je moet meestal ook nog zelf er wat bij kopen. Maar dan kom je wel ongeveer op 220 uit.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:06

Ik betaal €30 per maand per paard Lachen Dit is exclusief hooi, stro en biks. Ik betaal voor 6 van die 500 kilo balen hooi €65 en dat is dan genoeg voor bijna een heel jaar.
Ik houd de paarden het liefst het hele jaar door dag en nacht buiten, maar met die storm en regen van nu staan ze 's nachts op stal. Als het straks weer wat beter weer word gaan ze ook 's nachts weer gewoon buiten. Ik kan ze gewoon op stal zetten wanneer ik wil.
Ik heb geen bak ofzo, maar wel ruim weiland, voldoende gras, ruime stallen, dus ik ben erg tevreden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:10

Ik betaal 295, heb een binnenbak, dressuurbuitenbak, weilanden genoeg en er wordt gemest. De prijs is incl alles..

Pff jullie aan de andere kant van het land zitte gebakken met de prijzen van nog geen 200 euro Lachen

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:13

325 Eur

2 binnenbakken , 2 Buitenbakken , 2 Paddocken , 1 stapmolen, 2 wasplaatsen met warmwater , Solarium.

Paarden worden elke dag opgestrooit en 1 keer per week uitgemest. krijgen s'ochtens en s'avonds bix en ook 2 maal daags kuil.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:22

betaalde eerder 180 euro, stal 3.50 x 4.00, grote buitenbak, voeren mesten incl., hele dagen weidegang.
daarna verhuist, stal 3.00 x3.00, 2x buitenbak ,1x binnenbak, wasplaats, zomers springweide, paar uurtjes weidegang p.dag, voeren, wel zelf uitmesten, kostte 220,-
en nu de paardjes aan huis.....yesyesyes!!!

HorseFreakx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:08

imhotep schreef:
Ik ben nou eens benieuwd hoeveel iedereen aan stalgeld betaald.

Zelf betaal ik 125 euro voor een stal en dan komt er nog hooi en stro bij die 2 en 3 euro per stuk kosten. Daarbij moet ik ook nog biks en muesli erbij kopen, dus bijelkaar betaal ik zo rond de 200 euro's. Maar in de zomer betaal ik enkel 125 euro voor weidegang per maand,
en jullie??

Hoeveel betaal je voor een stal te huren en hoeveel betaal je voor een stal te kopen??
Sorry,,maar dat moet ik echt weten voor later Knipoog Knipoog

Is 200 euro veel voor alles,,stal enzo..??

HorseFreakx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:10

Ik heb niet zelf een stal maar de pôny waar ik op rij staat in een weide en heeft 1 keer op stal gestaan voor zover ik weet want ik moest hem daar zelf het zadel en zo afdoen..
Een vraagje,,is het best dat je met een doek rijdt(onder het zadel Knipoog ) of moet dat niet persee??

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:13

Ik betaalde 190 euro per maand. Voor een stal van 4x4, een wasplaats, binnen-, buitenbak, weidegang en brok en hooi. Hiernaast hebben we ook nog een longeercirkel. Binnenbak was iets kleiner dan 20x40 en buitenbak was 20x60.
Nu paard niet meer, was een lease paard.

snowfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:54

Ik betaalde aan stallingsgeld op een manege altijd zo'n 175 euro per maand, het hele jaar door, ookal stonden ze in de zomer 4 maanden lang dag en nacht op het land. Ik heb ook met mijn jongere paard bij een fokkerij gestaan, daar betaalde ik in de zomer 65 euro voor dag en nacht weidegang, en in de winter zo'n 200 euro maar dat was inclusief alles. In principe hoefde ik dan niet te komen want alles werd voor mij gedaan. Relatief goedkoop als je het mij vraagt.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:59

Ze staan aan huis (uitloopstal met kraal) we betalen wel 50 pm voor een wei en verder ja hooi en biks zelf kopen zon 70 per maand denk ik . ik heb trouwens 2 paarden.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:02

noba schreef:
hmm, wat doen wij toch fout hier in het westen? Kan mijn ogen werkelijk niet geloven: de prijzen die in dit topic genoemd worden zijn voor mij een utopie!! Ik betaal voor 1 stal van 3 x 3 350 euro (binnenbak 18x38 en 20 x 60 buitenbak!) Hier zit de stapmolen wel bij in, solarium en warm water niet. Ook op de wei en eraf halen niet. Het is wel een goede stal en superaardige mensen maar het begint wel erg duur te worden allemaal.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:19

Te weinig land ter beschikking in het midden/westen van het land.. vandaar dat het wat duurder kan worden Knipoog

Ik betaal nu 150 excl, komt neer op 220 incl. Op een boerenstal dus niet extreem luxe buitenbak 20-40 en paddock 20-20. Wel veel weidegang, maar ook niet in de winter.

Ik ga 200 incl betalen, alleen komt daar waarschijnlijk nog wat extra bij omdat ik extra bodembedekking nodig zal hebben Knipoog De faciliteiten zijn wel iets beter, grotere stal, paddock, 20-60 agterbergbak en minder pensionklanten.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:38

Wij betalen 180 euro per maand.
3 binnenbakken 1 buitenbak, word gevoerd, gemest etc, in de zomer gaan ze de wei op.

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:47

ik betaal 150 per maand kale box ,biks 9 euro per zak , kuil 2x daags 25 euro per maand , en vlas 8 euro per baal, kom ongeveer 230 euro per maand uit

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:59

ik betaal 125 alles incl
en in de zomer niks staat op op eigen landje Vork

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:51

cerescity schreef:
ik betaal 125 alles incl
en in de zomer niks staat op op eigen landje Vork

vast niet in de randstad Clown

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:59

Ik sta sinds een maand op 'n andere stal.
Betaal nu 100 euro in de maand.
Daarbij zit in; hooi en stro,brok moeten we zelf voor zorgen...
De paarden krijgen zo'n 3 , 4x per dag hooi.
Heb een buitenbak tot m'n beschikking.
Er is weiland,niet zoveel,maar toch..
Het is maar een kleine pensionstal,met nu 3 paarden,en nog plek voor nog ong. 3 paarden.
Het bevalt me prima hier ,lekker rustig,en af en toe contact met de mensen van die andere 2 paardjes...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:50

sandro
nee niet in de randstad
ik woonde tot 5 maanden geleden in rotterdam
nu in groningen en stukken goedkoper inderdaad
nee zou voor geen goud meer terug willen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:51

ik betaal 65 eutjes per maand.
en dan heb ik 2 stallen en klein bakje en een stukje land.
ik mag zoveel beesten neerzetten als ik wil. het blijft 65 euro
heb nu 1 haf en een appo en 3 schapen.
uiteraard moet ik zelf voor hooi voer zaagsel zorgen.
maar dat mag ook wel

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:06

Ik sta volpension op een manege en betaal 325 euro p/m. Hiervoor heb ik een 4x3 buitenbox, weidegang, binnen- en buitenbak, stapmolen, longeercirkel, solarium en sta ik zo'n beetje midden in het bos.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:15

Ik betaal 220,- , vol pension.

Ik sta op een kleinschalige stal, de eigenaresse heeft 6 stallen.
2 bezet door haar eigen paarden, en 1 bezet door een pension klant, 2 bezet door pensionklant, en 1 bezet door mij.

Hele mooi ruime buitenstallen, met ,hoe zeg je dat, afdak zeg maar, dus dat je voor de stallen droog staat , en droog kan poetsen.

aparte wasplaats, buitenbak (verlicht) 20x40m , kantine, genoeg zadelruimte, paddock, longeerton, en meer dan genoeg weide.

De pensionstalling is aangrenzend aan de dijk, met mooie uitrijmogelijkheden naar de uiterwaarden.

Ze gaan zomers tot savonds laat de wei in, en swinters tot het donker wordt. Met heel erg slecht/gevaarlijk weer in de wei, staan ze tot 4 uur in de paddock, en als het echt de hele dag regent/hagelt/sneeuwt(noodweer) komen ze altijd een 1 of 2 uur buiten.

Ik vindt het heel erg belangrijk dast ze gewoon buiten komen inde winter!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:25

275 euro, 4 dagen zelf mesten, longeerkraal, buitenbaan 20x60, solarium, grote stallen en 's zomers weidegang. "s Winters op de dag in de paddock en 's nachts op stal. Met erg slecht weer in de binnenpaddocks. Warm en koud water, verwarmde kantine... Ik vind het behoorlijk prijzig, maar aangezien er hier in de omgeving weinig is waar de paarden 's winters ook naar buiten kunnen. heb ik deze keuze gemaakt. Ik vind stalling sowieso schreeuwend duur, het word meerdere malen over de kop gegooid! Bloos

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:29

EUR 255,00 per maand voor:
- volpension (2x sportbrok, 2x kuilgras)
- iedere dag wordt er gemest
- Goede uitrijmogelijkheden
- Buitenstal
- 20x40 baan met agterbergbodem
- Altijd droge paddock / longeerbak
- Stapmolen
- Weidegang zomers 24/7, 's winters als het weer het toe laat
- Wasplaats met solarium koud en warm water
- Verwarmde kantine en wc
- Eigen zadelkast en dekenstang

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:33

ik durf het bijna niet te zeggen Bloos Bloos maar ik betaal niks. De pony van mn dochter staat bij de broer van mijn man thuis en eet daar gewoon mee. alleen veearts kosten en hoefsmid zijn voor ons. Lucky we.. Haha!