Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:zuzu schreef:klopt in kruisland .... hij heeft graszaadhooi - duits kruidenhooi - super mooi lanstengelig stro en stofvrij hooi in plastic balen....
niet te ver rijden en toch beide soorten hooi om te mengen .... ga daar dus echt voortaan altijd mijn hooi halen
Ik heb van het weekend geinformeerd naar Duits kruiden hooi, dat heb ik gedaan via de leveraciers van Bio-ron...maar die zeggen dat ze de dagprijs nemen.....dat ook het kruidenhooi schaars is, ik geloof het niet zo, Duitsland heeft zoveel graslanden, dat haalt het niet bij Nederland, maar de baaltjes moesten afgelopen zaterdag voor 15kg baaltje ruim 4 euro kosten.....nah...dat heb ik over laten gaan. Die maken volgens mij ernstig misbrui van de situatie. Ze had het over 260 euro per ton.....kleine balen en 215 euro per ton grote baal.
sambagirl schreef:Bron: website Stouten Fourage
http://www.stouten-fourage.nl/high/inde ... eturnid=15
In Duitsland hebben ze ook een hittegolf gehad, dat is ook niet echt goed geweest voor het grasland
leonie1984 schreef:Heb dit weekend net nieuw hooi gehaald ( Kleine voorraad van 25 balen). Eerste snede kleine baaltjes van 15-20 kg voor 2,50 per baal. Bij zelfde persoon waren ze vorig jaar nog 2,00 per baal. Straks leverd iemand anders me weer de wintervoorraad van ongeveer 300 balen a 1,75 per baaltje van ongeveer 15 kg.
unamie schreef:2 weken geleden was ik bij een vriendin in St. Oederode
Zij heeft 5 hect. weide en het leek net een dorre vlakte
Er was nog niet eens 1e snede gewonnen want er stond niets op...
Het is vrij droge zandgrond
Hier in de westen heeft het wel vaak geregend en zelfs de 2e snee zit al in de balen
Elsskippy schreef:Stro heb ik uit duitsland, dat is zo dichtbij van hier en daar is genoeg stro te krijgen.