Veulen longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:31

Dat je een veulen niet echt moet "werken" begrijp ik heel erg goed, maar had je dit weekend mijn 10 maanden oude merrie'tje gezien met 'r sliding stops waar nogal wat westernruiters van dromen ... ik vraag me af wat er meer belastend is voor "pezen" dan .... ze deed het niet eens, maar telkens weer, en niet zo'n beetje ook, er zijn echt meters lange "remsporen" in m'n wei nu!!!!!! Als je nu een veulen wegens te weinig plaats zou laten uitrazen aan een longeerlijn ... volgens mij niet veel mis mee, maar om ze nu te gaan "jagen" om een volte, MOETEN draven/galoperen ... Nee ... daar zie ik wel een probleem in! Tuurlijk is de vrijheid beter voor ALLE paarden, maar of ze zichzelf zo ontzien zoals wij proberen ze te ontzien ... Mja ... toegegeven, DENK IK NIET HOOR!!!!!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 17:52

Ja ik ga hem ook niet longeren, want wat jullie allemaal zeggen, dat risico dat de banden en gewrichten bescahdigen wil ik echt niet nemen! Knipoog Straks raakt hij kreupel en komt het nooit meer goed maar gister heb ik em in de binnen bak laten lopen, en ondertussen was ik bezig met cavaletie aan het bouwen en hij was steeds bij die balken aan het snuffelen en in eens zet hij er een voet op en ja dat gaat rollen! Haha! en hij schrok en hij was toch aan het springen en doen! Lovers van schrikken naar spelen! Haha! Lovers