Wie kent dit volbloed arabiertje?? Zie foto...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:13

littleroosie schreef:
Ik vind het een erg leuke pony en zag hem ook al op marktplaats staan.
Ik ken hem helaas niet.
Maar na mijn idee is hij geen 4.
Een pony die helemaal wit is op z'n 4e kom je zelden tegen.


Da's het eertse wat in mij opkwam....vier en al helemaal wit?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:21

mijn phoenixje stamde van garwolin af die was ook zo goed als wit kijk maar in mijn profiel. ik zou niet weten waarom hij geen volbloed zou kunnen zijn.
het is idd een pracht paardje.
ik kan voor je kijken of ik een foto van garwolin kan krijgen bij de forelock's arabians.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:22

Het zou kunnen dat het een volbloed arabier is. Als er geen papieren bijzitten is het moeilijk na te gaan. Van het AVS (Arabische Volbloed Stamboek) is chippen dacht ik verplicht gesteld. Je zou je even kunnen bellen of kijken op www.avsweb.nl

Als je paardje gechipt is dan moeten ze hem kunnen scannen. DNA heeft alleen zin als je denkt te weten wie de ouders zijn. Ze kunnen dus niet even kijken of het wel of geen volbloed is.

Wij hebben op stal ook een arabische volbloed hengst die net 3,5 jaar is en die is helemaal spierwit.

Leuk paardje trouwens. Heel veel plezier samen

Illusiongirl

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:23

Hij lijkt wel op een paard dat ik gereden heb, die heten Romino
En was 75 % Arabier en 25 % Lusitano
Maar goed Romno was 7 jaar
Kan het zijn dat jouw schat ook een beetje Lusitano is?

En ik zou hem eens goed poetsen en wassen want me frend had laatst een Zwarte Arabier gekocht en na het poetsen en wassen bleek hij toch wel Vos te zijn!

In ieder geval WENS ik je SUPER VEEL SUCCES met je SUPER paard!!!

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 19:37

Illusiongirl schreef:
Hij lijkt wel op een paard dat ik gereden heb, die heten Romino
En was 75 % Arabier en 25 % Lusitano
Maar goed Romno was 7 jaar
Kan het zijn dat jouw schat ook een beetje Lusitano is?

En ik zou hem eens goed poetsen en wassen want me frend had laatst een Zwarte Arabier gekocht en na het poetsen en wassen bleek hij toch wel Vos te zijn!

In ieder geval WENS ik je SUPER VEEL SUCCES met je SUPER paard!!!



Heb hem al heel goed gepoetst hoor, maar hoe ik ook poets......... hij blijft toch echt wit hoor!!! Pling
Er hebben een aantal mensen naar hem gekeken en het is echt een volbloed arabier.
Vanaf de foto is het heel erg moeilijk te zien, maar als je hem in het echt ziet en hem ziet lopen dan kun je het echt wel zien.
Het zwarte neusje en ogen komt ook al aardig weer door het donshaar heen en hij heeft een behoorlijke knik in zijn neus (op de foto niet heel goed te zien)
Ik zal een veearts es laten kijken of hij idd ook gechipt is.

Mocht iemand na het zien van de foto's hem toch herkennen, laat het me dan weten!
Hij komt dus uit Coevorden! (misschien mensen die daar in de buurt wonen??)

Groetjes Ans

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 20:31

Leuk paardje zeg! Ik dacht een paard van de markt... kan niet veel zijn, maar hij ziet er echt leuk uit! Maakt het jou wat uit of het nu wel of geen echte arabier is? Ik zou blij zijn als het een lief en leergierig paardje zou zijn. En wie vader en moeder is.... zou mij echt een worst wezen! Heb je er al op gereden of kent hij nog niets?

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 23:39

Hey Mikey dank je wel.

Het is wel een volbloed arabier, voor zover iedereen kan zien, maar al zou hij dat niet zijn, dat zou me niets uitmaken.
Ik vind het een prachtdier om te zien en hij is erg leergierig en begint nu al echt aan me te wennen enzo, echt heel erg leuk!
Het is een ontzettend lief en rustig dier in omgang hij heeft een heel goed karakter en neemt graag dingen aan.
Wie zijn vader en moeder zijn leek me leuk om te weten, zou graag weten waar hij vandaan komt.
Maar al kom ik dat niet te weten, dan maakt me dat niet uit, ben gewoon echt heel blij met em.
Hij was nog niet beleerd toen ik hem vorige week kreeg, maar heb hem al een paar keer gelongeerd en ben nu met een zadeltje bezig al.
Hij pakt het echt heel erg goed op.
Eerste keer echt heel erg bokken en gek doen, vandaag was de 4de keer met zadel op.
Heb hem binnen opgezadelt en heb em gelongeerd, hij heeft geen enkel bokje gedaan en een vriendin van mij is er even op gaan zitten, was geen probleem.

Hoop nog veel te bereiken met hem.

Groetjes Ans