Wie heeft zijn paard al een tijdje een winter..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:56

De mijne staat overdag dus altijd een paar uur buiten, welke tijd van het jaar dan ook is.
Alleen als het erg slecht weer is, staat ze overdag ook binnen en komt ze er maar een uurtje uit ofzo (bedoel ik niet rijden mee).
Dit is heel weinig, maar enkele dagen per jaar.
Als het de hele dag dus regent, kan het dus wel eens voorkomen dat ze (langer) binnen blijft (net zoals als iedereen hier weg is, dan heb ik haar liever binnen staan, je weet nl nooit wie er langs komen enzo, dan gaat ze er voor of na de tijd eventjes uit).
Dit heeft er ook mee te maken dat ze haar weiland niet te kapot moet lopen, voor reserve hebben we een paar kleine stukjes waar ze in de natte tijden ook kan lopen waar het niet erg is als ze dat omploegt.
Met onweer komt ze ook niet buiten/gaat ze naar binnen.

Maar anders komt ze wel buiten, ze is nog niet van suiker.
De deken houdt de regen tegen, wordt de deken toch nat, gaat er even een andere deken op.

Als het geregent heeft, kan het dus voorkomen dat ik de deken wissel (heb voordat ik de deken opgedaan had, het gewassen en met waterdicht heids spul gewassen, weet nog niet precies of dat goed gaat, de 1e zware regenbui heeft ie iig goed doorstaan), maar niet omdat het gaat regenen dat ze dus een andere deken opkrijgt (zoals een regendeken oid).
Daarom heb ik voor dekens gekozen die in de wei op kunnen blijven, die waterdicht zijn, die goed zitten, oftewel comfort voor paard en eigenaar.