Meelopen met longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:59

Dat je paard actiever is als je erachter aanloopt klopt ook wel. Het "spelletje" is zo leuker voor hem. Ik werd er alleen op een gegeven moment een beetje gek van, want als Lars doorhad dat er weer teveel afstand tussen ons was dan ging hij weer stappen. En ik er maar "achteraan". Toen ben ik ook begonnen met hem meer met mijn stem te bewerken. Als hij harder liep, dan gaf ik ook tempo aan met mijn stem. Nu is het zelfs zo dat zolang ik niets zeg, als hij aan het draven is, hij ook netjes door blijft lopen. Alleen in galop, moet ik vaak nog wat springen, om voor te doen wat ik ook al weer bedoel. Vroeger kwam hij ook altijd naar me toe als ik het touwtje om de longeerzweep heen bond. Dan dacht hij "zo het is weer klaar". Nu kijkt hij me alleen even aan en als ik dan zeg dat hij door moet stappen, dan doet hij dat ook. Ik moet toegeven dat ik 's winters wel iets meeloop om zelf warm te blijven.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:14

Esmee schreef:
Het hoort officieel wel dat je stil moet blijven staan.... maar ja


Wie zegt dat? Met rijden onder de man zijn er toch ook 1001 en 1 wegen die (hopelijk Knipoog ) naar Rome leiden?

Als ik longeer met een enkele longe (wat ik trouwens zelden doe) dan loop ik een cirkel van circa 2 meter, met de dubbele longe loop ik behoorlijk veel mee, heb dan het idee dat ik een betere "feeling" met de mond heb.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:55

Ik loop ook altijd mee, weliswaar in een klein rondje. Ik vind dat het goed werkt, vooral jonge paarden moeten zo nu en dan een beetje 'gestuurd' worden vanuit de achterhand. Ik longeer met veel lichaamstaal en dat zou ik niet kunnen als ik als een paaltje in het midden zou moeten blijven staan!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 18:24

ze zeggen altijd als je dat doet dat je jezelf dan longeert. maar het kan geen kwaad of zo. maar als je het goed wil doen dan moet je stilstaan in het midden!