Haf met deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:33

Elles_Vrijenesse schreef:
Nee, ik vind van niet. Maar het ligt maar net aan je paard!
Mijn haf zweet gewoon enorm en daarom heb ik deze topic geplaatst. Want in de winter is het toch wel lastig als die helemaal nat is.
Ik was ook benieuwd wie zn haf een deken opdoet, omdat je het ook gewoon niet zoveel ziet!


Maar zweet jou haf in de winter dan ook zo erg?
Minco zweet zomers ook ontzettend veel,als de temp het toelaat dan spuit ik hem lekkker nat en haal het overtollige water weg met een zweetmes,en dan gooi ik hem ook gewoon zo nat het land in Knipoog
Maar in de wintermaanden zweet ie weinig tot niks,tenzij je in een binnenbak rijdt,ik weet niet hoe fanatiek jij rijd en of je gebruik maakt van een binnen of buitenbak?
Maar als Minco niet zweet in de wintermaanden krijgt ie geen deken op,en als ie wel zweet krijgt ie gewoon z'n zweetdekentje op.
Ik heb dan natuurlijk ook de mazzel dat de pensionhouder de deken er weer voor mij af haalt als Minco droog is Haha!
Ikzelf ben niet een voorstander van om een paard dag en nacht onder een deken te gooien(tenzij het echt niet anders kan)
Over het algemeen wordt hun weerstand daar echt niet beter van Verward
Ik heb vaak paarden gezien die altijd een deken op hebben,terwijl de eigenaar bijna niks met het paard deed,maar ja het is zo mooi he als je paard het hele jaar door zo mooi glad en kort in zijn haar zit,met vaak als gevolg dat deze paarden in de winter altijd Vet verkouden zijn,veel hoesten en dikke snotneuzen Verward
Nee laat mijn haf dan maar lekker dik in zijn haar zitten,ik vindt dat echt geen probleem Haha!
Wordt hij wel een lekkere dikke knuffelbeer van Haha! Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:13

Maaike"]
[quote="SAKKIA"][quote="Maaike schreef:
Die van Shaienne is dus al zover "verziekt" dat het nodig is om een deken op te doen. Hij heeft een hele slechte weerstand en van t kleinste regenbuitje wordt ie al ziek. Zou jij dat liever laten gebeuren dan een deken opdoen?? Lijkt mij niet je wilt het beste voor je paardje en als de DA je adviseert een deken op te gaan doen zou ik daar zeker over nadenken. verzieken.... hoe durf je dat te zeggen terwijl je niet weet hoe t zit!!


Hier ben ik het helemaal mee eens en advies van de DA is er volgens mij om opgevolgd te worden anders kun je dat nummer ook wel uit je telefoon schrappen
[/quote]

sorry hoor maar voordat ik dat berichtje plaatste vond je t nog grote onzin en zou Shaienne zo haar haf verpesten omdat ie nog zo jong was... bedenk eerst eens wat je nou wilt voordat je het plaatst, zo kom je op mij erg vreemd over namelijk
*sorry voor t offtopic gaan*
[/quote]

Als je hte goed leest kun je het toch echt op 2 manieren opvatten dus ik heb het voor mij het positiefste gekozen zou jij ook doen toch??

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:40

Ik heb mij maf 's winters ook gewoon een deken op.
Simpelweg omdat hij anders een veel te dikke vacht krijgt. En nee, ik rijd geen wedstrijden, maar ik rijd wel fanatiek en als ik dan les heb, duurt het echt uren voordat hij droog wordt. Dit merkten we snel genoeg en hebben toen een zweetdeken en winterdeken voor hem gekocht. Als het kouder wordt krijgt hij de winterdeken 's nachts op, en dan later de hele dag. Hij zweet nog steeds behoorlijk, maar is veel sneller droog en kan dus snel weer naar buiten (met winterdeken). Hij staat niet de hele dag op het land, 4 uur in de wei, de rest van de dag in de bak, en 's nachts op stal.
"Verziekt" is hij niet, hij heeft z'n eerste 4/5 levensjaren gewoon zonder deken buiten gestaan, en op zich zou het nu ook kunnen, maar het is gewoon helemaal niet praktisch. En ziek is hij nooit? Verward

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:09

ik zou de haf alleen kort in het haar houden als je een lekkere warme stal hebt, anders wordt het zo'n geklooi met deken regendeken enzo. Ik heb mij haf ook onder de deken gehad om gladder te blijven. het werkte prima en hij bleef er goed gezond bij dus dat was het probleem niet. Alleen heeft hij zo'n hekel aan langer op stal staan (dat deed ik als ik 'smorgens niet zeker wist of het droog zou blijven als ik naar mijn werk ging.
afgelopen winter heb ik het anders opgelost, ik liet hem gewoon beertje worden, en deed na het rijden een wollen zweetdeken op tot hij goed droog was en dan weer zonder. dit ging perfect. ik rij met de haf meestal buiten en echt puffen onder zijn dikke vacht viel wel mee. tijdens de rui idd veeeeel haren, die ik er met zo'n metalen halfronde soort zaagtand borsteltje er af haal ( kost een paar weken dagelijks schrapen maar hij vind het zalig! )

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:31

Maaike"]
[quote="SAKKIA"][quote="Maaike schreef:
Die van Shaienne is dus al zover "verziekt" dat het nodig is om een deken op te doen. Hij heeft een hele slechte weerstand en van t kleinste regenbuitje wordt ie al ziek. Zou jij dat liever laten gebeuren dan een deken opdoen?? Lijkt mij niet je wilt het beste voor je paardje en als de DA je adviseert een deken op te gaan doen zou ik daar zeker over nadenken. verzieken.... hoe durf je dat te zeggen terwijl je niet weet hoe t zit!!


Hier ben ik het helemaal mee eens en advies van de DA is er volgens mij om opgevolgd te worden anders kun je dat nummer ook wel uit je telefoon schrappen
[/quote]

sorry hoor maar voordat ik dat berichtje plaatste vond je t nog grote onzin en zou Shaienne zo haar haf verpesten omdat ie nog zo jong was... bedenk eerst eens wat je nou wilt voordat je het plaatst, zo kom je op mij erg vreemd over namelijk
*sorry voor t offtopic gaan*
[/quote]
Ik heb het er misschien niet bij gezegd, maar ik praat nou natuurlijk ook niet over jonge paarden he, zo dom ben ik nou ook weer niet Frusty Frusty
P.S Ik had trouwens ook alleen het berichtje van Sakkia gezien, vandaar deze reactie en het ging niet over Shaienne. Mijn shet moest ook een keer op stal van de DA dan ga ik toch ook niet zeggen, het is een shet die heeft een goede weerstand Frusty
Maare even ontopic Haha! Ik zou het dus gewoon doen!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:47

Sorry dat ik me ermee bemoei maar volgens mij leest maaike niet goed.sakkia vraagt zich af in dat ene bericht hoe je een 2-jarige al kan verzieken.En jij reageert daar heel raar op ,het staat er een beetje vaag maar als je goed leest dan kun je zien dat sakkia het er wel mee eens was om je haf n dek op te doen!!!