Altijd muizen in kast

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Re: Altijd muizen in kast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 21:22

Bizar he? Vandaag doe ik m'n deuren open en ja hoor overal muisjespoepjes Haha!

Honden geroepen die klommen m'n kast is en werden helemaal gek!
Ik deed mn afsluitbare voerton open en ja hoor... Daar sprong die arme ziel heen weer. Ninja de hond die zag hem! En hap slok weg muis :S De rilling gleden over m'n lichaam maar ja muis weg!

Nu maar weer wachten op de volgende, van de boer gehoor dat hij al doosjes met gif heeft staan onder onze kasten.

Het met gaas dichtmaken van de luchtroosters is idd een idee!
ik heb een metalen kast die heel goed sluit!

Maar bedankt voor de tips!:D

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:33

Muizengif werkt heel erg goed!! Alleen oppassen dat de katten de muizen niet opgaan eten.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 22:38

dat heeft de hond dus al gedaan :S

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:33

ik vind muisjes echt heel schattig... tot ik in mijn opslag containers en ruimtes dus overal voer had liggen, en alles stonk naar de muizen p**. Heel goor en erg onhygienisch!!! Katten zijn niet mijn favorieten, en je moet maar geluk hebben dat ze ook nog muizen willen jagen! Helaas voor de muizen populatie heb ik gif (blauwe korrels, bij elke dierenspeciaalzaak of boerenbond te krijgen) gestrooid, en nu heb ik nog steeds wel wat muizen, maar nog wel dekens en zo die ik nog kan gebruiken, en niet uit elkaar vallen als je ze aanraakt... Hoe zielig het ook is, buiten dat alles eraan gaat, is het ook slecht voor jezelf en je paard die beestjes!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:25

Muizenvallen zullen de muizenpopulatie niet uitroeien. Ik denk dat er alweer 10 muizenbabies onderweg zijn voor iedere muis die je in een val tegenkomt.

Dan moet je toch aan het gif denk ik.

Maar als het je vooral gaat om de inhoud van je kast, kun je daar in ieder geval wel een val neerzetten. En dan hopen dat de muis op dat moment meer zin heeft in een stukje kaas als het bont van je zadel.
En uitkijken als je zelf wat uit je kast haalt! Haha!

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 17:19

Haha! Ik ben zo een held altijd muisjes thuis gehad in een kooi heel leuk maar die in m'n kast vind ik veel minder schattig...

Nu haal ik steeds mn kast leeg met hond aan m'n zei en ja volgens de staleigennaar zijn de ventilatiegaatjes in mijn kast veel te klein om een muis door te laten komen.

Ik denk dat de gaatjes een halve centimeter zijn.

Dus ja muizengif schijn er al onder onze kasten in de kantine te staan.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:03

ik heb ook muizen in mijn zadelkast! wordt er ook gek van!
ben er nu achter hoe ze erin komen, er zit een klein kiertje tussen de deur en de kast zelf.
heb nu idd een bakje met muizengif staan
dus ben benieuwd

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:57

als je gif strooit, zorg dan dat GEEEN ander beest bij de dode dieren kan
1 vergiftigde muis is niet dodelijk
2 misschien ook nog niet, maar hoe meer hoe erger, het gif stapelt zich op in het lichaam van het roofdier...

Dan kun je ze nog beter killen met een val, een knal en ze zijn dood, lijkt mij 'lekkerder' dan vergiftigd worden, en mocht de kat ermee vandoor gaan, dan is er geen man overboord.

er riep zelfs iemand, ''vergiftigen en een nestje katten nemen''
1 van de 2 doen... Is zo zonde als die vergiftigde muizen de dood van je eigen kat worden...

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:21

Gadverdamme lijkt me echt vies, gewoon gif spuiten. Deden wij wel altijd in de zadelkamer van verzorgpaarden. Hielp wel goed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:24

de combinatie van een kat en muizengif is niet aan te raden. omdat als een kat een muis opeet die gif op heeft dan gaat de kat zo wie zo ook door op een zeer trieste manier. dus of gif of een kat (of meerdere) die jagen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:17

ik had er verschrikkelijk last van. Logisch want mijn kast was niet "dicht", het was zelf gemaakt met euhm houten latten. En mijn kast zat er echt vol van!
Mijn dekjes liggen op het bovenste schap,en die is redelijk hoog.
Ik heb al 2x een muis op mijn kop/schouder gehad door een dekje te nemen.
Nau geloof me, ik ben absoluut niet bang voor muizen, maar dan gil je toch wel even heeeel hard Clown

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:00

Hadden wij ook.. Heel irritant, maar wij hadden maar gewoon muizenklem én gif gedaan Sigaar

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:13

Ik heb ze ook..... Vorige jaar was bij mij op stal een zwerfkat aan komen lopen die me mooi uit de brand hielp. Ik heb de kat echter moeten herplaatsen omdat onze wei grenst aan de tuin van mensen met een rotweiller die al 4 katten heeft doodgebeten. Dat risico durfde ik niet te lopen, en na twee weken had ik weer terug muizen. Het enige wat ik nu doe is mijn brok veilig afsluiten en gemorst voer meteen opruimen. Ben overigens als de dood voor muizen.
Ik heb trouwens wel een "mousebuster" in de vorm van een doodgewone voerbak, al vijf keer is daar een muis ingevallen omdat hij de restje eruit wilde eten, en is er niet meer uitgekomen. Gevolg; vijf keer een dode muis in de voerbak....

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:32

Dat is vaak nog de meest muisvriendelijke val... gewoon een emmer op de grond zetten met een restje voer en een houten plankje er tegen aan zetten.

Muisje klimt op plankje, springt in de emmer, maar vergeet wel dat hij er niet meer uit kan.

ook NOOIT de combinatie kat/hond en gif doen! Muizen en ratten vergif zorgt er voor dat het bloed niet meer stolt. Resultaat: beestje stoot 1 van zijn teentjes, krijgt een inwendige bloeding en bloed langzaam aan leeg in zichzelf. Dode muisje ligt ergens in een hoekje, de kat denkt: 'hmm, lekker makkelijke prooi' en eet de muis op. Gevolg: dat gif zit in je kat.
En eens het gif in je kat zit, blijft het in je kat zitten. 1 muisje eten: geen probleem. 2e muisje: geen probleem... maar als ze er al een tiental heeft binnen gespeeld, loop je wel het risico dat je kat een grote hoeveelheid gif binnen krijgt... en als ze dan ergens een wondje krijgt... bye bye poes...