zouden jullie je paard bij bmstables kopen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:34

ik zou er niks kopen als ik een goed wedstrijdpaard nodig had, maar mischien wel als ik gewoon een beetje recreatief buiten wou rijden ofzo.
maar ze komen iniedergeval niet betrouwbaar over vindt ik.........

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 11:21

haha, jah errug vreemd idd!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:42

koetje schreef:
ik zou er niks kopen als ik een goed wedstrijdpaard nodig had, maar mischien wel als ik gewoon een beetje recreatief buiten wou rijden ofzo.
maar ze komen iniedergeval niet betrouwbaar over vindt ik.........


Vind ik een beetje een rare redenering, een recreatiepaard moet ook helemaal goed zijn en geen gebreken hebben lijkt me? Verward

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:10

Hou wel in gedachte dat over elke stal, elke ruiter en elk paard wel negatieve dingen zijn te zeggen. Je hebt negatieve onderdelen nodig om de positieve te kunnen zien. Daargelaten of BMstables goed of slecht is.

Verder kan je niet goed zeggen of een stal altijd goede of slechte paarden verkoopt. wel kan je bepalen of er een goede prijs-kwaliteitverhouding is. Hou altijd je ogen goed open, maar wees niet over-wantrouwend!

Ook vind ik het niet verwonderlijk dat je je geld niet terug krijgt als het paard je niet bevalt. Eigenlijk vind ik de omruil en het termijn dat zij eraan hangen nog heel coulant. Mooie boel als je als verkoper net een ruiter hebt die het paard even in een week afragt en vervolgens komt ruilen. Mijn paard heb ik niet op proef gehad en ik had geen omruilmogelijkheid. (al denk ik als het echt niet was gegaan er wel iets te regelen was geweest). je hebt het over levende objecten die binnen vijf minuten van een ton naar een cent kunnen kelderen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:19

Sizzy"]
[quote="koetje schreef:
ik zou er niks kopen als ik een goed wedstrijdpaard nodig had, maar mischien wel als ik gewoon een beetje recreatief buiten wou rijden ofzo.
maar ze komen iniedergeval niet betrouwbaar over vindt ik.........


Vind ik een beetje een rare redenering, een recreatiepaard moet ook helemaal goed zijn en geen gebreken hebben lijkt me? Verward
[/quote]

Ja maar van een sportpaard wordt verwacht dat ie het tot de Z2 kan schoppen en/of de 1.40 kan springen Haha!
Zeg nou zelf als je enkel in het bos wil rijden en wat hobby-dressuur of springen koop je geen Gestion Bonfire of een Ratina Z Knipoog
Neem dit nou niet te letterlijk op hé, maar bij deze handelsstal heb ik nog nooit (alleszins op de website niet) een paard gezien waarvan ik dacht dat dat hém was, nee voor een sportpaard ga je naar een iets andere stal, voor gewoon een leuke pony/paard ga je naar Bm-stables en daar heb ik zelfs m'n twijfels over nu als je alles zo leest en hoort...Er komen niet voor niets zoveel slechte reacties over die stal dus iets mis zal er dan wel zijn..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Slechte reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:43

Zo veel slechte reacties zijn er niet, als je goed kijkt, zijn de slechte reacties meestal gegeven door kinderen die nog nooit iets op die stal hebben gekocht.
Of jaloerse reacties, maar men komt nooit aan met feiten.Alleen met onzinpraat en regelrechte roddels.
De prijs/ kwaliteitverhouding van deze stal is erg goed.
het is bij mijn weten de enige stal in Nederland, die ook doet in iets als een Fjord, en tegelijkertijd een kwpn'er en een shet!En niet in paarden van 5000 euro en meer!!
Helaas is een paard nooit kant en klaar. Het ligt ook heel veel aan eigenaar en diens geduls en ervaring, of een paard het goed blijft doen!!! Bloos
Je kunt een Z paard binnen een dag naar de klote rijden!!
Maar Z paarden, die staan er weinig op BM of het moeten oudere zijn.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 09:37

ik vind het idd wel goed dat ze paarden hebben in de lage prijscategorieen en af en toe zie ik ook wel een geinig paardje, maar ik ben toch iets kieskeuriger, wil er perse een met goede papieren (fjord) jah jah....stom eigenlijk, maar wil er af en toe mee naar de keuring vandaar. ook zie ik bij BM op de website dat alle paarden heel erg mooi en een goed karakter hebben............dat lijkt me wel zo sterk!!!! geen een paard is helemaal perfect. nu ook hebben ze een of andere apony op de website staan en staat er bij dat het een mooie pony is, nou i vind het een vreselijk beestje!!!! kan het nog wellief zijn hoor, maar snap niet dat ze er mooi bijzetten?????? dan kunnen ze er toch veel beter bij zetten een hele lieve betrouwbare kinderpony, maar door dat mooie verpeste ze de pony want mooi is hij niet!

Mer1980

Berichten: 18932
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 09:48

Tsja ik heb samen met Mayo daar erg slechte ervaringen, maar ik ga die stal niet verder afzeiken.

Ik zou zeggen als je denkt dat er iets bij zit voor je moet je gewoon gaan kijken en als je je twijfels hebt laat je gewoon je eigen veearts keuren eventueel bloedonderzoek. Ga desnoods vaker rijden en dan kan je altijd nog beslissen. Ik hoor ook goede verhalen over ze dus ik zou zeggen probeer maar. Is het niets dan is het niets is het wel wat dan heb jij een leuk paardje.

Groetjes Merilyn

Lon
Berichten: 889
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:31

Ik zou geen paard kopen bij de BM-stables. Puur omdat ik bij zo'n belangrijk iets het liefst op zeker speel. Er doen zoveel slechte verhalen de ronde over die stal, die zullen toch niet allemaal zomaar ontstaan zijn?

saggie
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: nb

bm stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:21


ik vind dat iedereen die een paard wil kopen eens bij bm stables moeten gaan kijken maar je moet wel duidelijk zijn in wat je wil ! Knipoog
wij hebben daar 1,5 jr. geleden een kwpn-er gekocht en die liep toen l loopt nu m1!
en die garantie is begrijpelijk hun moeten zoeken totdat jij tevreden bent met je paardje is toch normaal dat ze langer willen kijken en ze krijgen zo veel nieuwe paarden elke week dat er vast binnen 6 mnd. iets voor je bij zit!!!
dus ik zou zeggen..ga kijken en vragen staat vrij!
maar ga niet lopen afkraken want daar erger ik me aan als goed behandelde klant van bm!!!! Party!!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:39

Ik koop er nooit meer en natasha die op dit tropic reageer is de eigenaar van bm stables dus dat zeg denk ik genoeng ben er ook nog niet klaar mee.

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:48

ik vindt dat je niet moet oordelen zo..
alsof je bij een andere handelaar je geld terug krijgt.
je kan tenminste nog ruilen.

logisch dat je een goed paard wil heus.
maar zo maak je geen goede reclame voor een andere stal.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:53

jeetjemina wat is bokt weer aan het zeiken !

ga zelf eens kijken wat er precies staat
tuurlijk staan er op elke handelsstal onverkoopbare beesten, dat is nu eenmaal zo, maar niet alle paarden zijn meteen slecht !
je hebt gewoon wel het voordeel dat je na een proeftijd het paard kunt omruilen tegen een ander
geld niet trug is zeer begrijpelijk, ik heb het maar al te vaak meegemaakt dat mensen na een hele tijd een paard terugbrengen, wat door die koper helemaal verknalt is, en dus niet meer te rijden is !
en dan moet jij dus wel het volle aankoopbedrag terugbetalen, terwijl je zelf weer een hele tijd bezig bentom dat dier weer fatsoenlijk rijdbaar te krijgen !
kijk als je de zekerheid hebt dat die klant een ander paard terugkoopt, is het de moeite wel waard om dat paard weer goed te krijgen, je hebt een ander er immers voor in de plaats weer verkocht. maar als jij geld terug moet geven, ben je en een smak geld weer kwijt, en je zit met een verreden paard te kijken
dus dat vind ik best begrijpelijk

de mensen met de grootste mond , moeten zelf maar eens een tijdje een handelsstal runnen,dan weten ze eens wat je te verduren krijgt als bedrijfsleider daar! of als eigenaar !!!
ik zat op een handelsstal waar ook veel onverkoopbare paarden kwamen,maar ik vond het een sport om ze zodanig weer goed te krijgen dat iedereen er mee weg kon rijden !
en natuurlijk heb ik ook kwalitatief een hoop rommel gezien... maar ja een particulier kan je net zo goed rommel verkopen hoor !

waar je ook koopt, particulier of handelaar, altijd volledig laten keuren door je EIGEN veearts.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:59

Ik heb er ooit een zadel gekocht..na 1 maand was het al gescheurt..

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:01

oud topic Knipoog

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:04

Bol: het is niet de bedoeling om een topic van ruim 2 jaar oud omhoog te halen Scheve mond. Dat Natasha de eigenaar van BM stables is steekt ze niet onder stoelen of banken (kijk maar naar haar avatar Knipoog ).