Wat vinden jullie het beste merk van zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:30

ainsley bedoel je! Knipoog
Mijn vz pony vroeger had ook een Ainsley maar die zat verschrikkelijk hard..
Ik zweer gewoon bij KN & Daaleman! Lovers

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:36

Heb net een nieuwe KN aangeschaft! Het zit nog net niet zo lekker als mijn oude zadel (ook KN) maar dat komt hoop ik nog wel als het wat meer ingereden is. Heb een heleboel zadels gepast maar op de Passier Grand Gilbert na is de KN het enige dat ik lekker vind.
Voordeel van de KN tov de Passier vond ik dat ie zo lekker zacht is.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:18

wintec Kwijl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:33

Voor mijn paard was op het moment dat ik m'n zadel kocht de Euroriding Diamant het enige zadel dat echt goed lag.
Ik ben zelf helemaal weg van een Prestige dressuurzadel, maar dat paste niet perfect.
De Diamant bevalt mij wel redelijk, ben er niet echt kapot van, maar heb indertijd bewust gekozen voor "het welzijn" van m'n paard, en dus voor dit zadel gekozen.
Nadeel van dit zadel vind ik dat het een vrij hard zitvlak heeft; daar zijn trouwens de meningen ook weer over verdeeld, ik heb ook al veel mensen gesproken die juist heel lovend zijn over de zachte zit.
Smaken verschillen blijkbaar, en waarschijnlijk ligt het ook voor een groot deel aan mezelf.
Sinds ik vorig jaar een auto-ongeluk gehad heb, is m'n gestel niet helemaal 100% meer, en dan spelen er natuurlijk ook weer andere dingen mee.
Daarvoor had ik een County Competitor, dat lag weer perfect op m'n vorige paard en ik vond het superfijn zitten.
Ik zit er aan te denken om weer een nieuw zadel te kopen, en dan wil ik zeker ook weer een Prestige zadel proberen.
Inmiddels zijn er ook weer enkele nieuwe modellen, wie weet passen die wel goed !

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:51

Miran schreef:
Wjerdo, ik heb dit nu al vaker gelezen. Mag ik vragen hoe oud je zadel is en hoe je hem onderhoud?


zadel is krap 3 jaar oud, wordt goed onderhouden, goed schoongemaakt, en gevet. Deze plekke kwamen al na 7x rijden ofzo, is opnieuw geverfd door kieffer, en weer het zelfde verhaal. Dus gewoon een K stuk leer of een K verfbad tot 2x toe.

Miran

Berichten: 4466
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:49

wjerdo schreef:
zadel is krap 3 jaar oud, wordt goed onderhouden, goed schoongemaakt, en gevet. Deze plekke kwamen al na 7x rijden ofzo, is opnieuw geverfd door kieffer, en weer het zelfde verhaal. Dus gewoon een K stuk leer of een K verfbad tot 2x toe.


Van Rijs vertelde mij dat de nieuwere zadels (ik weet niet vanaf wanneer) op een andere manier geverfd zijn dan de oudere, ivm milieu-eisen. Ze zijn niet meer door en door geverfd, alleen de bovenlaag. Voor deze zadels mag je dus absoluut geen zadelzeep gebruiken, en liever ook geen standaard ledervet/olie. Ik heb speciaal spul meegehad waarmee ik mijn zadel nu elke keer in moet spuiten, en na een week of 3, 4 ongeveer een keer in de 2 weken. Volgens hun was dit de beste manier om de kleur te beschermen, anders kun je inderdaad grijze plekken krijgen.

Ik heb overigens sinds vorige week een Euroriding Diamant, ligt prima op mijn paard en ik vind hem ook lekker zitten (helemaal niet hard, maar er zijn verschillende modellen).

germie

Berichten: 26080
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:07

Ik heb liever een bruin zadel, daar heb je lang niet zo snel plekken op als met zwarte zadels. Bruin is natuurlijker, maar goed dat is persoonlijk. Maar ik vind dat een Kieffer wel kleurecht moet zijn. Een stubben blijft toch ook kleurecht???
Kieffer schijnt trouwens geregeld scheef verkocht te worden doordat de boom niet goed is. Wie heeft hier ervaring mee.
Ik rij momenteel zelf op een stockzadel, een pagony diamant (drama) en een merkzadel van 40 jaar oud (Goertz ofzo, in ieder geval Duits). Blijft goed. Zit is wel wat achterover, maar wat wil je dan ook.
Ik zou graag een modern zadel hebben, maar ja die zijn zo duur.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:24

ik heb een county op mijn vorige paard liggen en dat lag fantastisch *LOL*
alleen op mijn andere paard ligt hij niet goed. maar hij is ook bijna 20cm kleiner Haha! dus dat is dan niet zo raar.
ze verschillen dus totaal van bouw.
ik baal er ook vreselijk van het is zon fijn zadel

Mer1980

Berichten: 18909
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:11

Ik heb eerst jaaaaren met een County Competitor gereden dat lag geweldig en reed heerlijk. Mijn zusje heeft dit zadel geërft en het ligt dus ook goed op haar tinker. Mijn nieuwe zadel is een Passier Grand Gilbert. Ik vind hem heerlijk zitten en wil niet meer anders.

Groetjes Merilyn

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:37

germie schreef:
Ik heb liever een bruin zadel, daar heb je lang niet zo snel plekken op als met zwarte zadels. Bruin is natuurlijker, maar goed dat is persoonlijk.


jaaaaa nog een bruin liefhebber Lovers

Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:40

Hmmm ik heb nog niet echt een favo. Ik heb zelf nu een merkloos zadel (zit heel goed, maar blijft helemaaaaal niet mooi) en een JC (veels te harde kont, maar het went haha). Ik koop wel een goede als ik zometeen op de babe ga rijden haha, dan mag het wel van mezelf... Haha!
Roanld heeft op Harald een Daaleman, maar dat rijd voor mij persoonlijk niet zo, zijn zadel is niet de mijne... Tong uitsteken

germie

Berichten: 26080
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:54

Das een mooie Magreet!!! Is het een stubben???
Die wil ik ook wel hebben, maar ja, centjes he??en om nou 2000 gulden of meer te gaan uigeven voor het paard van een ander?? Nee liever niet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:55

barsby. geweldige zadels

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:57

germie schreef:
Das een mooie Magreet!!! Is het een stubben???


Nee, een Daaleman. Voor deze hebben we een bruine stübben gehad, ook een erg mooi zadel, bleef ook erg mooi maar lag helaas toch niet goed meer.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:10

Heeeej, eindelijk nog iemand met een Barnsby.
Ik dacht dat ik de enige was hier op Bokt

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 16:03

ja reneetje jou zadeltje zit ook echt super lekker !!!! maar da komt gewoon omdat jou paardje zo lekker loopt!!!! grapske xx x Haha! Haha! Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:12

Ik heb een KN (10 jaar oud toen ik hem kocht) en hij bevalt me superr. Het ligt goed, en zit goed...... wat wil ik nog mee. Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:13

Miran"]
[quote="wjerdo schreef:
zadel is krap 3 jaar oud, wordt goed onderhouden, goed schoongemaakt, en gevet. Deze plekke kwamen al na 7x rijden ofzo, is opnieuw geverfd door kieffer, en weer het zelfde verhaal. Dus gewoon een K stuk leer of een K verfbad tot 2x toe.


Van Rijs vertelde mij dat de nieuwere zadels (ik weet niet vanaf wanneer) op een andere manier geverfd zijn dan de oudere, ivm milieu-eisen. Ze zijn niet meer door en door geverfd, alleen de bovenlaag. Voor deze zadels mag je dus absoluut geen zadelzeep gebruiken, en liever ook geen standaard ledervet/olie. Ik heb speciaal spul meegehad waarmee ik mijn zadel nu elke keer in moet spuiten, en na een week of 3, 4 ongeveer een keer in de 2 weken. Volgens hun was dit de beste manier om de kleur te beschermen, anders kun je inderdaad grijze plekken krijgen.

[/quote]

tegen mij heeft niemand wat gezegt, en ik ben er daardoor dus gewoon niet te spreken over, verder van de pas kwaliteit, en het heerlijk zadel opzich Lachen koop ik er dus nooit meer een,


ik ga dan voor kn, alleen mijn beurs niet Haha!