paard nat wegzetten of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:24

Rieja schreef:
Ik spuit 'Miga met dit weer altijd (koud) af na het rijden (dus ook na het uitstappen). Dan trek ik haar globaal 'droog' met het zweetmes en dan gaat ze gewoon de wei op met dit weer.


Hetzelfde voor mij, als het warm is en de zon schijnt zweet ze snel met rijden en dan spuit ik haar meestal even af. Daarna gaat ze gewoon het land op. (maar zodra ik bij het land aan kom is ze meestal al weer droog)


In de winter doe ik het wel anders hoor, dit is alleen met warm weer. In de winter krijgt ze eers een zweetdeken op en soms stap ik haar ook uit met uitrijdeken.

EthelateJarig

Berichten: 21125
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:29

van de winter stapte ik hem minstens 10 minuten uit..(dan kwam ik uit de binnenbak bezweet, hup zweetdek erop..)
was hij dan nog nat... afzadelen en zweerdek nog ff op...
als ik overdag had gereden, zette ik hem naderhand op stal, en vrioeg de boer hem na een uur ofzo weer buiten te zetten, met winterdek...

nu stap ik 10 minuutjes en zet hem daarna in het land..
wel haal ik vaak het zadel er af, en stap hem zonder zadel uit
anders heeft hij precies de ligging van het zadel op zijnrug in zweet...
Ook spuit ik hem vaak af..
vind hij lekker en de vliegjes blijven eerder weg

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:57

Als de zon lekker schijnt en het is bloedje heet, dan maakt het niet uit (ik zou hem dan eerder even wassen en als ie een beetje droog is de wei in) Maar in de winter, moet die van mij echt helemaal droog zijn!