Wat vinden jullie van een pony/paard met een RAMSNEUS??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:21

Je mag niet generaliseren, maar er wordt wel eens gezegd dat paarden met een ramsneus ook in omgang best wel lastig zijn. En bij de paarden die ik ben tegengekomen en die een ramshoofd hadden (en dan bedoel ik niet die paarden waar het bij het ras hoort) was dit ook zeer zeker het geval.

Maar nogmaals, dit is wat men over het algemeen van ramshoofden vindt.

Persoonlijk zou ik zo'n paard niet zo gauw kopen. Je hoeft gelukkig niet op een hoofd te rijden en ze zullen beslist hun kwaliteiten hebben, maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit.

En Jura, mijn paard heeft ook een wratje op een ooglid. Het is misschien wat minder opvallend als de bult op Razinda's hoofd, maar mij valt het ook niet op. Ik krijg er wel iedere keer als iemand mijn paard voor het eerst ziet een opmerking over. Het wordt niet groter, ze heeft er geen last van. Dus om het nu weg te laten halen op zo'n rotplek is ook weer overdreven.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 16:56

Ik wil er mee op concoursen gaan rijden,maar ben bang dat de jury ook op het uiterlijk letten,met hoofdstel valt het niet zo op,maar ben bang dat ik er minder punten voor krijg.
Terwijl hij super gangen heeft.
als jullie info?en of foto,s hebben van paarden met ramshoofden zou ik dat leuk vinden als jullie dat hier zouden neerzetten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:57

Ik kan me niet voorstellen dat de jury gaat zeveren over het hoofd van een paard. dat gaat net effe iets te ver.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:06

Vind het absoluut niet mooi!
Een paard met een mooi hoofd is voor mij belangrijk, vooral in de dressuur!
Voor springen ach... dan zijn er andere dingen die belangrijker zijn dan zn uiterlijk...
Voor dressuur natuurlijk ook, maar dan is het plaatje op zich belangrijker dan bij springen.

Maar als jij er geen probleem van maakt, wat maakt het dan uit!
Tis jouw paard!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:20

Ooit gehoord van de uitdrukking "van een schone toafel kunde niet eten", d.w.z. van een mooie tafel kun je niet eten? Dressuurruiters moesten zich eens wat meer concentreren op het gereden zijn en de kwaliteiten van een paard, i.p.v. zich blind staren op het uiterlijk. Springruiters hebben wat dat betreft meer verstand van paarden.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:39

Ik vind het helemaal niet storend staan hoor!!!!!!!
Mijn lievelingspony op de manege heeft ook een ramsneus.
(zie profiel) en daar vind ik het heel grappig bij staan, vooral als je vanaf de voorkant kijkt. Maar echt heel mooi kan ik het ook niet vinden

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:59

ik vind een ramsneus niet mooi maar als het paard kwaliteiten heeft zou het mij niet belemmeren het te kopen. het gaat niet op het uiterlijk je kan vb. ook niet op een kleurtje rijden. te veel mensen kijken naar het uiterlijk en wat schiet je er mee op? het paard moet van binnen goed zijn

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:05

Ik vind een ramsneus ook absoluut niet mooi. Ik zou ook nooit een paard kopen voor mezelf met een ramsneus. Ook al mocht ie zo mooi lopen en goed gebouwd zijn, er zijn meer vissen in de zee Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:05

Erg lichte vorm/grensgeval

Afbeelding

Elandsneus (vind ik ook niet mooi)

Afbeelding

Lipizzaner:

Afbeelding

Afbeelding

hetzelfde paard:

Afbeelding

Nog meer lipizzaners

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:40

Niet mooi. Met een grote bles vind ik het al minder erg.
Niet dat ik er een paardje om zou laten staan hoor. Maar als ik de keus heb tussen 2 bijna gelijke paarden met en zonder ramsneus zou ik die zonder kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:45

Afbeelding
Deze vind ik niet alleen lelijk om zijn rams hoofd maar ook nog omdat zen hoofd te groot is.

Verder vind ik paarden met een ramshoofd ook niet mooi.
Maar ik heb er ook ooit 1 gereden. Echt het beest zag er verschrikkelijk uit. Hij had echt zijn hele uiterlijk niet mee.
Maar hij had al wel z gesprongen en hij was ook nog eens heel lief.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:12

Ik vind het zelf niet echt mooi maar als een jury kijkt naar een ramshoofd waarom is die dan jury geworden ...een jury kijkt meer naar de gangen tuurlijk is het totale plaatje belangrijk maar als hij erg mooi toont en showt dan zit je toch niet te zeuren over een ramshoofd...!

Ik heb in het boek van tellington gelezen dat een paard met een ramshoofd iets trager zijn van begrip...misschien zijn ze daarom wel moeielijker in de omgang?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:27

Ik vind een ramsneus/hoofd ook niet mooi, maar het zou me echt niet beletten Om een paard te kopen(zeker niet om hem te rijden), als het klikt en je kan ermee bereiken wat je ermee wil bereiken vind ik het echt onzin om je droompaardje daarom te laten lopen(ok, op het hoofd na je droompaardje). Natuurlijk heeft iedereen liever een mooi paardje, net zoals iedereen liever een mooi vriendje heeft, maar als jij het perfecte exemplaar tegenkomt, met schoonheidsfout vind ik dat geen reden om het toch niet te doen.
Er is dacht ik wel een verschil tussen ramshoofd en ramsneus, het laatste kan soms best sierlijk zijn, een ramshoofd staat snel nogal lomp of sloom of, met kleine oogjes heel gemeen.

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:27

Ik vind het ook niet mooi, maar als jury zie ik liever een goed gereden paard met een ramshoofd, dan een plaatje van een paard dat in elkaar getrokken is ofzo.
En helemaal als het paard goed kan bewegen en lekker door de baan sjouwt, zal er volgens mij niemand over zijn hoofd vallen hoor.

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Ramsneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:32

Ik vind een paard met een ramsneus ook niet de allermooiste, maar ik had er toch bijna een gekocht voor mijn dochtertje.
Ik heb eens gelezen dat paarden met een ramshoofd meestal heel lief zijn.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:54

ontzettend lelijk!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:00

Ik vind het bij wat voor een paard, tuiger, fries, gelderse gewoon NIET mooi. Wordt ook op het keuringspapier gezien als afwijking.

gr Lara

Fitzroy

Berichten: 25218
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:57

Ik val toch wel op een aansprekend hoofd bij een paard.
Een ramsneus vind ik echt lelijk en daar zou ik een paard zeker op laten staan.
Die paarden hebben idd vaak een beetje norsige uitstraling.

Lusitano's en Lipizaners kunnen dan ook niet vaak mijn hart stelen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 21:36

Soms vind ik een ramshoofd echt lelijk, maar soms ook niet. Ligt aan het paard eigenlijk, bij sommige paarden vind ik het gewoon passen Verward
Ik ken een paard van ponykamp (de Burght). Dat was echt een heel lief paardje (Kimball), ik heb nooit op hem gereden, maar het was echt een schatje! Mijn lieveling daar! Pam van Bokt heeft hem ook gezien, en hij was lief he! *LOL*
In ieder geval, Kimball had dus ook een ramshoofd/neusje, niet zo heel erg, maar ik vond het wel passen bij hem.. Het hoorde gewoon bij hem. Hij was echt schattig en ziet er heel erg lief uit!

Foto:
Afbeelding
De achterste..
Afbeelding
Afbeelding
Let niet op mij, ik zie er een beetje (heel erg) verwaaid uit *LOL*
Afbeelding

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 22:21

Ik vind het eerlijk gezegd lelijk. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik het paard niet lief vind of weet ik veel wat, maar ik zou er zelf niet op vallen.

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:15

LELIJK! maar smaken verschillen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:54

Mijn paard heeft een lichte vorm van een ramshoofd,
vind het niet bezwarend want hij heeft toch een heel mooi en aansprekend koppie....

Afbeelding

Hier kun je goed zien dat hij een soort van bult onder de ogen heeft, anders had zijn hoofd vrijwel recht geweest,

Afbeelding

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:49

Orri, bij die van jou was het me nooit opgevallen! Het is dat je het er nu bij zegt en ik er nu op let...

Wat vinden jullie van deze dan? Nee NIET de ezel Haha! Dit paard heeft toch ook een ramshoofd, maar wel een klein koppie (cob-maat hoofdstel)

Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:57

Hahahaha, ik dacht al die ezel Cob-maat????
Knipoog

Or draagt ook Cob-maat en het valt bij hem ook niet op...
tenzij je er dus op let Lachen

Verder heeft hij ook geen elandsneus (schuin aflopend).
En bij de meeste paarden valt het juist op doordat het bij de neus best hoog loopt...bij Or niet.