In de regen rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: In de regen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:54

Ik heb een waterdichte ja aan. Maar die heb ik altijd al aan. Als hete rg plenst rijd ik ook niet. Vind mijn paard niet leuk en wil dan heel de tijd met zijn kont in de regen staan. Ik probeer dan tussen de buien door te rijden. Gaat het plenzen als ik aan het rijden ben, hebben we pech. Gaat het dan niet met rijden, stop ik, anders ga ik door. Ik heb geen regenbroek aan. Ik neem wel een warme douche als ik thuis ben.

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:55

Nou ik heb voor mezelf 5 mogenlijkheden Haha!

1. Waterdichte thermobroek, deze zijn speciaal om in paard te rijden dus zitten ook goed.
2. Regenbroek, een beetje ruime regenbroek zit goed hoor, heb je geen last van
3. Fanatiek doorrijden! Dan merk je het niet..
4. Tsja, even onder een afdak gaan staan tot het droog is Tong uitsteken
5. Zorgen dat ik de binnenbak afgehuurd heb als ik weet dat het gaat regenen Tong uitsteken

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:14

Haha je ben je zo verwend geworden door die mooie binnenbak op de manege dat je je nu afvraagt hoe dat met de regen moet Tong uitsteken Ik rijd gewoon met waterdichte jas aan en gamble krijgt zn regendeken op. T maakt mij niet uit als mn benen nat worden, ga daarna toch naar huis en douchen. Ik rijd dan niet als het echt heel hard regent..
(Gamble komt trouwens waarschijnlijk in de zomer bij jullie in de wei te staan!:) )

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:27

gewoon rijden. als ik toevallig een regenbroek heb dan die ik die aan en anders heb ik pech.
ik doe wel minder als het hard regent, ik heb namelijk een paard dat binnen half uur al klets nat is van het zweet en dat is toch niet zo lekker als het regent want ik wil niet dat hij kou vat. dus als het hard regent is het meer een stap ritje en een galopje in het bos.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:06

Aramat schreef:
Haha je ben je zo verwend geworden door die mooie binnenbak op de manege dat je je nu afvraagt hoe dat met de regen
(Gamble komt trouwens waarschijnlijk in de zomer bij jullie in de wei te staan!:) )

Hahahah dat zou je bijna denken hé, op de nieuwe stal heb ik ook een binnenbak hoor, maar die is een beetje klein om in te rijden, ik rijd liever buiten. De echte reden van dit toppic is dat ik in een andere topic op dit forum las dat iemand zijn paard een waterdichte uitrijdeken op doet en er zelf ook onder zit met dr benen Clown Ik vroeg me af of meer mensen dat doen? Maar blijkbaar niet dus....

Gezellig dat Gamble bij ons komt staan !!!!! Weet je het al zeker, want volgens mij waren er wel twijfels, toch?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:37

Zilly schreef:
Hahahah dat zou je bijna denken hé, op de nieuwe stal heb ik ook een binnenbak hoor, maar die is een beetje klein om in te rijden, ik rijd liever buiten. De echte reden van dit toppic is dat ik in een andere topic op dit forum las dat iemand zijn paard een waterdichte uitrijdeken op doet en er zelf ook onder zit met dr benen Clown Ik vroeg me af of meer mensen dat doen? Maar blijkbaar niet dus....

Gezellig dat Gamble bij ons komt staan !!!!! Weet je het al zeker, want volgens mij waren er wel twijfels, toch?

Ik heb dat wel eens gedaan toen het echt heel koud was, mn benen onder die deken, in stap gaat dat nog wel, maar in draf en galop schuift de deken dan naar achter.

De stal waar we nu staan is bijna geen weidegang, we zoeken eigenlijk iets waar hij t land op kan maar waar wel een schuilstal is, als we dat niet kunnen vinden dan komt ie gewoon dag&nacht bij jullie op t land te staan!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:28

Bij slecht weer, trek is óf m´n lange waxcoat aan, of ik rijd niet Clown !

Een paar weken terug was ik in de ruitersportzaak voor een paar borstels. Natuurlijk keek ik ook even in het rek met de afgeprijsde jassen en rijbroeken Knipoog .
Er hing een zwart jack van ELT tussen, die mij wel beviel. Het enigste wat ik beetje raar vond, was dat de zakken nogal "dik" waren Verward .
De verkoopster liet me zien waardoor dit kwam: aan de binnenkant van het jack, net boven de zoom, zaten 2 ritsen en als je die open maakt... komen er nylon chaps uit! Ze zitten met elastiek en clip-sluitingen aan het jack vast, dus je kan ze er ook uithalen als je wilt.
Vond het echt een geniale uitvinding Lachen . Als je onderweg overvallen wordt door de regen, kun je ze zo omdoen.
Het jack kostte oorspronkelijk bijna 150 Geld, geld! , was afgeprijsd naar 100 en omdat ze gingen verbouwen en ze de winkel graag leeg wilden hebben, ging er nog eens 25 % vanaf. Heb dus een hardstikke mooi (winter)jack voor 75 Euries Lachen .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:46

als het regent rij ik in de binnenbak..nee hoor flauw.

vroeger reed ik altijd buiten ook in de regen,en ik heb toen d'r tijd een hele lange regenjas gekocht,deze is echt gemaakt voor ruiters,hij zit vol met reflecterende strepen,dus het is meteen een super goede jas om mee in het donker te rijden,ook bij je benen kan je hem van binnen met drukkers vastmaken,dus hij wappert ook niet open...

ik heb hem nog liggen,dus voor iemand die zoiets zoekt,voor een leuk prijsje mag je hem op komen halen..