Iemand ervaring met een wintec zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:25

Tender, ik heb meerdere keren in zo'n zadel gereden. Vond het gewoon stinkmodderzadels. Over smaak valt niet te twisten. Lachen
Bij de ponys had ik een merkloze kunstof, als ik aan dat ding weer meot denken.. brrr.

D. Kay
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:25

Cool Wij hadden vroeger ook zo'n zadel . Dat zit geweldig lekker !!! En helemaal niet zo duur . Een echte aanrader . Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:53

Nou, wat een negatieve reacties. Ik heb een Wintec 2000 veelzijdigheid, gewoon omdat het een
stuk goedkoper is dan een leren zadel. Wat ik lekker aan dit zadel is, dat je niet altijd zo wegglijdt als op een lederen zadel. Verder moet je het zitvlak niet invetten, en heb ik dus ook geen vieze vlekken Knipoog
Ik gebruik het op mijn haffie met een brede schoft, en dat is heel makkelijk te verstellen. Alleen de beugelriemen die erbij horen vond ik waardeloos, die zitten niet lekker. Daar heb ik leren van gekocht. Maar ik zou zeggen als je geen goed leren zadel kunt veroorloven moet je gewoon een goed kunststof zadel kopen.

Veel succes met je beslissing
groetjes maya

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 20:51

Hoi. Ik vind een wintec helemaal niets. Zeker niet als je een goed leren zadel gewend ben. Ik heb jaren geleden zo'n Wintec vzh gehad en het reed niet lekker. Toen ik op mijn huidige zadel reed merkte ik pas het verschil. Voor mij geen winec meer.

carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:07

Citaat:
Op 2001-12-12 19:51, schreef Heid:
Hoi. Ik vind een wintec helemaal niets. Zeker niet als je een goed leren zadel gewend ben.


Niet mee eens!

Ik heb zelf een Wintec 2000 en een goed leren dressuurzadel. Ik heb al heel wat zadels opgewarmd met mijn kontje, en ik blijf die wintec toch ook erg fijn vinden. Voor dressuur niet, dan heb ik echt een dressuurzadel nodig, maar voor mij is het echt het ideale springzadel!

Een echt springzadel vind ik te glad en meestal niet fijn. Maar die wintec is echt lekker om mee te springen.

Het is gewoon een goed, lekker middenklasse zadel voor erg weinig geld. Ze zitten lekker stevig en ze passen mooi op veel verschillende paarden.
Ik als 'verwende' ruiter blijf m'n wintecje ook nog trouw....

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:11

Prima zadels! Op mijn pony lag bij de vorige eigenaar een wintec sport vzh, die paste goed en zat heerlijk.
Zelf heb ik een nieuwe wintec 500 vzh gekocht en op maat laten maken. Was nog geen f1000,- kwijt, maar wel een super zadel.
Wel heb ik nepleer en niet equisuede, die sport had dat wel en het was een blauwe, maar daar krijg je witte pluisjes op na een tijdje.

Dat kunstof minder lang meegaat dan leer vind ik onzin! Zeker het soort zadel wat ik heb, slijt niet en ziet eruit als een leren zadel. Leer slijt veel meer, wordt grauw, gaat stinken, etc. Ik wil nog weleens zien over 25 jaar welk soort zadel er beter uitziet Knipoog .

Balte

Berichten: 3564
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:47

Ik heb zo'n Wintec dressuur model Isabelle Werth. De verkoper zei me dat het zadel qua zit en comfort zich zeker kon meten met leren zadels die een pak duurder zijn. Ik rij er heel graag mee. Het zit super en sinds ik het zadel heb zijn m'n dressuurkunsten verbeterd.(ahum ahum)
Verder heb ik nog zo'n Wintec zoals op de foto's. Ik heb hem in 1990 gekocht en hij is nog steeds in redelijke staat. Hier en daar wat "vervelling" op de kussens maar dat is alles. Het meisje dat met m'n jong paardje springt, rijdt erop.
Dus lang leve Wintec en de portemonnee !

Anja

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 23:24

Dat je ergoed in blijft zitten is voormij ook wel belangrijk want het zadel wat ik nu heb daar zit ik niet erg vast in (dat glijd en doet Verward ) en de prijs is ook erg handig aangezien ik het zelf moet betalen.
Of het fijn zit daar kunnen meningen over verschillen dat snap ik, wat de een fijn vind, vind de ander vreselijk.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:49

heb al 13 jaar kunstofzadels zowel voor de paarden als de pony en bevalt uitstekend vooral als je door water gaat bv. de zee.
en je heb weinig onderhoud aan.
hiet is iemand die ook al jaren op deze zadels rijd en moets laatst nood gedwonge op een leer zadel.
ze zei een klein bokje en lig er af zo glad is het zadel.
ze was blij dat ze weer een kunstofzadel had.
met andere woorden wij zweren er bij. *LOL*

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 14:16

Ik heb op mn pony ook altijd een wintec veelzijdig gehad. Weet niet meer precies wat voor nummer ofzo. Ik gebruikte het zadel om samengesteld mee te rijden. Ging evcht super lekker want je hebt meer grip -blijft als het ware plakken- op je zadel. Alleen als je echt veel op het zadel zat zoals bijvoorbeeld bij een lange buitenrit hat ik last van een branderige kont. Welke zadel het best bij je past is gewoon heel afhankelijk van wat je lekker vind rijden. Iedereen heeft er eigen ervaringenen meningen over. Als ik jou was zou ik gewoon veel zadels proberen en passen. Ik heb mijn zadel in Rhoon gekocht en daar hebben ze me toen op veel zadels laten rijden en me prima begeleid. Succes!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:37

Ik vind die kunsstof zadels echt niks. Ik heb op een paar gereden (zowel dressuur als veelzijdig) en ik vind het niet fijn zitten. Het is maar net wat je wilt. Ik zou het niet doen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:20

Ik heb voor de welsh cobs ook een wintec 2000 vzh zadel. Deze zijn goed op maat te maken doordat er makkelijk een andere boom in kan. Wel handig, mijn cobs zijn erg breed.

Ik vind het zadel op zich goed zitten, alleen heb je wat minder steun. Ik heb vroeger (voor andere paarden en pony's) een kieffer vzh gehad en dat vond ik eigenlijk lekkerder zitten.

Wel is het onderhoud erg makkelijk. Ik gebruik een spuitbus met een soort zeep. Er op spuiten, in laten trekken en daarna met een droge doek na wrijven.

Ik heb ook nog een oude wintec liggen, zeker 10 jaar oud. De laatste jaren is hij slecht onderhouden, maar nog wel goed te gebruiken.
Ook vind ik het ideaal met zadelmak maken, ik gooi ze gewoon met zadel op in de bak, al gaan ze er mee liggen, het maakt niet uit.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:39

ik ben er MEGA ONTEVREDEN over !!!!
wij hebben en hadder er een.
deze begon na een paar keer rijden al te scheuren, dus hebben we een nieuwe gekregen. Deze begon na 3 x rijden al te scheuren.
weer terug naar de winkel, en die zeiden dat wij met de zadels zouden gooien en heel slecht mee omzouden gaan ???

goh 3x rijden en dan het zadel al scheuren komt echt door gooien al weet ik niet wie dat zou hebben moeten doen.
nu hoef ik er dus echt geen meer!!!
die oudere modellen met dat stof en schuimrubber is PRIMA !
deze begint nu oud te worden, en begint nu in de stof zelf wel slijtage te vertonen, maar ja een zadel van minimaal denk ik 15 jaar mag dat ook wel.

EthelateJarig

Berichten: 21125
Geregistreerd: 02-10-01

wil er ook een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:03

[color=green]
Nou ik hoor het allemaal!
Ik zit er namelijk over te denken om ook een wintec te nemen! Om over die ONMOGELIJKE rug van me haf neer te leggen...
Had een mooi, lekker zittend zadeltje gezien voor F690 (goloof ik, niet compleet...)
maar zat nog te twijfelen over dat kunstof,,...
Maar ben toch al meer overtuigd...
Groetjes[/color]