Wie gaat er naar zuidlaren (paardenmarkt).

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:10

Nee daar hoef ik echt niet heen, altijd sneue boel daar...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:10

ik ben er nog nooit geweest, lijkt me allemaal erg druk en teveel zielige diertjes Verward
en allemaal maar 'zo' kopen zonder keuring!
Nee niets vor mij Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:17

Mijn ouders gaan daar op de markt staan. Zij verkopen curiosa-spullen.
Korting voor Bokkers!?
Helaas te ver weg voor mij. Zij logeren daar ergens...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:22

Het is niet allemaal sneu hoor! Je moet nuchter zijn en een niet te groot penny-gevoel hebben. Er zijn ook particulieren die daar hun paardje komen verkopen. Als je bijv. een shet, Fjord of Fries zoekt is er héél veel keuze. Maar je moet wel ietsje verstand van zaken hebben zodat je niet met een hoefbevangen paard of zo thuiskomt. Zelf heb ik altijd de meeste moeite met de shet veulens die niet verkocht worden. Je hoort dan wel de verhalen over Italië en worst maar wat er van waar is weet ik ook niet. Ik moet even met mijn stalhouder overleggen of ik er een shetje kwijt kan, als ik dan een overschotje zie prop ik hem in mijn bestel en gaat ie mee.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:25

Misschien heb ik wel een te groot penny-gevoel Haha! . Bovendien verkopen ze niet het type paard waar ik evt op zoek naar zou zijn.

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:45

Kayla schreef:
Misschien heb ik wel een te groot penny-gevoel Haha! . Bovendien verkopen ze niet het type paard waar ik evt op zoek naar zou zijn.


Als je maar goed zoekt loopt er werkelijk alles. Paard van een vriend van me komt er ook vandaan (die loopt inmiddels ZZ en nationaal 1.30)

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 02:08

Ik zou niet zo snel een sportpaard op de markt kopen, maar een shet moet kunnen toch ?

Ja die verhalen van shetjes die niet verkocht worden en die dan de worst in gaan of naar Italié gaan hoor ik ook elk jaar.
Dit jaar is het 1 shet minder, want die ga ik kopen Haha!

Al 2 jaar zien we van die leuke mini's en nu mag ik er 1 kopen voor Kojack als maatje Haha!

voel me nu net een penny Schijnheilig

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:54

Wat zijn jullie enthousiast over Zuidlaren van mijn 10 tot mijn 17 ben ik er geweest, en dan ging ik altijd zuper vroeg! Ik vind het iets van de middeleeuwen!

hmm..penny-gevoel? Ik denk dat geen enkele paardliefhebber blij wordt van een paardenmarkt als deze. De dierenbescherming heeft het maar druk op die dag. Vanaf 5 uur worden ze al aangevoerd, een groot deel staat naast de luidruchtige kermis (okej die begint wat later). Ze krijgen lang niet allemaal water en hooi. En dan de veulentjes die net die ochtend van hun moeder zijn weggehaald...leuk hoor!
Tuurlijk zitten er ook vele tussen die wel goed verzorgt worden...maar heel eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van een paardenmarkt! Je wordt geconfronteerd met dat veel mensen maar wat paardenfokken en deze niet kwijt kunnen. Tuurlijk kan je hier heel goedkoop paarden kopen, zo ook de slagers uit Italie...kijk maar eens naast de PB-hoeve aan het eind van de dag!!!
Ik vind dat op een paardenmarkt zoals deze het vertier van de mens belangrijker is dan het welzijn van het dier...is dat nou zo leuk om te zien?

ellepel

Berichten: 47499
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:20

ik ga d'r wel heen. kopen doe ik niks, meer bekenden tegenkomen, praatje maken met handelaren die ik ken en die daar dan staan.
ga samen met ene vriendin, lekker een dagje uit

Tancreda4

Berichten: 24162
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:40

Oehhh, dan ehb ik vakantie! Ik zal het zeker overwegen, mischien dat de baas van Otto ook gaat Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:03

Afbeelding

Ook gewoon als veulen op de zuidlaardermarkt gekocht.....

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:50

Als het goed is heb ik dan vakantie dus ik ga binnenkort mijn tante maar eens bellen... Haha!

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:38

Ik meld me ook maar dan Cool
Ik woon in Zuidlaren,natuurlijk mag ik het niet missen!
En natuurlijk de nacht voorafgaande aan de markt is altijd heel gezellig.

Gelukkig is er de laatste jaren veel verbeterd,zeker nu de koeien niet meer mogen i.v.m. de MKZ.De koeien werd nog ruiger mee omgesprongen dan de paarden.
Er zijn scherpere controles en hogere eisen gesteld aan b.v. vervoer.
Eén ding is zeker: het is zeker geen sneue boel!

Ik moet wel zeggen dat ik wel altijd even moet slikken als ik die 2-verdiepingen-hoge vrachtwagens afgeladen met (vooral) shets zie vertrekken naar Italië of Spanje Scheve mond

Iedereen die gaat:ik hoop dat jullie een leuke nacht/dag hebben!!!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:31

RaQuKA schreef:
waar ligt zuidlaren precies ? misschein ga ik ook wel , als ik iemand kan vinden die meegaat


ongeveer 15 km onder Groningen