manege mensen, wat heb jij aan spullen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:18

Vroeguh Haha! , toen ik nog op de manege reed had ik eigenlijk best wel veel spullen Bloos .

En niet alleen rijbroek, cap, zweepjes (meerdere voor als er weer eens eentje weggelopen was Knipoog ), leren laarzen (2ehands) en chaps en sporen (die gebruikte ik alleen op de pony waar ik altijd op reed).

Maar uiteraard ook een volle poetskist, halster + touw, een wedstijddekje met naam van pony en mijn naam. Eigen hoofdstel + bit (gekregen). En uiteindelijk nog peesbeschermers toen ik de springles in ging.

Best wel veel dus. Maar ik reed ook eigenlijk altijd op dezelfde pony in de lessen. En daarnaast nog regelmatig andere pony's en paaarden.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:22

Ik had vroeger alleen eigen poetsspullen, halster en touw en dat was het.
Maar als ik nu de kinderen op de manege zie dan hebben ze vaak ook een eigen dekje, soms hoofdstel en sommige zelfs een eigen zadel Verward

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:33

Iris82 schreef:
Sorry hoor, maar ik denk dat ik echt extreem uitgelachen zou worden als ik met mijn eigen zweetdeken aan zou komen bij ons op de manege. Haha!


Bij mij hetzelfde... Zie me al lopen met "mijn" zadel.... Haha!

Spullen voor het Paard zijn van de manege (harnachement, borstels, halsters, peesbeschermers etc...)
Spullen voor de Ruiter zijn van mij (broek laarzen cap sporen etc)

Niet meer dan normaal toch?

enige uitzondering is natuurlijk een grote zak wortelen...

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:37

Toen ik nog alleen op de manege reed, had ik alleen een poetsbak met borstels, en natuurlijk mijn rijkleding. Verder niks voor de paarden, geen halster, geen touw en zeker geen dekje Maarja, ik zie het nut ook niet.\

Nu ik een bijrijdpaard heb, en al meerdere verzorgpaarden heb gehad, heb ik steeds meer, ookal heeft het paard zelf alles al Haha! Nu is het ook leuk om dingen te kopen, zoals dekjes en bandages, ik gebruik ze nu elke dag Lachen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:14

rijbroeken, chaps, laarzen, cap, dressuurzweepje
en verder nog een setje bandages, toen ik crosste was dat verplicht, verder gebruik ik ze eigelijk nooit

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:38

Bij ons op de manege hebben alle paarden hun eigen spullen. Vind dat ook niet meer dan normaal.

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:33

Ik had vroeger ook een poetssetje meer niet voor bij de manege maar ik kocht en koop altijd erg veel voor mijn verzorgpaarden, poetsbakken, poetsspullen, halsters, zadeldekjes zadelzeep enz. Vind dat erg leuk om te doen. Maar dat is natuurlijk iets heel anders dan manegepaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:42

Cow_horse schreef:
neem aan van wel Tong uitsteken
ik ken heel veel meisje van bij ons op de manege toen, die hadden een eigen hoofdstel en zadel (dat ging mij dus echt TE ver) Haha!


Hadden die niet toevallig ergens anders een eigen paard staan? Ik heb ook wel op manegepaarden gereden met mijn eigen zadel (dat vond ik fijner zitten Schijnheilig). Ik had het zadel toch al, hoefde het alleen even mee te nemen.

Toen ik nog geen eigen pony's/paarden had, had ik buiten rijkleding een halster en een poetssetje (maar meer voor mijn verzorgpony's).

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:46

CCCCorine schreef:
Hadden die niet toevallig ergens anders een eigen paard staan? Ik heb ook wel op manegepaarden gereden met mijn eigen zadel (dat vond ik fijner zitten Schijnheilig). Ik had het zadel toch al, hoefde het alleen even mee te nemen.

Toen ik nog geen eigen pony's/paarden had, had ik buiten rijkleding een halster en een poetssetje (maar meer voor mijn verzorgpony's).



nee die hadden niet toevallig ergens anders een pony staan Haha!
die kochten speciaal een zadel voor hun lievelingspony op de manege Verward)

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:49

ik had niets Tong uitsteken
alleen een eigen cap Haha!
maar ik heb dan ook maar een jaar met ponytjes van de manege moeten rijden en dan kreeg ik me eigen pony al Lachen

superbig
Berichten: 150
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: hengelo g

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:51

Ik had helemaal nix toen ik vroeger op de manege zat! Huilen .Ja alleen een rijbroek, cap en een paar rubberen laarsjes!
Nu heb ik echter alles wat mn hartje begeerd...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:36

Leren laarzen kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen, had ik ook toen ik nog op de manege reed. Maar bijvoorbeeld peesbeschermers? Om het maar even hard te zeggen; het zijn paarden van de manege, als zij willen dat er 'niks' mee gebeurd moeten zij maar voor peesbeschermers zorgen en anders hebben ze pech. Zo goedkoop zijn die dingen niet.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:26

wow wat een dingen zeg !
eigen halsters,touwen.sjabrakjes???
LEREN LAARZEN??

ik had enkel me eigen cap,zweep en rijbroek+laarzen,
meer niet hoor..
wel overdreven zeg..
dat die kindjes zoveel kopen terwijl het voor de manege is,
dat snap ik niet,

nu heb ik me eigen paarden,en ben nu pas koopverslaafd..ga dat echt niet voor manege paarden kopen...

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:34

ik vraag me af waar die kinders het geld vandaan halen??? Want mijn paps en mams vroeger Haha! piekerden er nog niet over om me een zadel te kopen hoor, en bijbaantjes schiet onder de 14 ook niet op. Scheve mond Ben ook pas extra dingen aan gaan schaffen toen ik verzorgpaarden vond, maar tot nu toe zijn zadels en dekens me nog steeds te gortig... Verward

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:41

Ik had alleen poetsspullen maar die gebruikte ik nooit voor de manege.
Later had ik verzorgpony's en gebruikte ik ze daarvoor.
Verder had ik niks, de manege had alles al, dus zie er het nut niet van. maar goed dat is mijn mening.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:42

Ik heb wel poetsspullen, maar die waren voor Renza (verzorgpony paar jaar geleden), op de manege nooit gebruikt, elk paard heeft een tasje met poetsspullen voor de stal hangen.
Halster hangt ook voor de stal. Geen zin om dan m'n eigen poetsspullen mee te sjouwen en het is sowieso beter als elk paard z'n eigen poetsspullen heeft.
Eigen schabrakje en zweetdeken al helemaal niet (ow ligt hier ook nog wel ergens, maar waren ook voor Renza) maar elk paard heeft gewoon netjes z'n eigen schabrak en zweetdeken enz..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:46

Lielle"]
en juist leren rijlaarzen snap ik heel goed. Die kun je altijd gebruiken en het rijdt gewoon fijner, lijkt me nuttiger dan een iegen sjabrakje op een manege paard.
[/quote]


[quote="beautyfull_mickey schreef:
maarja tenzij de ruiter er zelf fijn mee rijd


schreef ik ook al hoor Lachen

Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:05

oké hier komt een lijstje van mij:

- 3 shabrakjes
- poetsgerief
- hoofdstel
- eigen bit
- zweetdeken
- bandages
- rijkleding
- halster (stuk of vier Bloos )
- halstertouw (stuk of vier ook Bloos )
- singelhoes
- en dan krijgt ze nog wat verwennerij zoals speeltjes, likstenen, snoepjes,... iets wat ze eigelijk op een andere manege niet zouden mogen geven

Ik koop dit eigelijk allemaal omdat ik haar sowieso ga kopen. Nog niet direct maar toch... Zolang ze goed verzorgd word en er niets mee scheelt koop ik er laters Haha! Kostprijsje is redelijk, manegepaard mag toch niet te veel kosten hé. En zo erg veel word ze niet door anderen gereden (meestal door mij), dus ja, waarom eigelijk niet he? :p

groeties ikke

Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:07

ah ja, ieder paard heeft hier wel zijn eigen verzorger waar een ander dus niet aan komt, dat maakt het gebruik van eigen gerief gemakkelijker.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:09

Maar de manege heeft die spullen zelf toch ook wel Blond
Snap sowieso niet dat je met eigen bit mag rijden eigenlijk.. Het paard heeft toch een goed bit mag ik hopen?

muppetmayo

Berichten: 3407
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:16

ik had alleen rijbroek, cap, laarzen, zweepje en zooi voor wedstrijden (dat wil zeggen witte rijbroek, rij-jasje plastron en een wit dekje) en een heeeeeeeele zooi paardensnoepjes Tong uitsteken

Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:18

nee, mijn verzorgpaardje haar bit is momenteel stuk, daarom mag ik met mijn eigen bit rijden. De manege heeft hun oude borstels gelukkig weggegooid! Iedereen heeft daar gewoon zijn eigen gerief. Trouwes mijn paardje heeft momenteel schimmel en echt prettig is het niet als de rest het ook krijgt hé?

groeties ikke

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:20

Bij mij op de manege heb ik dit nog niet gezien... Zelf heb ik wel een hoop spullen maar die gebruik ik voor mijn verzorgpaarden. Er is wel iemand die neemt haar eigen zadel mee omdat ze die fijner vind rijden.
Snoepjes neem ik wel altijd mee Schijnheilig

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:20

Waar ik rijd heeft sowieso elk paard z'n eigen borstels, maar goed.
Snap behalve dat bit die spullen wel, als je dat leuk vindt. Zeker als het je verzorgpony is en je vrijwel alleen op haar rijdt Lachen .
Maar met wat voor een bit rijden andere mensen haar dan? Of ben je de enige die haar rijdt?

En @ Maby;
Eigen zadel Verward Maar dat past toch niet goed op alle paarden?

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:54

Ik heb ook alleen de standaard spullen gewoon! Borstels, halster(touw), en zweepje. Oja en nu dan ook sporen omdat degene die lesgaf dat had aangeraden maar nog helemaal niet nodig gehad. Dus tot nu toe neem ik ze alleen voor de sier mee naar de manege.