jullie menig over elk jaar een veulentje?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28613
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:44

als je niet weet waar ze naartoe gaan kun je dat niet met zekerheid zeggen
wie zegt er dat ze niet naar de paardemarkt geweest zijn, en zo naar de slager
of gewoon doorverkocht zijn en op uw bord eindigen?

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:55

hmz moeilijk topic... de fokmerries bij ons worden ook elk jaar gedekt, dit nu al 4 jaar achtereen, dit gaat prima hoor. nu dit jaar zijn ze niet gedekt omdat we nu 2 docters hebben laten dekken. en zoals hiervoor al werd gezegt; als de merrie niet wil, dan gaat het ook niet.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:07

ken ook iemand die zo op kleur fokt... paarden gaan echt een paar jaar achter elkaar door, maar ik vind het helemaal niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:52

In mijn ogen fok je ter verbetering van kwaliteit.Je probeert een zo goed mogelijk veulen te fokken.daar dient over nagedacht te worden.Een paard is geen spaarvarken van douw maar in en we zien wel.Een paard in het wild heeft ook de keus of het gedekt wil worden die keus hebben maar heel weing van onze paarden .De meeste merrie's worden gedwongen gedekt.de hengsten worden niet niks voor niks tegen de merrie's zo goed beschermt.De merrie's worden ook vaak hengstig gespoten daar is allemaal niks natuurlijks meer aan hoor.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:20

Een boer hier in de straat heeft ook 3 merries alleen voor de fok, ieder jaar een veulentje er bij.
Maar die beesten hebben een fantastisch leven, staan meest van de tijd lekker in de wei. Hij heeft ook een paar sportpaarden die eigenlijk altijd op stal staan.
Als ik een merrie was en ik mocht toch kiezen.... Haha!

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 15:14

Ja weet je waarom hij zelf geen appaloosa koopt omdat hij bij de buurman gemerkt heeft ( die kreeg elke keer een appaloosa merrietje) dat er super veel vraag naar dit soort kleur is bijvoorbeeld bij 1 merrie was nog maar 1 dag oud en er was al op geboden.
Sinds dien wil hij dus ook een appaloosa merrie hebben puur voor het geld! En als er een merrie uitkomt die niet zo`n kleur heeft beweerd hij dat hij hem gewoon houdt.
Maar alle hengsten zijn is mij verteld naar een appaloosafokkerij gegaan en vanuit daar doorverkocht.
Maar idd zoals dutske kan ik niet bewijzen of ze idd wel doorverkocht zijn of uiteindelijk toch naar de slager.
Maar dat hoop ik toch echt niet!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:24

wat ik er van vind. nou ik vind het niet kunnen. om het jaar oke, geef je merrie ook een jaar rust zeg. hier op stal doen ze het ook ieder jaar.maar ik ben het er niet mee eens hoor. het is niet normaal om maar door te fokken tot je er een hebt die je wilt kwa kleur. koop die dan gewoon. maar dat is mijn mening dus.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:35

Ik weet niet of het slecht is als pony's elk jaar een veulen krijgen. Ik denk het niet. Wilde paardenmerries worden ook wel iedere keer als ze weer hengstig zijn gedekt door de hengst...Mijn verzorgpony's krijgen ook elk jaar een veulen...en dat gaat goed...ze hebben nergens last van ofzo...