Paard 220km vervoeren, waar aan denken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:24

Ja dat is waar, ja op een parkeerplaats. Maar krijgen ze niet last van stijve benen..( zoals wij dta zouden hebben bij lang staan)

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:27

nee hoor! wij zijn ook geen paarden en hebben maar 2 benen, wij kunnen ook niet staand slapen, enz...
het is gewoon beter om door te rijden, eraf halen op een vreemde plek en dan na een paar minuten weer erop, geeft veel meer stress. over de gevaren nog niet gesproken.

Morrie

Berichten: 22344
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:30

Citaat:
Ja dat is waar, ja op een parkeerplaats


doe het dan in vredesnaam op een stil plekje een eind weg bij de snelweg... ik zie het al gebeuren: paard schrikt, rukt zich los en gaat de snelweg op....... Scheve mond

220 km is echt een klein stukje hoor, kan je gewoon in 1 ruk doorrijden

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:21

mijn concoursen zijn overigens ook altijd minstens 100 km rijden
ik stop allen om zelf te pissen en wat te eten en te drinken te halen
die knollen vermaken zich wel!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:47

Ik heb t niet over 220 km! Maar over naar oost duitsland gaan Knipoog ( toch wel een vershcil)

Morrie

Berichten: 22344
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:54

en ik had het over naar/van Oostenrijk rijden: 18 uur aan 1 stuk..... alleen stoppen om te tanken, even het zijdeurtje open, bij warm weer water aanbieden en verder karren maar.......

tamary

Berichten: 29285
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:02

Kijk goed je route na voordat je gaat rijden met de trailer. Eventueel rij je de route eerst een keer zonder, zodat je weet waar eventueel de knelpunten liggen. Waar je kan keren, wegwerkzaamheden, files, etc.
Verder is hier alles eigenlijk al gezegd. Neem alle papieren mee en zorg dat je auto een volle tank heeft voordat je vertrekt.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:07

oke, maar je reageerde eerst in je reactie op mijn reactie en toen op 220 km is niet zo ver hoor, terwijl je daar al eerder op had gereageerd Haha! Daarom begreep ik t ff niet Knipoog Haha!

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:11

Gewoon op de trailer en rijden. Niet mutsen met water onderweg en dat soort flauwekul. Ik zou ook niks op het paard leggen, tenzij het ouwe wijven regent en je geen zeiltje of zo achter hebt. Hooi kan, maar ik heb de ervaring dat het meer rommel dan nut geeft. Daarnaast zou ik liever hooi geven in de nieuwe stal, eten neemt de stress weg en dat lijkt me zinvol bij een verhuizing.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:22

Ze is niet gewend om op de trailer te staan.
In ieder geval is het al anderhalf jaar geleden.
Ik was ook echt niet van plan om die knol er uit te halen tijdens de reis.
We stoppen alleen een keer voor een plas pause voor ons zelf.
Ik hang wel een hooinet op en doe de transport beschermers om. De deken bekijk ik morgen even hoe het weer is.
Gelukkig weten we de weg aangezien we die bijna wekelijks rijden.
Ik vind het toch wel spannend hoe ze het in haar nieuwe stal gaat vinden.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:39

Volgens mij is alles wel gezegd. Ik wens je maar gewoon een goede reis! OK dan!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:42

Monday schreef:
Volgens mij is alles wel gezegd. Ik wens je maar gewoon een goede reis! OK dan!


Dank je. Ben wel een beetje zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:54

zo ver ist nou ook weer niet, water is ook niet nodig hoor...weet je hoe vaak ik dit reisje maak?gemiddeld zo'n 8 x per jaar haha dus ist best te doen hoor

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:03

Princess schreef:
zo ver ist nou ook weer niet, water is ook niet nodig hoor...weet je hoe vaak ik dit reisje maak?gemiddeld zo'n 8 x per jaar haha dus ist best te doen hoor


Ik reis nooit met Inka.
Alleen toen ik haar kocht is ze met de trailer geweest.
Verder nog nooit bij mij.
Wat voor jullie dus een alledaags iets is, is voor mij toch
een beetje spannend. Bloos Haha!

SandyRChris

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:20

Jullie hebben me wel n beetje gerustgesteld... Begin november gaan we ons paardje van bovenin Friesland halen, om haar naar Hellevoetsluis te brengen.... ruim 400 km. !!! Ik krijg het al benauwd als ik er aan
denk.... Ziek
Maar door jullie rustige reactie's krijg ik er n beetje vertrouwen in! Bedankt... OK dan!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:36

SandyRChris schreef:
Jullie hebben me wel n beetje gerustgesteld... Begin november gaan we ons paardje van bovenin Friesland halen, om haar naar Hellevoetsluis te brengen.... ruim 400 km. !!! Ik krijg het al benauwd als ik er aan
denk.... Ziek
Maar door jullie rustige reactie's krijg ik er n beetje vertrouwen in! Bedankt... OK dan!


Het is niet zo erg als dat wij denken Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:37

Vroegah, toen wij naar een concours in Z Duitsland gingen, stond het paard wel 12 uur onafgebroken op de trailer.

En hij kwam er even fris weer af (frisser dan ons in ieder geval).

Je moet gewoon erop letten dat hij frisse lucht krijgt en vocht. Dat laatste kan je geven in de vorm van penen, appeltjes en/of bananen (=> mineralen!). En een beetje stroof zaagsel voor hem op de grond om te plassen.

220 km is echt niet zo'n eind hoor Knipoog Maak je maar geen zorgen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:53

Ik zou voor alle alle zekerheid een paar dingetjes meenemen, qua EHBO, er gebeurt niks, maar STEL dat er iets zou gebeuren kan je je paardje helpen voordat de VA er is. Wat ik al zei he stel Knipoog

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:04

SandyRChris schreef:
Jullie hebben me wel n beetje gerustgesteld... Begin november gaan we ons paardje van bovenin Friesland halen, om haar naar Hellevoetsluis te brengen.... ruim 400 km. !!! Ik krijg het al benauwd als ik er aan
denk.... Ziek
Maar door jullie rustige reactie's krijg ik er n beetje vertrouwen in! Bedankt... OK dan!

om je nog wat geruster te maken: ik ben met mijn paardje vanuit Eindhoven, via Amsterdam naar terschelling gereden. Met boottocht en al, geen centje pijn. Bij aankomst lekker in de wei, zodat ze kunnen bewegen. Dat is ook ongeveer 400km plus 2 uur met de boot. Uitgerekend op de boot hebben ze toen staan piesen Bloos!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:28

Ik ben vorig jaar met Ivanka vanuit Zundert (bij Breda) naar Texel gereden, ruim 240 km dus en ook nog een boottocht erbij (en de boot ging net weg toen wij aankwamen, dus moesten we er eventjes op wachten).
We zijn 1 of 2 keer gestopt om Ivanka wat te laten drinken (maar ze had geen dorst). Ik had haar een vliegendeken en transportbeschermers op gedaan en er hing wat hooi in de trailer waar geen hap van gegeten is.

En het is de hele reis perfect gegaan OK dan!!

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:00

Als wij mijn paard meenemen vanuit ZH naar de achterhoek waar mijn schoonouders wonen rijden we ook in een stuk door, meestal zo'n 3 uur rijden...

Met warm weer niet te warm inpakken, geen deken op of alleen een vliegendeken, en een lekker vol hooinet in de trailer.

Ik zorg meestal wel dat ik voer en water bij me heb voor het geval dat...

Succes en een goede reis!! OK dan!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:20

Waar komt je paard te staan Inka?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:58

tamary schreef:
Eventueel rij je de route eerst een keer zonder, zodat je weet waar eventueel de knelpunten liggen. Waar je kan keren, wegwerkzaamheden, files, etc.

Haha, deze vind ik Haha! ! "Even" een paar honderd kilometer en terug om de route te verkennen! Haha!
Nee, zonder gekheid; gewoon zorgen dat je alles wat nodig is bij je hebt, de auto, trailer,paard én chauffeur in goeie conditie zijn, gezond verstand gebruiken, op tijd vertrekken en karren maar!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 21:37

jubeltje schreef:
Waar komt je paard te staan Inka?


In Huissen.

Nou de reis hebben we overleefd Knipoog .
Ze liep braaf op de trailer, maar toen ze er eenmaal opstond
besloot ze dat ze dit toch niet wilde en gooide zich met haar volle gewicht tegen de wand van de trailer.
Dat deed ze een aantal keer dus snel wat sedalin gegeven en gaan rijden met de trailer.
Na even onder weg te zijn geweest werd ze al wat rustiger, en halverwege was ze lekker op haar hooi aan het kauwen.