Raad nodig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37690
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:35

griebels schreef:
Ok, maar waarom heeft alleen mijn paardje daar last van en de rest niet? En helpt het als ik de stroom uitzet dan?

Mogelijk reageert jou paard er heftiger op, omdat het een ander soort paard is dan de rest (?) Waarom hebben sommige paarden geen ontzag voor schrikdraad, zelfs al staat er 'koeienschrik' op.
Of het uitzetten van de stroom helpt kun je alleen ontdekken door het te doen. Niet verbaast zijn als het niet meteen resultaat heeft, ze moet zelf ook nog ontdekken dat het probleem er niet meer is.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:28

Jij voelt het niet als je schoenen of laarzen aan hebt(Rubber zool), dus ik denk idd dat er stroom door vrij komt. Strroom uitzetten, of een rubber mat of wat over leggen. Zorgen dat het zo snel mogelijk gemaakt word, en haar vooral niet opljutten,w ant dan wil ze er denk ik nooit meer zonder panisch te doen overheen Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 09:39

Gisteravond (stroom afgezet) ging ze er niet overheen toen ik haar eruit wilde halen. Ze gaat er wel overheen als er iemand achter haar loopt, dus (ik was alleen) heb ik het halstertouw losgeknipt en ben ik erachter gaan lopen. Toen ging ze er dus wel overheen, wel springend, maar goed.
Terug deed ze moeilijker. Ze begon al zo'n 10m voor het begin van het tussenstuk te stoppen en ik kreeg haar niet verder mee. Ik de boer opgebeld (dacht dat hij er niet was, maar was er wel), of hij kon helpen. Hij zei dat ik haar maar een rotschop moest verkopen Verward
Ik zei dat als een paard bang is, ik haar niet banger ga maken door een trap te geven. Hij zou dus naar achteren komen en helpen. Hij liep nu achter Sabiha die nog steeds telkens stopte en hij met zijn volle gewicht tegen haar edele kontje moest aanduwen. Uiteindelijk stond ze dan in de wei *pffff*
Nu de boer gezien heeft dat ze echt zo moeilijk doet, zei ook meteen dat hij er deze week nog iemand naar zou laten kijken.
Hopelijk is het dan ook deze week al opgelost.

cissy

Berichten: 19885
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:39

ga anders zelf eens op je blote voeten door dat tussenstukje lopen en voelen of er stroom opstaat, weet je ook gelijk waar het is, kan je het goed aanwijzen aan die boer.... Haha!
Het gaat geloof ik vanmiddag regenen dan voel je het NOG beter... Knipoog

zonder dollen, je wilt het toch weten waarom je pardje dat doet dus waarom niet zo uitproberen?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 13:10

Je kunt denk ik ook met je blote handen voelen op die plek?