Wat ben ik per maand aan een paard kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:58

keepontrying schreef:
Ik kan per maand 450 euro uitgeven aan het paard. Ik dacht het daar wel mee te kunnen doen.


Ik vind 120 euro per maand aan overige kosten behoorlijk krap als ik zie wat ik alleen al aan hoefsmid kwijt ben.
En dan heb ik het nog niet eens over lessen en materialen.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 00:05

330 euro per maand Bloos!
von 260 al veel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 00:53

Hippotha schreef:
Hoefmid per maand 10 euro, wormenspuit, 5 euro per maand(:2, he, want het is per 2 maanden)
Dierenarts heb je niet in de hand. Jaarlijkse inenting is 30 euro.
Verder zadel+hoofdstel, borstels, etc.....
Maar als je 330 euro per maand kan betalen, stelt de rest niet zo veel zoor, denk ik Lachen
En wat vind je van een Fries??? Stevige haflinger??


Welke hoefsmid heb jij en waar haal jij die wormenspuiten Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:07

Ik moet eerlijk zeggen: Ik wil niet eens weten wat ik kwijt ben per maand.

Mijn 5 jarige heb ik thuis staan en die zal zo 200 a 250 per maand kosten, ze is nogal kieskeurig qua voer en de smid komt er echt iedere 6 weken bij. Daarnaast ben ik gewoon heel voorzichtig met haar en daardoor kost ze wat meer.

De ene jaarling kost in het zomerseizoen 50 euro, en in het winterseizoen 90 euro. Daar komt het bekappen en de wormspuiten nog bij. De andere jaarling staat nu gratis, maar daarvoor heb ik een driejarige in de kost die zo rond de 200 euro kost.

Al met al wil ik er dus graag eentje verkopen Haha! De driejarige staat te koop en zal binnenkort wel weggaan. Dan heb ik kosten van 2 jaarlingen en de 5 jarige en verwacht ik zo'n 500 euro per maand kwijt te zijn en dat is dan ruimgerekend.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:13

keepontrying schreef:
Hoi, ik wil graag een paard kopen maar ik weet niet wat ik ong. aan kosten per maand krijg. Dat weten jullie vast wel. De stalling die ik ga huren is 330 euro per maand. Dat is volpension, en hij staat dan op een manege. Ik wil gaan kijken voor een Gelder of een Tuiger aangezien ik nogal zwaar ben, dus dan moet hij wel sterk op de benen zijn,. Hebben jullie nog suggesties of het een ruin of een merrie moet zijn, en dan bedoel ik, zit er verschil in karakter? Nou, ik hoor het wel van jullie doei


330 euro!?!?!?!??!?!? Staan ze daar op marmer ofzo????

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 02:24

wij zijn inclusief alles wat ze af en toe nieuw nodig heeft (halstertouw dat weer eens kwijt is, zoutblok, alle dergelijke dingen) tussen de 400 en 500 euro in de maand kwijt, met 260 euro stalling.
Nou stond ze op dat moment wel op sliding ijzers achter dus dat was niet echt goedkoop, en we voerden selenium bij en muesli (seleen: 20 euro per pot, muesli 15 euro per zak).

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:54

Ik zie dat veel mensen die in het Noorden / oosten van het land wonen zich nogal verbazen over de prijs van de stalling. Er hebben al tig tpoics op bokt gestaan over wat je per maand aan stalling betaalt. Daaruit blijkt wel dat de regionale verschillen enorm groot zijn.
Als je in de randstad woont ben je helaas al snel 300 euro of meer kwijt voor een stal met wat meer faciliteiten.
In de regio waar ik woon betaal je bij alle manege's die ik hier in de buurt ken meer dan 300 euro aan stalling.
Ik betaal momenteel 310 euro per maand op een stal zonder binnenbak.

En als je je paard hier in de buurt bij een boer neerzet, ben je vaak net zo veel kwijt als dat je in bijvoorbeeld Friesland op een manege voor volpension betaalt.

Ik denk dat ik naast de stallingskosten per maand ongeveer 150 tot 200 euro aan m'n paard uitgeef aan verzekering, hoefsmid, les, wormenkuur en wat kleine spullen voor m'n paard. Als ik een nieuwe deken of hoofdstel nodig zou hebben, komt dat er nog extra bij en ik rij momenteel geen wedstrijden anders zouden de kosten nog een stukje hoger liggen.

Als je gaat bedenken hoe een groot deel van m'n salaris ik aan mijn "hobby" uitgeef is dat eigenlijk belachelijk veel. Veel mensen die niets met paarden hebben begrijpen daar ook niet veel van.

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:56

Deze winter heb ik een binnenbak, buitenbak en geweldige uitrijmogelijkheden in volpension en daar betaal ik dan 170 euro per maand voor.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:28

mmouse schreef:
Voor dierenarts kosten kun je je verzekeren, afhankelijk van het type verzekering en de waarde van je paard ben je zo'n 50-75 euro per maand kwijt.


Dat wil nog niet zeggen dat je voor alles verzekerd bent. Vaak zijn ziektekosten moeilijk te declareren.
Uit mijn ervaring kan het nog steeds een duur grapje zijn!

Ik vind 450 euro per maand niet veel, als je een stalling van 330 euro hebt. Je houdt weinig speling over en geloof me, er komt altijd iets om d ehoek kijken waar je net niet op zit te wachten. Als jeje stallingsprijs met 100 euro omlaag kan krijgen, ben veel sterker en kun je je nog eens wat veroorlobven.

ikke

Berichten: 37690
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:42

Die stalling is absurd duur, tenzij ze je paard elke keer gepoetst en gezadeld klaar hebben staan, alle lessen zijn inbegrepen en er 24 uur per dag toezicht is. Dit soort maneges bestaan wel, namelijk.
Voor de basics: hoefsmid, eenvoudige dierenartskosten, onderhoud tuig, wormenspuiten en lessen; reken op 150 a 200 euro per maand. Daarnaast kun je het zo dol maken als je zelf wilt. Lidmaatschap van de NVVR (op www.nvvr.info ), verzekering, rijvereniging, wedstrijdjes, trailer, dikke auto ervoor, een vrachtwagen (zoals ikke) en droom zo nog maar even door.........

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:24

150 euro exclusief voer en hooi maar zo duur is dat nog niet bekappen 20 euro per keer en verder kan je het zo duur maken als je wilt.

keepontrying

Berichten: 35
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 21:46

Nou, ik weet nu inderdaad dat je in het noorden moet wonen wil je goedkoop je paard stallen. Ik begon al te twijfelen Suzan, aan de oprechtheid van onze manege. Maar ik ga nog even op zoek naar wat anders, en als dat niet lukt, dan ga ik toch naar Schoteroog. Bedankt voor jullie reacties, en denk dat ik nu wel genoeg weet over stalling.