Wachten met handelaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:07

Was ook niet voor jou XXappieXX maar voor zo een muts in dat topic!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:09

xxappiexx schreef:
hoe maak je trouwens zo'n onderschrift waar "leuke pony te koop" als klikbare link komt te staan?
Want die hele zin eronder ziet er ook niet uit! Knipoog


[EA-TK] Leuke recreatiepony

Kopiër dit maar. Ik heb daarvoor op de titel van het topic geklikt met rechter muisknop en toen snelkoppeling kopiëren gekozen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:11

haha, okee snap ik dat ook weer!

En Misser, thnx voor de link!

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:14

Appie doe je zelf een lol, en ga niet meer naar dat andere forum! Wat een domme domme mensen daar.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:14

Als er geen andere oplossing is, lijkt het me dat je haar gewoon naar een handelaar kan doen. Als je zorgt dat je contact houd met de nieuwe kopers..

Tja waarom mensen zo negatief zijn over handelaars... Ik rijd zelf bij een handelaar, staan soms best leuke paardjes tussen, ook probleempaardjes. En meestal gaan ze nog gewoon naar particulieren ook nog, valt best mee hoor hoeveel er in de handel rond blijven hangen.

Succes met de verkoop iig!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:18

irish_lady schreef:
Appie doe je zelf een lol, en ga niet meer naar dat andere forum! Wat een domme domme mensen daar.


Dit ben ik dus ook van plan
Maar ik volg het topic nog wel ff, is gewoon lachwekkend af en toe!
zo zijn er nog meer topics daar.....Als je pennyuitspraken wil lezen moet je daar zijn

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:21

Je hebt de link nog niet goed staan in je onderschrift...

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:29

Probeer je paard te verkopen met wat spulletjes erbij, bijv. een hoofdstel of borstels erbij. Mensen kopen eerder een paard als er wat spullen bijzitten dan dat het alleen het paard is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:59

mandylover schreef:
Probeer je paard te verkopen met wat spulletjes erbij, bijv. een hoofdstel of borstels erbij. Mensen kopen eerder een paard als er wat spullen bijzitten dan dat het alleen het paard is.


Volgens mij wordt de pony helemaal met alles erbij verkocht

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:30

Nu is staat ie er wel goed Lachen

Ze wordt met zadel en hoofdstel verkocht.
Ik kan er moeilijk ook nog borstels bij gaan doen want dan hebben we niks voor de andere pony's....

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:09

vind je 900 euro niet wat veel voor een pony van 20?
ik denk dat je beter kunt gaan zoeken naar lieve mensen die hem gratis willen hebben om hem van zijn oude dag te laten genieten.
Ik denk dat ook geen een handelaar echt geld wil geven voor een pny van die leeftijd en als dat al zo is, is de kans er dat hij verkocht word als zijnde jongere pony en dus weer bij een fanatiek ruitertje terrecht komt, wat zo'n pony denk ik niet verdient.

het is echt niet zo dat ik tegen handelaren ben, sterker nog ik verdiener zelf de kost mee, maar ik denk dat het zinloos is met zo'n oude pony...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 23:58

uuh, lees het topic op dier en natuur maar. Dan weet je waarom ik haar niet gratis weg geef en wat ik van handelaren denk.
Schrik niet van het mega grote pennygehalte daar trouwens Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:01

Kun je een link geven naar dat forum? Mag ook via PB, omdat je officieel hier geen link mag geven naar het andere forum Lips are sealed...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 00:06

ik heb hem hier iets eerder al gegeven, maar ik zal het nog een keer doen Tong uitsteken
Ik heb er nog geen commentaar op gekregen dus ze zullen het wel niet zo''n ramp vinden.
http://forums.avro.nl/dn/tm.asp?m=45823
Gelukkig is het topic nu naar de 2de pagina verschoven en wordt er nu niet zoveel heisa meer over gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:16

Ik ben de leeftijd van penny meisje helaas al lang voor bij .Maar een pony die je al zolang heb weg doen aan een handelaar .Je moet je wel bedenken dat je geen inspraak hebt waar ze terecht komt en ik weet pony;s van die leeftijd die dan nog op manege;s belanden.De pony heeft gewoon een slechte leeftijd om te verkopen en dan moet je eerlijk toegeven dat ze meer risico loopt om slecht te recht te komen.En of dat nou penny is of niet .Daarom wil ik niet zeggen dat handelaren slecht zijn ,ik ga volgende week ook bij ene zien voor een paardje.Alleen als ik zelf een paard lang heb en dat ook nog eens zo oud is zou ik persoonlijk willen weten waar ze zit.met alle respect dat je een ander paard wilt maar je hebt het hier over een kameraad en niet over een fiets wat je weg doet
.Dus in weze ben ik gewoon een penny oma Tong uitsteken die zitten hier ook op bokt.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 08:34

Ik heb haar ng niet zo heel lang, 4-5 jaar. (of ja, ik weet niet wat jullie voor lang aanzien, ik vind het wel meevallen) En ze is 20. Waarom denkt iedereen dat het dan zo'n ouwe sok is die alleen nog maar bij de slacht terecht komt?
Het is idd mijn "kameraad" zal ik het zo maar zeggen, ik zie haar echt niet als mijn "fiets". En daarom weet ik ook dat ze heud niet bij de slacht terecht zal komen. Ze ziet er nog goed uit en doet alles nog graag. Waarom betekent 20 altijd afgeschreven?

Wie weet hoe lang ze nog mee gaat, ze is nog lang niet te oud om te werken en doet het nog graag. Waarom moet ik haar dan perse houden? Moet ik hier dan mischien nog een heel aantal jaren met een paard zitten kijken waar ik niks meer mee doe en maar amper voor kan zorgen?
Waarom moet ik dat beeste perse pensioen geven als ze er nog lang niet aan toe is? Dat vraag ik me af...

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:22

xxappiexx schreef:
Nu is staat ie er wel goed Lachen

Ze wordt met zadel en hoofdstel verkocht.
Ik kan er moeilijk ook nog borstels bij gaan doen want dan hebben we niks voor de andere pony's....


oh oke, nouja veel succes dan maar

Dees

Berichten: 18966
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:50

Verkopen aan een handelaar hoeft helemaal geen slecht iets te zijn!
Er zijn een heleboel mensen die simpelweg de moeite niet meer nemen om te kopen bij een particulier (geen garantie kan een reden zijn, inruil bij handelaar mogelijk). bij een handelaar is de deal duidelijk, en het paard is zonder omhaal gewoon te koop (particulieren krabbelen ook wel eens terug of hebben 'voorwaarden'.)

De kans op een goed plekje voor jouw pony is bij een handelaar net zo groot als bij jou vnauit de achtertuin. Misschien bij een handelaar nog wel groter, want die verkoopt zakelijker en kijkt minder naar de koper. Jij zal je laten verlokken door mooie beloftes als veel liefde en aandacht voor de pony. De handelaar denkt idd alleen maar aan de hoogste prijs, en eigenlijk is dat de BESTE garantie die jouw pony kan krijgen op een gelukkig leven. Verkoop je dieren DUUR en men zal er zuinig op zijn.

Nadeel van verkoop aan een handelaar is dat je dan idd niet weet wie je pony uiteindelijk zal kopen. Tja, maar misschien moet je zo'n dier bij verkoop ook gewoon 'los laten'. Eindeloos lang proberen te verleuren is ook niets waard, als het tijd is voor een nieuwe fase in jullie beider leven, moet je afscheid nemen. Te lang wachten daarmee is waardeloos.
KIjk het nog even aan met de particuliere verkoop, maar heb je daar geen vertrouwen (meer) in, aarzel dan niet en bel een handelaar waarvan je weet dat hij goed met zijn handelswaar omgaat. Simpel, netjes, hoef je je niet voor te schamen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 10:54

Thnx Dees, dat bedoelde ik al de hele tijd. Maar bijna niemand vind het dus ook zo.

muppetmayo

Berichten: 3406
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:50

hey!
wat ontzettend rot voor je!! Hoop dat je snel iemand vind. Heb zelf net ook een paardje van de manege gekocht, en zij is ookal 20. De manege stopt ermee en als ik haar nie zou kopen dan ging ze naar de slacht. Das toch zielig??? Beest heeft jarenlang voor hun gelopen, en zo'n einde gun je dr toch nie? ok zij is ook dampig, maar als ze nog gelukkig oud kan zijn, waarom nie? Dus gewoon lekker verkopen, er zijn genoeg mensen die wel zo'n pony willen!!! heel onwijs veel succes he!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 11:50

thnx! Lachen

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:58

xxappiexx schreef:
uuh, lees het topic op dier en natuur maar. Dan weet je waarom ik haar niet gratis weg geef en wat ik van handelaren denk.
Schrik niet van het mega grote pennygehalte daar trouwens Knipoog


dat penny-gehalte is daar idd enorm! Tong uitsteken

maar waarom geef je hem nu precies niet weg? Verward
omdat je bang bent dat hij dan naar het slachthuis gaat, of omdat die penny-grieten daar 900 euro niet te veel geld vinden?

Als dat geld niet te veel zou zijn, dan waqs hij toch al lang verkocht.
En als je hem bij een bekende neerzet dan word hij niet geslacht.
Zo, beide redenen opgelost....

Nu lees ik net ook, dat hij dampig is. die pony kun je niet eens de handel in doen, niemand zal geld voor hem neer willen leggen.
voor dat geld kun je een jongere gezonde pony kopen!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:23

Een handelaar is niet per definitie 'slecht' voor paarden. Het paard loopt wel kans om eerst een aantal keren van adres te wisselen voor ie een vaste baas gevonden heeft.

Ook al kan een pony van 20 nog best een tijd mee, veel mensen willen een jonger dier. En wat ik uit jouw verhaal opmaak wil jij dat zelf ook.
Daarbij is ie ook nog dampig. Niet al te beste kansen lijkt me.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:34

ellenlouise schreef:
Een handelaar is niet per definitie 'slecht' voor paarden. Het paard loopt wel kans om eerst een aantal keren van adres te wisselen voor ie een vaste baas gevonden heeft.


Handelaren zijnzeker niet slecht voor hun paarden, juist niet!
ze moeten geld op brengen, dus ze zijn er wel voorzichtig mee.
maar een dampige pony van 20 brengt geen geld op!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:45

Dat is zogezegd geen 'handel'.
Maarre, misschien denkt Natasha hier op bokt hier anders over, die is tenslotte paardenhandelaar.