hoe voeren jullie paarden die 24 uur per dag buiten lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:32

Mn Bronc krijgt gewoon twee keer zn basisvoer = 2keer anderhalve kilo en na werk 1 kilo muesli.

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:37

dutske schreef:
dan snap ik de logica neit
je gaat zelf smorgens toch niet zwaar trainen op een potje choco pops, om dan daarna je energie naar binnen te kappen
toch omgekeerd? eerst energie, laten verteren, en dan gaan trainen, ...
dus ik denk dat dat voor paarden ook geldt
of bedoel je dat je ze niet direct na de maaltijd mag doen werken?


Bij een paard werkt dat niet. Stel: Ik wil morgen een zware training doen met mijn paard... Dus zou ik dan nu al een paar kg krachtvoer erin moeten proppen. Vervolgens kom ik er morgen door onvoorziene omstandigheden niet aan toe om mijn paard te trainen. In het ergste geval staat ie dan mooi met maandagziekte. Of hij staat morgen met een leuke gaskoliek... Iedere DA zal zeggen dat je je paard moet voeren naar wat ie gedaan heeft en niet naar wat ie nog moet gaan doen. Ennuh het spijsverteringsstelsel van een paard zit iets anders in elkaar als dat van een mens. Dus geen paarden met mensen vergelijken.....

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 08:33

die van mij hebben genoeg aan het gras, kruiden en boombladeren/takjes.

dus ik voer ze niet bij

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:53

Hij krijgt nix bijgevoerd. Alleen als ie gewerkt heeft krijgt ie iets minder als een halve kilo Dodson&Horrel...

pmarena

Berichten: 48454
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:04

Die van mij krijgt elke dag een schepje Totaal supplement door wat natte zemelen met appel en peen-stukjes erdoor...slobbertje dus.

Ik ga er echt geen krachtvoer instoppen...het is toch al zo'n klotsende pony Tong uitsteken

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:24

Ehm, de onze krijgen vaak niets naast weidegang. De fjord zeker niet, en de wpn'er krijgt soms hooi erbij. Als ze gewerkt heeft en niet direct naar de wei kan, krijgt ze wel brok en haver.

Lindatjuhhh

Berichten: 118
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:14

Ik voer ze helemaal niet nu ze op de wei staan. Ze zijn al dik genoeg van het gras!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:14

Als die van mij 24/7 op het land staat krijgt hij niks, hij wordt al dik als hij naar dat gras kijkt Haha!
Als ik gereden heb dan krijgt hij een heel klein beetje herbasan.

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:34

Twister moet van mij 2 keer per dag 2 plakken hooi met Loeske delen... Daarbij krijgt Twister een halve kilo biks per dag... En als ze hard gewerkt heeft iets meer... Loeske krijgt gewoon een handje biks of niks, die is dik genoeg! Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:39

Toen hof enzo op het grasland stonden, kregen ze niks. En nu staan ze weer op het andere, dan worden ze 2x per dag bijgevoerd. Krijgt ieder paard net zoveel als die in de winter krijgt Knipoog (Alleen geen bix).

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:04

tja als het mijn paard was,zou ik voornamelijk letten op hoe hij er zelf op reageerd.
Wel is belangrijk dat er in het gras en hooi voldoende bouwstoffen zitten,mocht je dit niet zeker weten eventueel wat algehele vitamines/mineralen bijvoeren,dan nog geven wat je nu al geeft en dat zou toch genoeg moeten zijn hoor,en anders geeft sandor dat zeker wel aan. Lachen
Door bv sloomheid,of magerder worden.

Sidi
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:19

NIET!!!

Hij heeft genoeg aan al dat gras, hij wordt al veel te dik.... Haha!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:10

niets,ik ben juist blij dat de paardenbuiken weer normaal beginnen te worden nu ze meer moeite moeten doen om een lekker sprietje gras te vinden.

ze barsten van de energie en mocht het echt nodig worden om bij te voeren doe ik 2 uur per dag het hek open van weide 2(daar staat genoeg)..
als ik wedstrijd heb haal ik max naar stal en krijgt hij hooi/biks 2 x per dag..